AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Vi ønsker å bo på østlandet, med pendleravstand til Oslo sentrum. Vi ønsker å kunne bruke kollektivtrafikk til jobb. Den ene av oss ønsker å bo på landet, mens den andre gjerne vil ha tilgang til kulturtilbud innen rimelig avstand. Vi drømmer om hus med hage, men det spørs litt på priskategorien. Vi har mulighet til å bruke opp til 4.5- 5 mill, men ønsker helst ikke å gå over 3 mill. Vi er foreløpig bare 2, men planlegger barn innen et par år, så barnevennlig område bør vel også legges til Noen forslag fra lokalkjente? Anonymous poster hash: b0810...f8e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Fjellhamar? Anonymous poster hash: 80bc3...743
mereo Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Spørs jo litt hva som er OK pendleravstand for dere? Drammen, Jessheim, Lier, Asker, Bærum, Skedsmokorset, Lillestrøm? Alternativene er mange
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Ytre Enebakk. Vakker natur, billig og 20 min fra Oslo. Anonymous poster hash: ad552...10f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Max. pendleravstand for oss: 30-45 min inkl bytter. TS Anonymous poster hash: b0810...f8e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Drammen:) by, men allikevel ikke storby. Alle mulige tilbud er lett tilgjengelig og toget tar vel ca en halvtime inn til Oslo:)Anonymous poster hash: ba2ac...a5f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Drammen:) by, men allikevel ikke storby. Alle mulige tilbud er lett tilgjengelig og toget tar vel ca en halvtime inn til Oslo:)Anonymous poster hash: ba2ac...a5f Kan legge til at Drammen også har full barnehagedekning:)Anonymous poster hash: ba2ac...a5f
MissPierce Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Max. pendleravstand for oss: 30-45 min inkl bytter. TS Anonymous poster hash: b0810...f8e Da kommer dere ikke langt ut av Oslo vist dere skal ta kollektiv i hvertfall. 17/18 trikken bruker fort 20/30 min fra Jernbanetorget og opp til Ullevål sykehus f.eks. Hvor i Oslo jobber dere? 3
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 (endret) Da kommer dere ikke langt ut av Oslo vist dere skal ta kollektiv i hvertfall. 17/18 trikken bruker fort 20/30 min fra Jernbanetorget og opp til Ullevål sykehus f.eks. Hvor i Oslo jobber dere? Enig. Man skal ikke langt ut før pendlingen plutselig tar 1-1 1/2 time. Det er en grunn til at jeg flyttet fra en kommune i Akerhus til Oslo, nettopp for å slippe all pendlingen. Og til den som foreslo Ytre Enebakk: Det tar litt over 50 minutter med buss inn til Oslo fra Ytre Enebakk. Fra andre steder i Akershus går det ihvertfall et tog, her har man bare buss å velge mellom. Mye vakker natur, men hadde aldri giddet å bosette meg der hvis jeg var avhengig av kollektivtransport. Så ville jeg nok tatt meg en titt på Finn.no. De mest populære byene i pendleravstand begynner å bli relativt dyre også (noe mine foreldre har fått erfare siden de selv flyttet fra Oslo til Akershus), men får håpe dere finner noe til en sum som passer dere. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Fetsund kan være et alternativ kanskje? Veletablert område med god kveldssol. 20 min med tog til Oslo s, 10 min med bil til Lillestrøm som har kino etc. Anonymous poster hash: 3e83e...0b2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Fetsund kan være et alternativ kanskje? Veletablert område med god kveldssol. 20 min med tog til Oslo s, 10 min med bil til Lillestrøm som har kino etc.Anonymous poster hash: 3e83e...0b2 Hva er det som er spesielt med kveldssola i Fetsund? Anonymous poster hash: 80bc3...743 6
Poserose Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Kjenner en del som bor i Nittedal og pendler til Oslo. Det er ikke så langt og det er veldig landlig der.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Enig. Man skal ikke langt ut før pendlingen plutselig tar 1-1 1/2 time. Det er en grunn til at jeg flyttet fra en kommune i Akerhus til Oslo, nettopp for å slippe all pendlingen. Og til den som foreslo Ytre Enebakk: Det tar litt over 50 minutter med buss inn til Oslo fra Ytre Enebakk. Fra andre steder i Akershus går det ihvertfall et tog, her har man bare buss å velge mellom. Mye vakker natur, men hadde aldri giddet å bosette meg der hvis jeg var avhengig av kollektivtransport. Så ville jeg nok tatt meg en titt på Finn.no. De mest populære byene i pendleravstand begynner å bli relativt dyre også (noe mine foreldre har fått erfare siden de selv flyttet fra Oslo til Akershus), men får håpe dere finner noe til en sum som passer dere. Mvh Yvonne Hvis du sjekker Ruter.no så tar det under halvparten av den tiden du skriver til flere steder i Ytre Enebakk. Anonymous poster hash: ad552...10f
