Gå til innhold

Null søvn - kjøre bil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg begynner på jobb om 3 timer, og må kjøre om ca 2 timer. Skal kjøre i en halvtime. Har ikke sovet noenting denne natten. Er litt bekymret mtp bilkjøring, når jeg ikke har sovet i hele natt.

Noen tanker?

Anonymous poster hash: 1ba66...459

Videoannonse
Annonse
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Det er ikke anbefalt å kjøre når du er trøtt, og det er jo en grunn for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du bekymret, så kjører du selvfølgelig ikke

Anonymous poster hash: 0e9bf...bab
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Hei jeg begynner på jobb om 3 timer, og må kjøre om ca 2 timer. Skal kjøre i en halvtime. Har ikke sovet noenting denne natten. Er litt bekymret mtp bilkjøring, når jeg ikke har sovet i hele natt.

Noen tanker?

Anonymous poster hash: 1ba66...459

Det er like farlig som å kjøre med promille. 

Det er også et mulig lovbrudd da det du gjør er uaktsomt og med overlegg.

Ta en syke eller feriedag.

Skrevet

Hvis du faktisk har førerkort, så vet du også at du ikke har lov å kjøre bil i en slik tilstand. For det lærte du under kjøreopplæringen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du faktisk har førerkort, så vet du også at du ikke har lov å kjøre bil i en slik tilstand. For det lærte du under kjøreopplæringen.

selvfølgelig finnes det ingen regler mot at du ikke kan kjøre i forhold til søvnmønster. Hvordan mente du det skulle måles liksom? Få i deg noe kaffe og kjør forsiktig så går det bra.

Anonymous poster hash: 68bab...0f3

AnonymBruker
Skrevet

TS har nok funnet ut av dette for lenge siden...

Anonymous poster hash: 11988...bec
Skrevet

selvfølgelig finnes det ingen regler mot at du ikke kan kjøre i forhold til søvnmønster. Hvordan mente du det skulle måles liksom? Få i deg noe kaffe og kjør forsiktig så går det bra.

Anonymous poster hash: 68bab...0f3

Har noen sagt noe om kjøring i forhold til søvnmønster? Man skal ikke kjøre hvis man ikke er opplagt og klar i hodet(husker ikke akkurat hva som står, noen år siden jeg kjørte opp) Men, det er noe i den stil. Har man ikke sovet om natten, så er man ikke våken og oppmerksom nok til å kjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...