happiest Skrevet 10. august 2015 #21 Skrevet 10. august 2015 Jeg er lys og har blå øyne og blondt hår. I dag skjedde det noe merkelig på flyplassen. Jeg ble plukket ut til såkalt tilfeldig kontroll. De ville vel sjekke om jeg var terrorist. Det som er ekstra rart er at foran meg i køen var det en muslim med sånn rar muslimhatt, mannekjole og langt svart skjegg. Han ble ikke plukket ut. Burde de ikke heller valgt ut denne mannen? Eller skal vi være så politisk korrekte at vi later som om hvem som helst kan være terrorister, og at det like godt kan være en blond nordmann som en som åpenbart er muslim? Anonymous poster hash: bb2ef...210 Vet ikke om du husker det, men for 3 år siden så var det en fyr som heter Anders B. Breivik. Han var terrorist. Han er ikke muslim. 1
happiest Skrevet 10. august 2015 #22 Skrevet 10. august 2015 Du henger deg opp i det ENE unntaket. Dere skal alltid bruke ABB som et eksempel på at etniske nordmenn er like ille. Nei, jeg mener ikke at de skal sjekke alle muslimer, men hvis de skal plukke ut noen til test så bør det være medlemmer av den gruppen som har vist seg å være den største trusselen. Anonymous poster hash: bb2ef...210 Men hvordan har du tenkt at dette skal løses? Må alle få nytt pass hvor det står hvilken religion de hører til? En som ser norsk ut, kan faktisk også være muslim. Og hvordan tror du muslimene ville reagert når de fant ut at det KUN var de som ble plukket ut til "tilfeldig kontroll", eller "muslim-kontroll" (som du sikkert ville kalt det)?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #23 Skrevet 10. august 2015 Folk har som vane å bare glemme alle hvite ekstremister for å holde tett på fordommene sine, ser jeg.. Anonymous poster hash: 5e8bd...cbd 2
nordpedant Skrevet 11. august 2015 #24 Skrevet 11. august 2015 Det er ikke rasistisk å innse fakta. Muslimer er statistisk sett oftere terrorister enn norske blondiner. Anonymous poster hash: bb2ef...210 Statistisk, altså i en sammenligning mellom antall muslimer, og antall terrorister fra samme gruppe, vil man måtte konkludere med at alle data tilsa at muslimer ikke er terrorister. Forsiktig når du leker med statistikk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #25 Skrevet 11. august 2015 https://no.wikipedia.org/wiki/Hadelandsdrapene Jeg antar disse var blonde. Og hadde det skjedd i vår tid ville de kommet inn under kategorien terrorist. Sånn der var det litt fler enn HAN ENE. Anonymous poster hash: 4ca96...473 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #26 Skrevet 11. august 2015 Du henger deg opp i det ENE unntaket. Dere skal alltid bruke ABB som et eksempel på at etniske nordmenn er like ille.Anonymous poster hash: bb2ef...210 Så du vil ikke stemples på grunnlag av hva ABB gjorde, men du synes mannen foran deg i køen skal stemples pga hva andre har gjort? Anonymous poster hash: f2282...5e9 6
Cuntzilla Skrevet 11. august 2015 #27 Skrevet 11. august 2015 Dette må være en spøk.. Det er portalene i sikkerhetskontrollen som plukker ut folk helt tilfeldig, her er en liten brosjyre om tilfeldig etterkontroll til deg: https://avinor.no/globalassets/_oslo-lufthavn/planlegg-reisen/sikkerhetskontrollen/tilfeldig-etterkontroll.pdf 1
Gjest Daenerys Skrevet 11. august 2015 #28 Skrevet 11. august 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #29 Skrevet 11. august 2015 Det har skjedd med meg også. Jeg var 17 år, jente, nordisk utseende, 1.50 høy . Tror ikke de går etter utseende og hvem som ser mest skummel ut, helt tilfeldig bare... Anonymous poster hash: 0ced1...ee0
Pringle Skrevet 11. august 2015 #30 Skrevet 11. august 2015 Hvorfor ble jeg plukket ut i stikkprøvekontroll? Hvem har gitt denne anonyme pengegaven? Kan jeg være imot blandingsekteskap om jeg er fargeblind? Kommer jeg til å stryke til urinprøven? Over her: Lurer på rare ting-tråden
LillaFrosk Skrevet 11. august 2015 #31 Skrevet 11. august 2015 Først og fremst; HVEM SOM HELST kan være terrorister og selvmordsbombere. Du KUNNE, for alt de vet, ha blitt trent opp fra du var to år gammel av din mentalt ustabile pappa, til denne dagen; da du endelig skulle sprenge flyplassen i fillebiter (siden pappaen din tror at alle som er der er romvesener). For å si det på en bedre måte; det finnes mange syke mennesker i verden, og det spiller da ingen rolle hvordan du ser ut. For det andre; det er ikke bare bomber de sjekker etter..
