Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 9. august 2015 #21 Skrevet 9. august 2015 Jeg bodde rett ved barneskolen i Ytre Enebakkpg jeg syns det var helt greit å pendle inn til Oslo Ellers er det jo fine områder mellom Drammen og Oslo da. Åros, Tranby, Lier osv 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #22 Skrevet 9. august 2015 Strømmen er et veldig fint område. Om man bor her bor man gjerne i gåavstand til Strømmen storsenter som er Norges største handlesenter. Man behøver nesten aldri reise inn til Oslo for å handle. Dessuten har man gode muligheter for kollektivtransport, både med tanke på buss og tog. Så har man St.hansfjellet som byr på gode turmuligheter, og i disse tider bugner det er av sopp og bær der. Mange gode barnehager er det også i området. Anonymous poster hash: d63f1...81b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #23 Skrevet 9. august 2015 Strømmen er et veldig fint område. Om man bor her bor man gjerne i gåavstand til Strømmen storsenter som er Norges største handlesenter. Man behøver nesten aldri reise inn til Oslo for å handle. Dessuten har man gode muligheter for kollektivtransport, både med tanke på buss og tog. Så har man St.hansfjellet som byr på gode turmuligheter, og i disse tider bugner det er av sopp og bær der. Mange gode barnehager er det også i området. Anonymous poster hash: d63f1...81b Ps. Det tar ca. 25 min inn til Oslo S. med tog herfra. Anonymous poster hash: d63f1...81b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #24 Skrevet 9. august 2015 Spørs jo litt hva som er OK pendleravstand for dere? Drammen, Jessheim, Lier, Asker, Bærum, Skedsmokorset, Lillestrøm? Alternativene er mange Mange av disse områdene skal det vel litt til å få en enebolig med grei standard og hage til under 5 mill? Og til maks 3 mill er det vel ikke mulig en gang. Anonymous poster hash: 35142...acf 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #25 Skrevet 9. august 2015 Lillestrøm synes jeg nesten ikke regnes som pendleravstand for å være ærlig, det er 10 minutter med toget så står du på Oslo S. Til AB ovenfor så er svaret korrekt 'ja', du får ikke enebolig med tomt/hage rundt, liggende i passende gangavstand til stasjonen, på de lokasjonene, for noe mindre enn sånn ca et sted rundt 5,5 + omkostninger. Anonymous poster hash: bc9a0...6bf 3
mereo Skrevet 9. august 2015 #26 Skrevet 9. august 2015 Mange av disse områdene skal det vel litt til å få en enebolig med grei standard og hage til under 5 mill? Og til maks 3 mill er det vel ikke mulig en gang.Anonymous poster hash: 35142...acf Hva slags standard og hvor lite man vil pusse opp er opp til en hver, men det er områdene som er rundt. Er jo bare å kikke på kartet.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #27 Skrevet 11. august 2015 En bruker sier det tar 25 min med tog fra strømmen, og en annen sier det er 10 min fra Lillestrøm? Anonymous poster hash: cfd3e...b92
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #28 Skrevet 11. august 2015 Max. pendleravstand for oss: 30-45 min inkl bytter. TS Anonymous poster hash: b0810...f8e Til hvor i byen? Anonymous poster hash: bca1b...e2f
Rosa Sitron Skrevet 11. august 2015 #29 Skrevet 11. august 2015 En bruker sier det tar 25 min med tog fra strømmen, og en annen sier det er 10 min fra Lillestrøm?Anonymous poster hash: cfd3e...b92 Ja, det gå direkte fra Lillestrøm og lokalt fra Strømmen. 5
Hecubaa Skrevet 11. august 2015 #30 Skrevet 11. august 2015 Eidsvoll er fint! Gode muligheter for hus og hage og en halvtime med toget inn til Oslo.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #31 Skrevet 11. august 2015 Ski kommer til å bli bra mtp pendle tid etter follobanen Anonymous poster hash: bca1b...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #32 Skrevet 11. august 2015 Ski er ikke galt mht. pendletid før ny Follobane heller, men det er ikke akkurat gratis der. - bare slik at man er litt forberedt på det aspektet også. Anonymous poster hash: bc9a0...6bf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #33 Skrevet 13. august 2015 Slemmestad. 28 min til Aker Brygge med båt. Ingen rush på fjorden! Anonymous poster hash: cb038...b0d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #34 Skrevet 13. august 2015 Fjellhamar? Anonymous poster hash: 80bc3...743 skal holde hardt med enebolig til under 5 på fjellhamar, da må det være rimelig oppussingsobjekt... Anonymous poster hash: 71d5c...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #35 Skrevet 13. august 2015 Eidsvoll er fint! Gode muligheter for hus og hage og en halvtime med toget inn til Oslo. jeg tror faktisk også man må såpass langt ut med deres budsjett for å få en enebolig som det ikke er for mye oppussing på i deres budsjett. Anonymous poster hash: 71d5c...7b8 2
Wesla Skrevet 15. august 2015 #36 Skrevet 15. august 2015 Skotbu/Kråkstad utenfor Ski 30 min med toget og veldig landlig 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #37 Skrevet 15. august 2015 Kan bekrefte at Kråkstad er landlig og likevel i akseptabel avstand til Oslo Ellers kan det jo være en idè å vurdere om noen av de mindre stasjonene nedover langs kysten kan by på muligheter som passer dere? Ulempen med de små stasjonene er jo selvsagt at det er det vi kan kalle somletogene som stanser der, slik at reisetiden blir 5-10 minutter lenger enn den er med intercity togene. Kambo er et slikt sted, og det samme er Vestby. Begge steder ligger slik sett innenfor budsjettrammene deres. Anonymous poster hash: bc9a0...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #38 Skrevet 15. august 2015 Kombinasjon av budsjett og krav til pendleravstand til Oslo S, gjør at dere kan glemme tanken på noen enebolig. Dere kan få dere rekkehus med litt flaks dersom dere bruker alle fem mill (Hauketo, Søndre Nordstrand, Lindeberg, Veitvet). Ønsker dere ikke å bruke mer enn tre mill., kan dere få dere en tre-romsleilighet med en liten veranda på østsiden av Oslo.Anonymous poster hash: 37c3b...6f1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #39 Skrevet 15. august 2015 Kombinasjon av budsjett og krav til pendleravstand til Oslo S, gjør at dere kan glemme tanken på noen enebolig. Dere kan få dere rekkehus med litt flaks dersom dere bruker alle fem mill (Hauketo, Søndre Nordstrand, Lindeberg, Veitvet). Ønsker dere ikke å bruke mer enn tre mill., kan dere få dere en tre-romsleilighet med en liten veranda på østsiden av Oslo.Anonymous poster hash: 37c3b...6f1 Ikke nødvendigvis, nei. Men, det avhenger stort av hvor i Oslo jobbene er plassert om man man må legge til litt eller mer tid etter at man har kommet til Oslo S eller Nationaltheateret stasjon. Her er to eksempler sombegge har 40 minutters reisetid inn til Oslo med tog: http://www.finn.no/....62667680&searchclickthrough=true Og på den andre siden av fjorden: http://www.finn.no/finn/.....62795138&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: bc9a0...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #40 Skrevet 15. august 2015 Hvis du sjekker Ruter.no så tar det under halvparten av den tiden du skriver til flere steder i Ytre Enebakk. Anonymous poster hash: ad552...10f Og kanskje møter du Fridtjof og Grøten . Anonymous poster hash: 8ba4d...847 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå