AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Fikk plutselig kraft vond i magen rett over navlen. Kan det være blindtarmbetenelse? Føler smerten blir litt verre og verre siden jeg først kjente noe 20 min siden. Har hatt løs avføring og problemer med avføring de siste dagene. Fra en skala på 0 til 10 vil jeg si smerten er 6Anonymous poster hash: 91a44...bb3
Diafragma Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Legevakt. Tror ikke blindtarmsbetennelse, men kan vare ileus eller andre ting som er greit å sjekke.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Har du prøvd å rape og prompe? Jeg får av og til skikkelig vondt i magen, men viser seg å vere luft. Ellers er det greit å ringe legevakt om det er skikkelig ille. "Problemet" er jo at det er natt til søndag og sikkert veldig travelt på de fleste legevakter. Anonymous poster hash: 55e28...aee
Poserose Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Blindtarmen sitter ned og til høyre for navlen. Hvis du presser godt inn 3-4 cm til høyre for navlen og 3-4 cm ned og slipper brått skal det gjøre inn i helsikkes vondt hvis du har blindtarmsbetennelse. Du vil også bli skikkelig dårlig om et par timer hvis det er det. Hvis du har like vondt i morgen tidlig ville jeg gått til legevakta.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Legevakt nå? Jeg vil det men mine foreldre sier vente til imorgen. At det sikkert er kolikksmerte, men jeg føler at det er så vondt at jeg ikke kommer til å sovne og vil sjekke det utAnonymous poster hash: 91a44...bb3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Smerter høyt i magen kan være gallestein. Jeg har hatt det og det føles som om jeg skulle dø. Når steinene er gjennom kanalen, slipper smerten. Blir du plaget mye av gallesteinsangrep, bør du søke om operasjon. Anonymous poster hash: 59077...466
nyher Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Har du blindtarmbetennelse, så blir du veldig syk i tillegg. Oppkast og feber. Du har nok bare angst
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Er på sykehus nå De mistenker det sterkt Skal kansje ta ultralyd Anonymous poster hash: 91a44...bb3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Legene er usikre, venter på lege nå. Anonymous poster hash: 91a44...bb3
Saraby Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Har du blindtarmbetennelse, så blir du veldig syk i tillegg. Oppkast og feber. Du har nok bare angst Tull. Selvom de aller fleste reagerer på en spesifikk måte er det ikke gitt at alle opplever det samme. Ta f.eks hjerteinfarkt som de har funnet ut senere at kan komme i ganske mange forskjellige former Da jeg var gravid opplevde jeg plutselig milde til etter noen timer moderate smerter. De var absolutt overkommelige og jeg var fin eller; men siden jeg var gravid oppsøkte jeg lege. Noen timer etter lå jeg klar til å bli operert og jaggu var ikke blindtarmen bare noen timer fra å sprekke;) 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Har du blindtarmbetennelse, så blir du veldig syk i tillegg. Oppkast og feber. Du har nok bare angst Det stemmer ikke alltid. Har selv tatt den og jeg kastet ikke opp,og det tok mange timer før jeg begynte å få litt feber,men seg var bare litt.Anonymous poster hash: 55899...c7b
Severus Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Har du blindtarmbetennelse, så blir du veldig syk i tillegg. Oppkast og feber. Du har nok bare angst Når jeg hadde blindtarmbetennelse hadde jeg bare feber på 38.1 å ikke kastet jeg opp heller.
lollip0p Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Blindtarmbetennelse utarter seg ofte, men ikke alltid, som smerte sentralt - men diffust midt på nedre del av magen, for så å sentralisere seg mot hø., nedre del av magen. God bedring TS
nyher Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Tull. Selvom de aller fleste reagerer på en spesifikk måte er det ikke gitt at alle opplever det samme. Ta f.eks hjerteinfarkt som de har funnet ut senere at kan komme i ganske mange forskjellige former Da jeg var gravid opplevde jeg plutselig milde til etter noen timer moderate smerter. De var absolutt overkommelige og jeg var fin eller; men siden jeg var gravid oppsøkte jeg lege. Noen timer etter lå jeg klar til å bli operert og jaggu var ikke blindtarmen bare noen timer fra å sprekke;)Er det jeg har fått beskjed om av helsepersonell når jeg har hatt vondt på høyre side og har mistenkt blindtarmbetennelse :S
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Er det jeg har fått beskjed om av helsepersonell når jeg har hatt vondt på høyre side og har mistenkt blindtarmbetennelse :S Men selvom helsepersonell har sagt det så betyr det ikke at da er det sånn.Som jeg skrev høyere opp har jeg selv fjernet blindtarmen,og det var ikke sånn for meg. Men siden de har sagt det til deg,antar jeg at du trodd u har hatt dette flere ganger og at du lider av angst,eller tar jeg feil? Anonymous poster hash: 55899...c7b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Ble utskrevet Ble bedre i løpet av natten og siden alle blodprøvene var fine kunne jeg dra hjem. Må tilbake hvis jeg blir verreAnonymous poster hash: 91a44...bb3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Tviler på det, du har sikkert bare fått i deg noe dårlig mat med parasitter eller bakterier. Men jeg bare lurer; kan man ha blindtarmbetennelse uten at den sprekker, og at det går over av seg selv? Anonymous poster hash: 5c86c...87d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Tviler på det, du har sikkert bare fått i deg noe dårlig mat med parasitter eller bakterier. Men jeg bare lurer; kan man ha blindtarmbetennelse uten at den sprekker, og at det går over av seg selv? Anonymous poster hash: 5c86c...87d http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/blindtarmbetennelse-(akutt-appendicitt) Anonymous poster hash: 38584...cc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå