AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Poden er bedt i bursdag til en i bhg. Vi har ikke veldig god økonomi og ønsker å finne en rimelig standard pris for gave da vi ser det som sannsynlig at han kan bli invitert flere ganger. Har snakket litt med bekjente med litt større bsrn (skolealder)og de gir gaver på ca 150-200 kr hver gang. Vi tenkte å legge oss på mellom 50-100 kr.....men hva får vi da?Anonymous poster hash: 489bb...e3d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Vi gir penger. 100 kr. Anonymous poster hash: 2a442...e9d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Synes 100kr er topp! Mange små lego-pakker koster rundt en 100-lapp.. Matboks, drikkeflaske, pysjer, småbiler.. ??Anonymous poster hash: 5b78d...325 1
Gjest Tekola Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 100, i barnehagen?! Unnskyld meg, men det høres helt sprøtt ut for meg. Vi kommer til å bruke rundt en 50-lapp frem til skolestart per bursdag. Såpebobler, en liten ball eller noe sånt? Eller hva med å la barnet gi bort en av sine leker? Holdninger bygges tidlig, og om man skal lære barnehagebarn at en gave må ha en viss verdi for å være "bra nok" ka man jo spørre seg selv hvor det ender.
Lillemini Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Kjøp deg et lite lager fra ebay: der kan du faktisk få til en fin gave for 50kr. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=131358977761 http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=141397116584 http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191271567130 http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=221767552813 Noen få eksempler, man kan jo egentlig finne alt på ebay. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Ble plutselig fryktelig glad for at vi satte 50 kroners grense på foreldremøtet da gutten begynte i første klasse. 150-200 kr i barnebursdag? Med 20-25 elever i en klasse kan det fort bli fryktelig dyrtAnonymous poster hash: 506e4...1aa 6
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 (endret) Når ungen hadde bursdag kom det gaver til 200-400 kroner. Hvordan jeg vet det? Jeg så det i butikken i etterkant. Noen folk er gærne. Jeg bruker 70-110 kroner, spørs hva de ønsker seg. Kjøpt alt fra små biler, actionfigurer, såpebobler, hobbysaker. Endret 8. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 100, i barnehagen?! Unnskyld meg, men det høres helt sprøtt ut for meg. Vi kommer til å bruke rundt en 50-lapp frem til skolestart per bursdag. Såpebobler, en liten ball eller noe sånt? Eller hva med å la barnet gi bort en av sine leker? Holdninger bygges tidlig, og om man skal lære barnehagebarn at en gave må ha en viss verdi for å være "bra nok" ka man jo spørre seg selv hvor det ender. I selskapene jeg har vært i, sammen med barnehagebarnet mitt var det 100-150 kr som var normalen å bruke på bursdagspresanger virket det som. Før i tiden var det mer normalt med 50 kr, men dette var på 90-tallet. Vi har lagt oss på 100 kr som "vår norm" ved slike selskaper. Anonymous poster hash: 12f44...bbf
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 100kr Anonymous poster hash: de551...971
Harlekin Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Rundt 100 kr synes jeg også er passende. Har man dårlig økonomi, må man selvsagt ikke bruke mer enn man kan.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Jeg synes 100kr er passe, men ser at mange legger seg høyere enn det. Jeg synes egentlig det er totalt unødvendig å kjøpe så dyre gaver (til mer enn 100kr altså) i bhg-alder, men ser jo at vi selv også har gitt etter litt og stadig ender opp nærmere 150. Under 100 kan være vanskelig fordi det lett kan bli mye dill. Har faktisk ofte kjøpt f.x artige sokker, truser etc fra HM. De har mange t-skjorter til under 100-lappen også! Anonymous poster hash: dbb01...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Når ungen hadde bursdag kom det gaver til 200-400 kroner. Hvordan jeg vet det? Jeg så det i butikken i etterkant. Noen folk er gærne. Jeg bruker 70-110 kroner, spørs hva de ønsker seg. Kjøpt alt fra små biler, actionfigurer, såpebobler, hobbysaker. Her fikk 2-åringen gaver opp til 500kr fra venner av oss. Gavekort på klesbutikker, kontanter, dyre leker... Regner med hun fikk gaver til en verdi av 5000kr på vennefesten. Vi satt og så på gave etter gave bli pakket opp, og følte oss litt svett over de kommende barnebursdagene vi må handle inn gaver til. En uting syns jeg! Men de samme folka som ga henne store gaver kom med gaver til meg i 1000-kronersklassen på min 30-årsdag. Venner vi ikke engang har så veldig mye kontakt med. Folk er gale, og jeg tror nesten det har blitt prestisje i å gi fine gaver. Anonymous poster hash: 8dc48...d34
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 50 kr er fint! Synes det var en god idé å kjøpe opp et lite lager fra ebay. Det som evt. blir igjen kan man f.eks. gi i julegaver eller legge ved bursdagsgaver senere. Anonymous poster hash: 5f20e...76e 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 (endret) Her fikk 2-åringen gaver opp til 500kr fra venner av oss. Gavekort på klesbutikker, kontanter, dyre leker... Regner med hun fikk gaver til en verdi av 5000kr på vennefesten. Vi satt og så på gave etter gave bli pakket opp, og følte oss litt svett over de kommende barnebursdagene vi må handle inn gaver til. En uting syns jeg! Men de samme folka som ga henne store gaver kom med gaver til meg i 1000-kronersklassen på min 30-årsdag. Venner vi ikke engang har så veldig mye kontakt med. Folk er gale, og jeg tror nesten det har blitt prestisje i å gi fine gaver.Anonymous poster hash: 8dc48...d34 Her er det ikke snakk om venner av oss. Vi hadde barnebursdag og 50 % av disse voksne hadde jeg aldri sett før siden vi aldri ser hverandre i barnehagen. Men du beskriver hva jeg følte også, jeg kjente meg helt svett med tanke på de kommende bursdagene og at jeg kom til å komme med gaver til LANGT lavere pris. Verste var den som hadde brukt 700 kroner, men de sluttet heldigvis før det ble en gjensidig barnebursdag.... Noen folk er bare gærne, helt enig med deg i det. Venninnene mine er heldigvis studenter så der kommer det ikke de store gavene akkurat!! Endret 8. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Her er det ikke snakk om venner av oss. Vi hadde barnebursdag og 50 % av disse voksne hadde jeg aldri sett før siden vi aldri ser hverandre i barnehagen. Men du beskriver hva jeg følte også, jeg kjente meg helt svett med tanke på de kommende bursdagene og at jeg kom til å komme med gaver til LANGT lavere pris. Verste var den som hadde brukt 700 kroner, men de sluttet heldigvis før det ble en gjensidig barnebursdag.... Noen folk er bare gærne, helt enig med deg i det. Venninnene mine er heldigvis studenter så der kommer det ikke de store gavene akkurat!! Her er vi studentene, så vi er screwed. 😂 Skjønner ikke hva folk tenker på. Gavekort på 500kr fra h&m til en 2-åring? Gi henne en flaske såpebobler og en ball til 40kr, og hun er lykkelig. Anonymous poster hash: 8dc48...d34
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 (endret) Her er vi studentene, så vi er screwed. Skjønner ikke hva folk tenker på. Gavekort på 500kr fra h&m til en 2-åring? Gi henne en flaske såpebobler og en ball til 40kr, og hun er lykkelig.Anonymous poster hash: 8dc48...d34 Haha, fint det er flere med litt trang økonomi!!! Det er det jeg tenker om min egen også. Gi han en tegne-bok, ett spill, en liten bok, en cd til 99 kroner, men ikke gi han en stor gigantisk bil til 400 kroner som blir brukt ehm, to ganger ... men nå har han forventninger om det samme regla neste år. 500 kroner på H&M må jo være genialt, da for dere om dere er studenter. Enten så kan dere handle dere en ny skjorte osv. eller spare det til 2-åringen trenger nye klær. Du kan ihvertfall trøste deg med at din to-åring ikke kommer til å huske det og ønsker seg alt det dyre i butikken. Endret 8. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Haha, fint det er flere med litt trang økonomi!!! Det er det jeg tenker om min egen også. Gi han en tegne-bok, ett spill, en liten bok, en cd til 99 kroner, men ikke gi han en stor gigantisk bil til 400 kroner som blir brukt ehm, to ganger ... men nå har han forventninger om det samme regla neste år. 500 kroner på H&M må jo være genialt, da for dere om dere er studenter. Enten så kan dere handle dere en ny skjorte osv. eller spare det til 2-åringen trenger nye klær. Du kan ihvertfall trøste deg med at din to-åring ikke kommer til å huske det og ønsker seg alt det dyre i butikken. Haha, vi sparer gavekortet til hun trenger noe nytt. Joda, klær er fint det. Men da hadde jeg heller ønsket gavekort på er sted der man kan kjøpe skikkelige klær, som vinterdress, sko, ull osv. Vinterdress på h&m er ikke noe jeg tror holder i lengden. Vanlige hverdagsklær klarer vi å kjøpe. men tanken er jo god, er bare veldig lett å se at våre venner ikke er foreldre. 😂 Som du sier om biler. Hun fikk en sinnsyk my little pony-bil med dukker, ponnyer, solbriller (?) og masse annet stash. Må ha kostet en liten formue. Giveren åpnet esken og pakket den ut selv, så ingen mulighet for bytte til noe hun liker. Hun lekte aldri med den. Hun er 2, hun har selvfølgelig ikke sett dette på tv (jeg regner med det er en serie på en av disse barnekanalene). Det er jo skjønt at de ønsker å gi ting, men hva i alle dager skal hun med alt dette. 😂 Dette er jo selvfølgelig et klassisk i-landsproblem, men vi har spesifisert i begge bursdager hun har hatt at hun ønsker seg penger på sparekonto, ull, eller en flaske såpebobler, tegnesaker, duplo, puslespill eller noe annet kreativt. Leker flommer det selvfølgelig over av med to sett besteforeldre. Men, i-landsproblem. Glad dette er min største bekymring rundt barnebursdager. 😊❤️ Anonymous poster hash: 8dc48...d34
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 (endret) Men, i-landsproblem. Glad dette er min største bekymring rundt barnebursdager. ❤Anonymous poster hash: 8dc48...d34 Ja, dette er ett i-land problem. Men jeg ønsker ikke at min skal gå rundt med store forventninger til voldsomt dyre gaver, til å bli den forbrukeren og skal bruke penger på ting hele tiden. Bare tenker på hvordan han er når han blir tenåring. Jeg tenker at det er noe som vi må ta litt på alvor før det går helt ut av kontroll. Og, ja, det er litt sånn, hva søren skal de med alle verdens ting???? Altså, utenom å oversvømme rommet . Synd at de ikke fulgte ønskelisten da Her kjøper heldigvis besteforeldrene litt fornuftige ting da jeg gir spesifikk ønskeliste til mine foreldre. I fjor fikk vi regnstøvler og vinterstøvler i gave!! (+et legoskip) Endret 9. august 2015 av Steve Rogers
ViljaH Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Jeg har satt MAX 100 kr og det ser ut til at andre foreldre også ligger rundt der. Det finnes fine legobokser til ca 80 kr, pakke småbiler, tusjer og en blokk osv. Store gaver kan barna få av familien sin, ikke bhg-kompiser
Kanutte Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Stort sett maks 100 kr. Litt over om jeg kjøper bøker, men prøver å finne på tilbud. 150-200 kr til bestekompisen gjennom 10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå