Gå til innhold

Hvor mye i bursdagsgave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært i 8 bursdager, og jeg har brukt 100 kr hver gang. Får mye fint for 50-100 kr, det er bare fantasien som setter grenser 😊 Ja, det blir litt dyrt.. Men når det er ditt barn som har bursdag, kommer pengene "tilbake" i form av nye tegneblokker, tusjer, plastelina, film, cd, +++. Så hvis du ser sånn på det er det egentlig ikke så ille. Men selvfølgelig, legg deg på et nivå du er komfortabel med, som ikke velter økonomien deres 😊 Mine unger blir glade for alt som kan pakkes opp, så en gave trenger ikke koste skjorta.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 100kr er passe, men ser at mange legger seg høyere enn det. Jeg synes egentlig det er totalt unødvendig å kjøpe så dyre gaver (til mer enn 100kr altså) i bhg-alder, men ser jo at vi selv også har gitt etter litt og stadig ender opp nærmere 150. Under 100 kan være vanskelig fordi det lett kan bli mye dill. Har faktisk ofte kjøpt f.x artige sokker, truser etc fra HM. De har mange t-skjorter til under 100-lappen også!

Anonymous poster hash: dbb01...6ff

Vi fant en caps med en super-helt-logo på Cubus en gang som ble en fin presang til en barnehagegutt. Den kostet vel akkurat 100 kr så vidt jeg husker. :) Gøy med noe som kan brukes også tenker jeg. :)

Anonymous poster hash: 12f44...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vi sparer gavekortet til hun trenger noe nytt. ;) Joda, klær er fint det. Men da hadde jeg heller ønsket gavekort på er sted der man kan kjøpe skikkelige klær, som vinterdress, sko, ull osv. Vinterdress på h&m er ikke noe jeg tror holder i lengden. Vanlige hverdagsklær klarer vi å kjøpe. ;) men tanken er jo god, er bare veldig lett å se at våre venner ikke er foreldre. Som du sier om biler. Hun fikk en sinnsyk my little pony-bil med dukker, ponnyer, solbriller (?) og masse annet stash. Må ha kostet en liten formue. Giveren åpnet esken og pakket den ut selv, så ingen mulighet for bytte til noe hun liker. Hun lekte aldri med den. Hun er 2, hun har selvfølgelig ikke sett dette på tv (jeg regner med det er en serie på en av disse barnekanalene). Det er jo skjønt at de ønsker å gi ting, men hva i alle dager skal hun med alt dette.

Anonymous poster hash: 8dc48...d34

Da hadde jeg solgt den videre på nett. Om giveren fant ut av det, hadde jeg forklart ærlig at ungen dessverre ikke likte den, men at tanken var god.

Anonymous poster hash: 12f44...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...