Gå til innhold

Mye hår på armene (bilde)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år, norsk og blond. Likevel har jeg mye, ganske kraftig og mørk hårvekst på armene. Har ikke tenkt så veldig mye over dette, før lillesøster her om dagen kommenterte det og spurte hvorfor jeg ikke shaver armene...

Tok et bilde isted (med blitz) så dere kan se. Ikke det beste bildet, men det får gå.

Burde jeg shave? Eller burde jeg bestille legetime (eller er det helt unødvendig?)

PS. Er klar over at det ser litt ekkelt ut, så det trenger dere ikke å påpeke

Anonymous poster hash: 4758a...6e7

post-37809-0-12536500-1438974556_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er mange unge jenter. Pga hormonproduksjon.

Om det skjemmer deg er det bare å barbere

Anonymous poster hash: a76f7...1fa
AnonymBruker
Skrevet

For all del: ikke barber. Da blir det 1000000 ganger verre 

Anonymous poster hash: 5f2d2...f85
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det der er helt normalt, å ikke noe å bekymre seg om.  Er sikker på at når du starter på skolen, så ser du nok jenter som har like normal vekst på armene der. :)

Anonymous poster hash: 840ea...5f0
  • Liker 2
Skrevet

Det ser ikke mye ut egentlig, bare at hårene er rimelig mørke så de synes bedre enn lyse.

Tviler på at noe feiler deg, det der ser virkelig ikke unormalt ut.

Men hjelper vel lite om du alt har bestemt deg for at du ikke liker det på deg selv, så valgene du har er å stusse med saks, barbere eller bleke hårene.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ekkelt ut i det hele tatt! Ser helt normalt ut, slapp av å ikke tenk så mye! ;)

Anonymous poster hash: 89403...264
  • Liker 5
Skrevet

Det der er helt normalt og ikke ekkelt.

• Liker 5
Gjest Captain Hook
Skrevet

Hår på armene hva så? Kvinner og menn skal ha hår alle steder unntatt under føttene og inni hendene. 

Skrevet

For all del: ikke barber. Da blir det 1000000 ganger verre  Anonymous poster hash: 5f2d2...f85

Det er en urgammel myte uten rot i virkeligheten. Eneste er at hårene kan virke stivere mens de vokser ut, men det blir på ingen måte mer hår.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ja, var jeg som sa dette med at barbering gjør det verre. Du ser helt normal ut btw. Ikke ekkel. Det er helt ærlig. Ikke bekymre deg du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en urgammel myte uten rot i virkeligheten. Eneste er at hårene kan virke stivere mens de vokser ut, men det blir på ingen måte mer hår.

Jepp, og det blir 1000000 ganger verre. Er derfor jeg ikke barberer leggene. Ekkelt når det vokser ut, og er mykt og godt når jeg ikke barberer. 

Hvis TS finner ut at hun vil fjerne hår bør hun i alle fall vokse eller bruke hårfjerningskrem. Anbefaler absolutt ikke barbering. 

• Liker 2
Skrevet

Jepp, og det blir 1000000 ganger verre. Er derfor jeg ikke barberer leggene. Ekkelt når det vokser ut, og er mykt og godt når jeg ikke barberer.  Hvis TS finner ut at hun vil fjerne hår bør hun i alle fall vokse eller bruke hårfjerningskrem. Anbefaler absolutt ikke barbering.  Anonymous poster hash: 5f2d2...f85

Nei, det stemmer ikke og er bevist gang på gang. Som sagt kun noe der virker som mens der vokser ut.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ser aldeles ikke ekkelt ut. Det er helt normalt. Ingen grunn til å bekymre seg hvertfall. Man skal ha hår på armene. Du har hår på fingrene, ansiktet, tærne og ryggen også. Akkurat slik det skal være. Tror heller det vil se ekkelt ut dersom man ikke har noen hår.

Du ser ganske tynn ut, og tynnere jenter har vel gjerne noe mer hår enn de som er hakket større, om jeg ikke tar helt feil?

Anonymous poster hash: a9c78...c93
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det stemmer ikke og er bevist gang på gang. Som sagt kun noe der virker som mens der vokser ut.

Mhm, så du ikke at jeg tok på svart der du skreiv? Det er stivt og ekkelt når det vokser ut. Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv? Djeez

Skrevet

Krem gir samme effekt som barbering. Epilator er tingen 👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år, norsk og blond. Likevel har jeg mye, ganske kraftig og mørk hårvekst på armene. Har ikke tenkt så veldig mye over dette, før lillesøster her om dagen kommenterte det og spurte hvorfor jeg ikke shaver armene...

Tok et bilde isted (med blitz) så dere kan se. Ikke det beste bildet, men det får gå.

Burde jeg shave? Eller burde jeg bestille legetime (eller er det helt unødvendig?)

PS. Er klar over at det ser litt ekkelt ut, så det trenger dere ikke å påpeke

Det er helt normal hårvekst du har på armene dine. Har det samme selv. Husk og du er i puberteten og mye skjer i kroppen da. Legen kan selvsagt ikke gjøre noe med det. Man har lett for og bli påvirket av reklame der alt skal være hårfritt. Du er ikke unormal og det er ikke ekkelt.

Anonymous poster hash: a8bea...ddd

• Liker 1
Skrevet

Mhm, så du ikke at jeg tok på svart der du skreiv? Det er stivt og ekkelt når det vokser ut. Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv? Djeez Anonymous poster hash: 5f2d2...f85

Ro nå ned, pinlig at du reagerer såpass kraftig. :P Du skrev at det blir 1000 ganger verre, og det stemmer altså ikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke barber! Det har jeg gjort i mange år. Prøv å bleke de heller, jeg angret på at jeg ikke prøvde det. Eventuelt bruk epilator.

Anonymous poster hash: f8698...5bf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, tusen takk for alle svar! :)

Har vært litt redd for at jeg har PCOS. :(

AnonymBruker
Skrevet

TS her, tusen takk for alle svar! :)

Har vært litt redd for at jeg har PCOS. :(

Har du andre symptomer da? 

Jeg barberer forresten armene og det er null problem (har PCOS)

Anonymous poster hash: 3dfe1...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...