happiest Skrevet 11. august 2015 #32 Skrevet 11. august 2015 Har et annet spørsmål enn ts. Er det noen nedre aldersgrense for tilfeldig kontroll? Etter å ha lest brosjyren så tar de jo å sjekker litt ekstra på intime plasser.
Chiquita Skrevet 11. august 2015 #33 Skrevet 11. august 2015 Aner ikke med nedre aldersgrense, men i sommer ble min 10-åring plukket ut til tilfeldig kontroll...
Ferny Skrevet 11. august 2015 #34 Skrevet 11. august 2015 Tilfeldig kontroll er det jo den der maskinen man går gjennom som signaliserer. Etter at "så-og-så" mange har gått gjennom, så piper den uansett, og BINGO det var deg. Føler jeg blir valgt ut nesten hele tiden - og aldri tatt meg selv for å se ut som en terrorist men...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #35 Skrevet 12. august 2015 De tar ut hver 10. passasjer til kontroll. Altså har det ingenting å si om man har "rar muslimhatt" eller er lys blond. Anonymous poster hash: c8a1c...bda
FrittgåendeBurugle Skrevet 12. august 2015 #36 Skrevet 12. august 2015 Rar muslimhatt, langt skjegg og mannekjole... Høres mer ut som en ortodoks jøde enn en muslim.
Gjest lipgloss Skrevet 13. august 2015 #37 Skrevet 13. august 2015 hihihi dette må jo være en tulletråd det går ikke ann å være så blond vel:)
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #38 Skrevet 13. august 2015 hvis for eksempel små barn under fire år var fullstendig fritatt for slike undersøkelser før fly-reiser, så ville det vært fritt frem for noen andre å stappe skytevåpen, ammunisjon og lange kniver, eksplosiver, narkotika eller andre ting innenfor klærne på det lille barnet. Dermed kunne man jo smuglet med seg hva som helst, og være 100 % sikker på at dem aldri kommer til å bli undersøkt og hanket inn. Folka som er satt til å gjennomføre slike undersøkelser tror ikke at små barn, gamlinger i rullator eller hvem som helst er terrorister. Men dersom enkelte grupperinger var fullstendig fritatt for slike undersøkelser, så kan jo hvem som helst plante våpen, bomber og så videre på disse menneskene som er fritatt fra å bli gransket.... Anonymous poster hash: 1936e...f8b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #40 Skrevet 14. august 2015 Har et annet spørsmål enn ts. Er det noen nedre aldersgrense for tilfeldig kontroll? Etter å ha lest brosjyren så tar de jo å sjekker litt ekstra på intime plasser. Jeg har blitt plukket ut flere ganger til kontroll, og de har aldri tatt meg på intime steder. Om de har gjort det har de i tilfelle jaggu meg vært så diskret at jeg ikke har registrert det en gang. Anonymous poster hash: 5bef5...58e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå