Gå til innhold

Begynner som ny student på 2.året (BI)


lissiee

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er litt stressa foran semesterstart. Har gjennomført 1.året av bachelor via nettstudier og har nå tenkt til å ta 2. og 3. år på heltid/dagtid. Kommer altså inn i et studentmiljø hvor alle de andre studentene kjenner hverandre fra 1.året og sannsynligvis har dannet seg sine "klikker".

Dette er på BI, så klassene er ganske store. Innbiller meg at dette er noe som kanskje kan gjøre det ekstra vanskelig å bli kjent med andre også. Har noen vært i lignende situasjon? Jeg går ut ifra at Fadderrullan primært er for de nye 1.års-studentene, eller er dette noe jeg kan/bør være med på?

Kan også nevne at jeg ikke er den mest frempå, men belager meg på å måtte bruke litt ekstra energi på å prøve å bli kjent med folk den første tiden :-) Supertakknemlig for alle svar!

Endret av lissiee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling, men selv om  der fleste fadderbarna er 1. klassing så er vel fadderne 2.klassinger. Så kanskje lurt å bli kjent me de dem. Folk som er faddere er ofte de mer sosiale også så selv om de ikke trenger flere venner så er de sikkert interessert i flere likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har erfaring med det. Gikk første året på kveldstid/nett, og begynte som "vanlig" student 2.året på BI. Min erfaring som ikke veldig sosial og frampå (og også eldre enn de yngste): vanskelig.

Alle har funnet "sin" gjeng, og er ikke veldig interessert i å bli kjent med andre. 

Det er når man kommer i mindre klasser -som spesialisering eller språk- hvor man blir "tvunget" til samarbeid at man blir kjent med noen, eller ved caseløsninger/eksamensoppgaver som skal løses i gruppe. Da spør gjerne foreleseren etter de som ikke har gruppe, og så deler h*n inn dere. 

 

Mitt tips er å melde deg inn i Facebookgruppa og spørre om noen blir med i kollokviegruppe med en gang. 

 

 



Anonymous poster hash: b4e9a...54e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har erfaring med det. Gikk første året på kveldstid/nett, og begynte som "vanlig" student 2.året på BI. Min erfaring som ikke veldig sosial og frampå (og også eldre enn de yngste): vanskelig.

Alle har funnet "sin" gjeng, og er ikke veldig interessert i å bli kjent med andre.

Det er når man kommer i mindre klasser -som spesialisering eller språk- hvor man blir "tvunget" til samarbeid at man blir kjent med noen, eller ved caseløsninger/eksamensoppgaver som skal løses i gruppe. Da spør gjerne foreleseren etter de som ikke har gruppe, og så deler h*n inn dere.

Mitt tips er å melde deg inn i Facebookgruppa og spørre om noen blir med i kollokviegruppe med en gang.

Anonymous poster hash: b4e9a...54e

Hvilket språk tok du?:)

Anonymous poster hash: f5e96...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...