Gå til innhold

Miss Divas bryllupsdagbok


Gjest Miss Diva

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Diva

Nå er det vår tur!!! Min elskede har fridd og det blir bryllup i september neste år.

De siste dagene har gått litt i ett og jeg har ennå ikke kommet ned fra skyen jeg svever rundt på. Vi har jo snakket en del om dette, men det blir allikevel noe helt annet når det først er gjort.

Vi har brukt de siste dagene til å fortelle foreldre, familie og venner. Selv om mange ble overrasket har vi heldigvis bare fått positive tilbakemeldinger.

Så til uka blir det å bestille kirke og selskapslokale. Vi har jo et år på oss, men det er greit å ha litt god til også.

Nå skal jeg forts å sveve rundt på skyen min litt til, før jeg må ned på jorden igjen og hverdagen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye - jeg synes det er utrolig koselig når folk bestemmer seg for å dele livet med hverandre, jeg!

Fortell om frieriet, da! Jeg elsker å høre sånne historier....

.. og hvordan planlegger dere bryllupet? Blir det stort? I kirken? Borgerlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Diva

Min kjære gikk ned på kne under en tur til London. Dessverre klarte jeg, uvitende som jeg var, å ødelegge alle hans muligheter underveis. Så siste kvelden på hotellet gikk han ned på kne, og spurte om jeg ville gifte meg med han. Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake, men klarte å få presset et ja. Så fikk jeg en nyyyyydelig diamantring.

Vi har jo vært sammen i over 5 år og har jo snakket om dette en stund nå, men det var allikevel en overraskelse.

For meg var det hele perfekt, det var intimt, søtt og romantisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig og romantisk ut!!!

.. og når dere har vært sammen så lenge, så er det jo heller ikke akkurat noe overilt. Og desto hyggeligere at dere velger å gifte dere, synes jeg!

Vi har vært sammen i sju år, og jeg begynner å bli klar for at vi skal inngå ekteskap, men sambo vil gjerne vente litt til. Så da venter jeg! (men vi drar på ferie i morgen, kanskje jeg skal være oppmerksom på å ikke ødelegge noe? ;) )

Gleder meg til å høre mer om planleggingen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Diva

Det blir vel ca 40-50 gjester, vi ønsker oss et heller mindre bryllup med våre nærmeste.

Min kjære har ingen preferanser når det gjelder kirke eller tinghus, så det ble opp til meg. Jeg har alltid drømt om et kirkebryllup så vi booker nok kirken neste uke. Vi skal ha det i en kirke ingen av oss sogner til. Mine foreldre giftet seg der for snart 30 år siden, og det føles mest naturlig for meg at det blir der(selvsagt har min kjære fått være med å bestemme, og han var enig med meg).

Festen etterpå blir vel på et grendehus som ikke er alt for langt fra kirken, både billig og kjekt.

Eneste "problemet" er at halvparten av de vi ønsker å invitere bor ca 1,5 time unna kirke og festlokale. Dette kan by på utfordringer når det gjelder transport, da det ikke er mulig å benytte offentlig transport. Men vi har et år på oss så det skal vi nok få løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av oss spurte en busssjåfør om han kunne kjøre privat den dagen - så gjestene ble fraktet til og fra i en buss. De betalte kanskje litt i leie for bussen, men husker ikke helt hvor mye. Det var i hvert fall voldsomt fin service for gjestene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss Diva

Nå skjer det mye på en gang! Vi har sett etter hus en kort periode, og på fredag fant vi huset som passet oss ferfekt. Mandag sendte vi inn bud og etter litt frem og tilbake, er vi nå huseiere.... Alt skjer litt fort nå. Tenkte vi skulle ta oss tid denne uken til å bestille kirke og forsamlingslokale, isteden må vi pakke som gale. Vi har en leilighet vi gjerne skulle ha solg før vi overtar huset.

Jeg vet at det er liten "kø" i kirken vi har valgt, og at sept. ikke akkurat er fullbooket, så vi får prøve å ordne disse tingene neste uke. Tror ikke festlokalet er fullbooket heller.

Selv om det er god tid til det er vår tur må jeg innrømme at jeg små titter litt på invitasjoner etc når jeg har noen ledige stunder. Mye lekkert! Tror det kan bli vanskelig å bestemme seg. Min kjære har også sterke meninger om hva han liker og ikke liker så vi klarer vel å få det ned til et fornuftig ant. å velge mellom.

Gleder meg sånn til å sette meg ned meg brude magasiner og bare titte etter forslag på alt fra bordekning til meny forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg ville bare stikke innom for å se hvordan dere planlegger den store dagen.

Vi har snakket om å gifte oss i 2007, og er litt nysgjerrig på hvordan andre

planlegger dagen.

Ha fortsatt en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...