AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 I oktober var jeg på møte hos nav for å "fornye" aap'en med et år. Behandlingsplanen gikk ut på det samme som året før: gå til behandling hos psykolog. Problemet ble at jeg akkurat hadde flyttet fra Trondheim til Akershus. Dette har skapt masse problemer for meg. Fikk beskjed av psykologen jeg hadde i Trondheim at hun hadde sendt henvisning til DPS på mitt nye bosted. Men jeg fikk aldri noen innkallelse til psykolog. Så jeg sendte psykologen min i Trondheim en melding (klarer ikke snakke i telefonen), og hun sa at det hadde skjedd noe elektronisk feil, så den hadde ikke blitt sendt. Så hun sendte da henvisning "en gang til". Etter en måned hadde jeg fortsatt ikke fått innkallelse til ny psykolog. Sendt da en Mail til DPS her jeg bor, og de hadde ikke fått noen henvisning! Sendte da en ny melding til min gamle psykolog, men denne gangen tok hun seg ikke engang bryet med å svare. Etter en stund klarte jeg å bestille en time hos fastlegen (syns det er vanskelig å gå ut av huset, så dette er problematisk). Fastlegen ville ikke henvise meg til DPS, men heller en kommunepsykolg. En mannlig psykolog, noe jeg også har problemer med.. Men jeg sa ikke noe om det. Uansett - etter godt over en måned uten å høre noe fra denne kommunepsykolgen, sendte jeg en sms til fastlegekontoret og spurte om legen heller kunne sende henvisningen til DPS. Fikk beskjed om at det skulle hun gjøre. Etter enda en stund fikk jeg rar hjerterytme og bestemte meg for å dra til fastlegen med det. Mens jeg var der spurte jeg om henvisningen til DPS var sendt som hun sa hun skulle gjøre for en god stund siden. Nei, Ops det har jeg visst glemt. Så hun skrev et par linjer på henvisningen, og så sa hun "du må være ganske syk for å få hjelp hos DPS" ja men det er jeg vel, svarte jeg. Da svarte hun "du kan hevde dette så mye du vil, men sånn som jeg ser det er du ikke det". Ble helt paff og sa bare neivel. Skjønte at hun hadde skrevet en dårlig henvisning. Kort tid etter fikk jeg avslag fra DPS som fryktet.. Sendte en lang Mail til DPS her nede og fortalte hvordan jeg faktisk hadde det. Fikk brev i posten at jeg måtte skaffe meg en ny henvisning fra fastlege. Ville jo selvfølgelig ikke gå til denne fastlegen som uten å kjenne meg sa jeg ikke var syk nok. Byttet fastlege, men har enda ikke vært der. Har sendt en Mail til DPS i Trondheim om en som vet hvordan man sender en henvisning kan gjøre det. Ikke fått svar. I går sendte jeg den nye fastlegen en Mail om jeg kunne få en time der.. Det jeg bekymrer meg mest over er at jeg har en behandlingsplan med nav som sier jeg skal til psykolog, men jeg har enda ikke, etter flere måneder gått til psykolog. Føler at om nav finner dette ut så mister jeg vel AAP'en er jo ikke så lenge til jeg skal på nytt fornyelses møte, og det blir ille Anonymous poster hash: 06ce5...095
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Det nytter ikke å si "det klarer jeg ikke". Du må trå utenfor komfort-sonen og gjøre det som trengs! Jeg har det som deg, jeg klarer ikke å gå ut døren uten en jææævlig god grunn. Men det å komme meg til NAV, Fastlege og Psykolog, det klarer jeg, fordi jeg må. Jeg har ikke noen valg, jeg MÅ gjøre det, samme hvor vanskelig det er. Du må slutt å si "jeg klarer ikke". Kontakt nav og forklar de situasjonen. Kanskje de kan hjelpe deg Anonymous poster hash: b5701...af1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Det nytter ikke å si "det klarer jeg ikke". Du må trå utenfor komfort-sonen og gjøre det som trengs! Jeg har det som deg, jeg klarer ikke å gå ut døren uten en jææævlig god grunn. Men det å komme meg til NAV, Fastlege og Psykolog, det klarer jeg, fordi jeg må. Jeg har ikke noen valg, jeg MÅ gjøre det, samme hvor vanskelig det er. Du må slutt å si "jeg klarer ikke". Kontakt nav og forklar de situasjonen. Kanskje de kan hjelpe degAnonymous poster hash: b5701...af1 Men jeg har jo prøvd syns jeg.. Nav sa på forrige møte at de skulle sende inn noe til en psykolog eller noe, men har ikke hørt noe om det heller.. TsAnonymous poster hash: 06ce5...095
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå