Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nylig flyttet til Tromsø og med på flyttelasset har jeg med med en liten hund. Er det noen fine turområder her, noe dere vil anbefale? Ser for meg turer på 1-2timer med ikke så altfor mye stigning, iallefall blanding av stigning og at det flater litt ut. Er litt engstelig av meg, så det må være lett å finne frem og enkel parkering.

På forhånd tusen takk 😀

Anonymous poster hash: 699af...dc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prestevannet er en fin plass, ikke så lang, men en kan jo gå flere runder:)

Anonymous poster hash: af555...84b
AnonymBruker
Skrevet

Prestevannet er en fin plass, ikke så lang, men en kan jo gå flere runder:)

Anonymous poster hash: af555...84b

Takk for tipset. Der har jeg allerede vært. Fint der, men ellers en kjedelig tur.

Skrevet

Tromsdalen.

Du kan også gå opp mot fjellheisen.

Kvaløya har lysløype.

AnonymBruker
Skrevet

Tromsdalen.

Du kan også gå opp mot fjellheisen.

Kvaløya har lysløype.

Opp til fjellheisen har jeg gått tidligere. Gikk den lange veien, flott tur og perfekt balanse mellom flatt terreng og stigning. Hvor i Tromsdalen tenker du?

Skrevet

Opp til fjellheisen har jeg gått tidligere. Gikk den lange veien, flott tur og perfekt balanse mellom flatt terreng og stigning. Hvor i Tromsdalen tenker du?

Det finnes flere steder å gå. Det er egentlig bare å ta seg en tur og velge retning. Ellers finnes det forslag til ulike turløyper i Tromsdalen på nettet. Du kan jo gå i retning Tromsdalstinden.

Slenger med en link med forslag fra Tromsdalen: http://guttapaskauen.no/gutta_galleri/om-turloypene-i-tromsdalen/

Området ved Kroken kan også anbefales.

AnonymBruker
Skrevet

Varden på Tromsøya kanskje?

Anonymous poster hash: 54fde...20e
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere steder å gå. Det er egentlig bare å ta seg en tur og velge retning. Ellers finnes det forslag til ulike turløyper i Tromsdalen på nettet. Du kan jo gå i retning Tromsdalstinden.

Slenger med en link med forslag fra Tromsdalen: http://guttapaskauen.no/gutta_galleri/om-turloypene-i-tromsdalen/

Området ved Kroken kan også anbefales.

Takk skal du ha 😊

Gutta på skauen ser ut som noe for meg. Vet du om det er mye andre folk som går der? Føler meg tryggest når det er litt folk rundt meg.

AnonymBruker
Skrevet

Varden på Tromsøya kanskje?

Anonymous poster hash: 54fde...20e

Den turen skal jeg prøve meg på, den ser flott ut. Googlet det og fant ut at man kan parkere på gjesteparkeringen til et borettslag. Så håper jeg at jeg finner fram 😊

Skrevet

Takk skal du ha

Gutta på skauen ser ut som noe for meg. Vet du om det er mye andre folk som går der? Føler meg tryggest når det er litt folk rundt meg.Anonymous poster hash: 699af...dc6

Det er et populært turområde, så du vil nok ikke være alene.

Skrevet

Har du vært i lysløypa på Tromsøya? Spesielt nordover fra prestvannet er det mye bakker, og ikke helt flatt! Mye folk også, så du ikke er alene :-) Også kan du via lysløpa gå opp til varden, som er det høyeste punktet på øya. Sørover fra prestvannet (via lysløypa) er det også veldig fint, og litt smalere sti enn det er nordover. Stien fortsetter når du kommer til bukta og du kan gå langs vannet i fred og ro.
Eller er Krokvannet en bra tur med "passelig" stigning og en del folk, lysløypa i Tromsdalen, flere fjell på Kvaløya (sjekk ut blant annet nattmålsfjellet som også er en enkel tur).

Anonymous poster hash: 3373a...d16
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...