Gå til innhold

Modern Family

Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere :hjerte: Jeg syns jo også at han er nyyyydelig!!! 

Propellen er for øvrig i full gang. Han våknet som vanlig i tolvtida, fikk pupp og sovnet ikke igjen, men denne gangen har han en unnskyldning. Lille er potte tett i nesa si stakkars. Han peser og surkler og prøver fortvilt å få puste, men med engang han legges ned tetter det seg helt. Han fikk i seg mat, for jeg brukte saltvannsoppløsning rett før. Han sovnet igjen ved puppen, men vekket seg selv fordi han ikke fikk puste. Når jeg holder ham opp går det høvelig greit. Prøvde nesesugeren, null effekt. Den er en vits...

Det blir nok ei natt med sittende soving med baby på skuldra på meg ja... Stakkars lille :hjerte: (og stakkars meg, vi har nemlig besøk og jeg kan ikke sove halve dagen i morgen...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ei natt med sittende soving med baby på skuldra på meg ja... Stakkars lille :hjerte: (og stakkars meg, vi har nemlig besøk og jeg kan ikke sove halve dagen i morgen...) 

Tja, jeg har blitt en skikkelig egoist etter at jeg fikk barn.. Du kan sove litt selv om du har besøk altså. Det ville jeg gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har blitt en skikkelig egoist etter at jeg fikk barn.. Du kan sove litt selv om du har besøk altså. Det ville jeg gjort. 

Ja, jo, i teorien kan jeg jo det. Men soverommet vårt er rett ved stua, så da må alle de andre være stille for at jeg skal få sove. En av grunnene til at vi kjøpte nytt hus det :roll: 

Natta var faktisk helt grei, så jeg greier meg i dag uten å sove. Og i morgen er det mannens tur til å stå opp uansett :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sliter med tett nese her også, så vondt å se dem kjempe, men må allikevel humre litt når de klarer å nyse ut snørrballer på størrelse med sine egne never! :fnise:

God bedring til Turboen din!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at du har litt å stri med for tiden. En stor klem sendes til deg :troest:  

Jeg har hatt en vanskelig tid selv, det er ikke lett når man har små barn å ta seg av. Håper det ordner seg for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Hvitløk :vinke: Og takk for klemmer og godbedringsønsker og sånt :) 

Jeg syns dagene går så fort. Lillebror er fortsatt litt tett, spesielt om natta, så nettene er krøllete som vanlig. Jeg kommer til å bli ti år eldre på dette året her, det er jeg sikker på! Han blir fem måneder snart. Ble han ikke nettopp født da? :klo: Jeg tør ikke å tenke på at jeg snart skal tilbake på jobb. Aldri mer permisjon. Uæææh. 

Jeg har begynt å handle julegaver. Venninnene mine yngler som bare det, så jeg har en busslast unger å kjøpe gaver til. Har handlet på nett i år, så da slipper jeg unna med å dra på utdelingsrunde. Kjøpesenter før jul med baby på slep frister liksom ikke så veldig ;)  Har fortsatt en del igjen, da. Holder på å strikke lue til svigermor, og skal strikke sokker til svigerfar. Macen min har selvsagt låst seg helt, så den er til reparasjon. Må ha den tilbake snart, jeg skal bestille bildekalender til pappa. Kommer vel i mål i år også, forhåpentligvis uten så mye stress! 

Planen var jo å feire jul i nytt hus, men den planen gikk jo rett i dass. Vi får gjøre det beste ut av situasjonen. Kanskje det blir jul i nytt hus til neste år... 

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som slår lukta av nystekt brød som sprer seg i huset :hjerte: 

Ungene mente at det er dårlig gjort at jeg baker om kvelden. De fikk ikke ferskt brød til kvelds, det var ikke ferdig da, og så tvinger jeg dem i stedet til å ligge og prøve å sove i nybrødlukta :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk glipp av bildet, men har stor tro på at han er en liten sjarmør ;)

Utrolig dritt med huset! Er det solgt via megler eller privat? Håper han får en god smell på pungen - uærlige folk får maks dårlig karma!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med huset? :klem: 
Jeg har også nettshoppet alle julegavene i år. Mangler bare til lillesøster som jeg skal ut og ta imorgen. *føle seg sporty* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring, det er advokatmat og slikt tar tiiiiiid.... *ventemodus* Huset er solgt via megler, som har gjort en innmari dårlig jobb. Mannen vil smekke megler også på pungen (eller mellomkjøttet om du vil, damemegler) mens jeg egentlig bare er møkkalei og vil drite i hele dama. Men han selgeren derimot, hans pung kunne jeg pyntet med spikerpistol. :trampe: 

Jeg lurer på om jeg skal bytte til sportsdelen på vogna. Det begynner å bli kaldt, og da bør jo voksiposen frem, og den får ikke plass i bagdelen. Nå har jeg en tynnere gammel dyneposegreie i bagdelen, en jeg har fått av svigermor, men jeg vil ikke bruke den når det er minusgrader ute. Det blir for kaldt tror jeg, til tross for ulltøy og strikkatøy oppi. Samtidig er jo bagdelen lunere enn sportsdelen. Jeg bruker også vogna inne for dagsoving, og da er det mye mer praktisk med bagdelen. Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis du trenger noen til å få ut vold så kan jeg godt hjelpe altså. Smøre dritt utover veggene til det nye stedet han har flyttet til også kan jeg drive med telefonterror med megleren. Det husker jeg at jeg var skikkelig god i når jeg var yngre og hadde akkurat funnet ut at man kunne skjule nummeret sitt når man ringte. :ler: 
Ikke så veldig voksen altså. Uansett så er det med huset utrolig kjedelig. Det er mitt mareritt at man skal kjøpe noe også er ting faktisk skikkelig mangelfullt. Huff.. Får vondt av deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å ta i bruk sittedelen på vogna. Vi har ennå plass i baggen selv med pose, men i skal jo ut på tur i begynnelsen av desember og da hadde det vært plassbesparende å slippe mer vogn enn nødvendig. Når er det egentlig vanlig å bytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bytter vel etter værforhold, ikke etter alder, kanskje? Med storebror hadde jeg samme vogna, og byttet i november. Han var født i mars, så han var åtte mnd da jeg byttet. Lille her er knapt fem mnd, og kan ikke sitte enda, så det er derfor jeg nøler litt. Det er helt klart en fordel at han kan sitte i sportsdelen. 

Han kan ikke sitte, men babyen min er blitt mobil allikevel. Han skyver seg bakover, og snurrer rundt sin egen akse. Legger jeg ham ned et sted på gulvet går det ikke mange minuttene før han befinner seg et helt annet sted. Plutselig krabber han jo. Pauseknapp, noen??? 

Han styrer fortsatt om natta. Blir gæærn jeg. De siste kveldene har han bare sovet i fire timer før han skal ha mat første gangen, så han kupper kveldene også her. I går flesket han til og sov fem og en halv time, og våknet ikke før ett for mat første gangen. Da sovnet han ikke igjen, så han var våken fra ett til kvart over tre. Så var det morgen kvart over seks, men da sto mannen opp. Vanligvis sover han en - to timer på første soving, men i dag sov han bare en halvtime. Da var mannen sovnet igjen, så da måtte jeg opp. Nå har han sovet i to timer, men med to store unger i huset kunne jeg ikke bare la de passe ham og selv gå og legge meg... Kommer til å få hodepine i dag kjenner jeg. 

Jeg har lovet ungene å bake pepperkaker i dag. Deigen er satt, og det er vel bare å gå i gang. Halleluja...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...