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 (endret) Hvis du sjekker Ruter.no så tar det under halvparten av den tiden du skriver til flere steder i Ytre Enebakk. Anonymous poster hash: ad552...10f Jeg sjekket med Ruter. Ja, det er klart at desto nærmere man bor Oslo, desto kortere tid tar det. Jeg tok utgangspunkt i Tangen bru, men ta utgangspunkt i f.eks Vågvann. Da er det en reisetid på 45 minutter. Og da tar man jo ikke med rushtrafikken om morgenen heller. Jeg er selv vokst opp i Oslo, men da i ytterst til Ytre Enebakk, og jeg ville ikke funnet på å bosette meg der, verken i Ytre Enebakk eller denne delen av Oslo, grunnet kollektivtrafikken, med mindre man har god tid om morgenen og ikke har noe i mot å bruke 30-45 minutter inn til sentrum (med mindre man tar t-banen, men det tar jo også rundt 30 minutter). Det er et helt kurant sted å bo hvis man har bil, men uten bil og å være avhengig av kollektivt er rimelig håpløst der ute. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Jeg sjekket med Ruter. Ja, det er klart at desto nærmere man bor Oslo, desto kortere tid tar det. Jeg tok utgangspunkt i Tangen bru, men ta utgangspunkt i f.eks Vågvann. Da er det en reisetid på 45 minutter. Og da tar man jo ikke med rushtrafikken om morgenen heller. Jeg er selv vokst opp i Oslo, men da i ytterst til Ytre Enebakk, og jeg ville ikke funnet på å bosette meg der, verken i Ytre Enebakk eller denne delen av Oslo, grunnet kollektivtrafikken, med mindre man har god tid om morgenen og ikke har noe i mot å bruke 30-45 minutter inn til sentrum (med mindre man tar t-banen, men det tar jo også rundt 30 minutter). Det er et helt kurant sted å bo hvis man har bil, men uten bil og å være avhengig av kollektivt er rimelig håpløst der ute. Mvh Yvonne Du skrev jo: Og til den som foreslo Ytre Enebakk: Det tar litt over 50 minutter med buss inn til Oslo fra Ytre Enebakk. I følge ruter så er du i Kirkebygda før det tar 50 min fra Oslo bussterminal. Jeg har bodd i Ytre selv og det gikk veldig greit å ta bussen dit. Brukte 25 fra der jeg bodde. Noe som er helt innafor ifølgeTS. Anonymous poster hash: ad552...10f
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 (endret) Du skrev jo: Og til den som foreslo Ytre Enebakk: Det tar litt over 50 minutter med buss inn til Oslo fra Ytre Enebakk. I følge ruter så er du i Kirkebygda før det tar 50 min fra Oslo bussterminal. Jeg har bodd i Ytre selv og det gikk veldig greit å ta bussen dit. Brukte 25 fra der jeg bodde. Noe som er helt innafor ifølgeTS. Anonymous poster hash: ad552...10f Jeg tok utgangspunkt i Ytre Enebakk barneskole da jeg søkte i Ruter, for å ha et eller annet referansepunkt å søke mot, nærmeste stoppested var da Tangen bru, og det tar i følge Ruter 54 minutter. Ytre Enebakk er en større bebyggelse og derfor flere stoppested. Og så er det jo også slik at man har rushtrafikk. Men det er nå så. Én ting er avstanden, en helt annen ting er at selve kollektivtilbudet er ikke veldig mye å skryte av. Jeg ville heller satset på et område hvor man ihvertfall kan ta toget som går hvert kvarter til hvert 20.minutt. Gjerne et sted hvor det både går buss og tog, slik som f.eks Lillestrøm, Lørenskog osv. For akkurat det har jeg mye kjennskap til: å være avhengig av tog/buss som kun går 1 gang hver time, kanskje hver halvtime om man er heldig i rushen, er utrolig kjedelig hvis man er så uheldig at det skjer et eller annet, begynner senere/slutter tidligere på jobb, man blir stående fordi buss/tog er innstilt osv. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 2
MissPierce Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Hvis du sjekker Ruter.no så tar det under halvparten av den tiden du skriver til flere steder i Ytre Enebakk. Anonymous poster hash: ad552...10f Vel, i følge Ruter så tar det 13min med 17/18 trikken fra Jernbanetorget til Ullevål sykehus. Det kan man bare glemme i rush tiden for å si det mildt. Jeg var til tider heldig om jeg rakk bussen som gikk om 40/50 min hjem på ettermiddagen. Å om morgenen var det ikke noe bedre. Å ta timeekpressen til jobb kunne jeg glemme om jeg ikke ville dra en time før, for den var alltid minst 15 min forsinket om morgenen. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Hva med ski, Langhus, Oppegård? Prisene er på vei opp, særlig pga Follobanen. Når den bøir ferdig er det 10 min fra ski til Oslo..Anonymous poster hash: ccc13...f95
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Hva med ski, Langhus, Oppegård? Prisene er på vei opp, særlig pga Follobanen. Når den bøir ferdig er det 10 min fra ski til Oslo..Anonymous poster hash: ccc13...f95 Altså, den er ikke ferdig på noen år. Men det går fint å ta vanlige tog nå også blir det bare enda bedre når den er ferdig Anonymous poster hash: ccc13...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå