Gå til innhold

Vennligst forklar meg hvorfor homofili ikke er en mental lidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, denne tråden har ikke noe med å utøve hat ovenfor andre. Trist at jeg måtte si dette men folk har faktisk gått etter meg for å stille lignende spørsmål før (ikke på dette forumet da).

Mange seriøse forskere og psykologer har hevdet at homofili er en mental lidelse. Hvorfor vil media og de "sosiale krigerne" da gjøre homofili til en normalitet. Det blir sagt at homofili er normalt fordi det finnes blant mange raser og dyrearter. Men homofili setter faktisk en stopper for befolkningsvekst, en av de viktigste omdrådene for at vi mennesker skal bli sterkere og ekspandere. Og ikke minst overleve som en art. Vi ser også nå at i vesten og land som har blitt påvirket mye av vesten (Japan) har sett en nedgang i befolkningsvekst. Det er også disse landene som har prøvd å normalisere homofili og andre "alternative" seksuelle grupper. Nedgangen er ikke direkte knyttet til homofili (handler mer om økonomi og sosiale utviklinger), men det er selvfølgelig en faktor å ta hensyn til.

Hva mener dere om dette, er homofili en lidelse?

Anonymous poster hash: fcbc8...9fa

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en lidelse dersom samfunnet definerer dette som en lidelse. Da vil homofile lide.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Link til der de har forsket på dette og faktisk funnet noe galt i hjernen? 

Ved borderline pf er det to områder i hjernen som er feilregulert, og ved depresjon klarer ikke hjernen å skille ut visse typer hormoner. Du finner også bilder av dette. 

Så, kom med lignende forskning eller hold kjeft.

Anonymous poster hash: 01712...ad2
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er slik man er skrudd sammen. Noen mennesker tiltrekkes av samme kjønn. Hvorfor skal det være så rart?

Anonymous poster hash: 22fae...7f8
  • Liker 3
Skrevet

Om du skal kalle homofili for en mental lidelse på grunnlag av at det ikke frammer befolkningsvekst, så er det veldig mye som er en mental lidelse... 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du vet helt tydelig ikke hvordan vi definerer psykisk sykdom.

Anonymous poster hash: a1e1a...ff8
  • Liker 7
Skrevet

Mange seriøse forskere og psykologer har hevdet at homofili er en mental lidelse. 

Hvem er dette og hva baserer de det på?

• Liker 5
Skrevet

Hvis du kan forklare meg hvorfor heterofili ikke er en mental lidelse?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg ser det,

Den deprimerte kommer til legen, og sier "jeg føler meg så deprimert for tiden, jeg klarer ikke følge opp jobben".

Den bipolare kommer til legen, og sier "jeg føler meg så manisk for tiden, jeg klarer ikke følge opp jobben".

Den homofile kommer til legen, og sier "jeg føler meg så homofil for tiden, jeg klarer ikke følge opp jobben".

Anonymous poster hash: 0fc91...607
  • Liker 11
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er en seksuell legning, man kan ikke få medisiner og bli "frisk fra homofili", som mange kan med en mental lidelse, f.eks angst.

Skrevet

Sånn sett er blowjobs, footjobs, enhver fetish eller tenning hvor sæden ikke ender i fitta til en fruktbar kvinne, også en psykisk lidelse.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg føler meg ikke sånn veldig mentalt syk akkurat nå, men om jeg skulle gjøre det kan jeg jo skylde på å være homo! :P

Det med barn har jo nesten blitt motsatt, stadig flere homofile vil ha barn, jeg tror ikke jeg kjenner noen andre skeive enn meg selv og samboeren som IKKE vil ha barn!

Men uten IVF er det kanskje mer noe fra naturens side som begrenser befolkningsvekst enn det er en mental lidelse som i seg selv skaper befolkningsstagnering/synking.

Endret av Rainbow
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en seksuell legning, man kan ikke få medisiner og bli "frisk fra homofili", som mange kan med en mental lidelse, f.eks angst.

En blir ikke frisk fra angst med psykofarmaka. En undertrykker angsten, men den er ikke borte. Den er bare feid under teppet.

Poenget, egentlig, med slike "lykkepiller", er ikke å kurere den som har lidelse, men å gi personen et frisk pust. Ta f.eks. en som er deprimert, som sliter med å se det positive i livet, som får "lykkepiller" og behandling. Behandlingen går da ut på å hjelpe den syke med å se det positive, samtidig som "lykkepillene" undertrykker den verste depresjonen. Etter hvert som pasienten klarer å se de positive sidene ved livet trapper en ned på medisinen samtidig som en hjelper pasienten med å holde fast ved det positive. Målet er å kunne slutte helt med medisinene samtidig som en hjelper pasienten med å få et godt, hyggelig syn på livet.

(Sånn sett hadde det passet bedre å kalle det for "krykkepiller" heller enn "lykkepiller")

Med andre ord, "lykkepiller" alene gjør ingen frisk.

Anonymous poster hash: 5202c...483

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan forklare meg hvorfor heterofili ikke er en mental lidelse?

Det beror på. Har den heterofile sex på en måte som gjør at sæden ikke havner i vagina? I så fall må TS nok skuffe deg... :P

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

En blir ikke frisk fra angst med psykofarmaka. En undertrykker angsten, men den er ikke borte. Den er bare feid under teppet. Poenget, egentlig, med slike "lykkepiller", er ikke å kurere den som har lidelse, men å gi personen et frisk pust. Ta f.eks. en som er deprimert, som sliter med å se det positive i livet, som får "lykkepiller" og behandling. Behandlingen går da ut på å hjelpe den syke med å se det positive, samtidig som "lykkepillene" undertrykker den verste depresjonen. Etter hvert som pasienten klarer å se de positive sidene ved livet trapper en ned på medisinen samtidig som en hjelper pasienten med å holde fast ved det positive. Målet er å kunne slutte helt med medisinene samtidig som en hjelper pasienten med å få et godt, hyggelig syn på livet.(Sånn sett hadde det passet bedre å kalle det for "krykkepiller" heller enn "lykkepiller") Med andre ord, "lykkepiller" alene gjør ingen frisk. Anonymous poster hash: 5202c...483

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i å forsøke og overbevise meg om noe jeg allerede vet, jeg vet om folk som er friske og fungerende på medisin mot angst. Jeg vet også om folk som nekter å ta slike medisiner fordi de ikke fungerer godt nok på dem.

Men essensen, og poenget, (finner frem teskjeen nå, ja) er at det finnes effektive medisiner som hjelper folk som har angst, som lider av depresjon, det er en mulighet for mange mennesker. Men det finnes ikke "antihomsepiller" en homofil person kan innta.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, vi lever ikke på begynnelsen av 1900-tallet lenger. Kan ikke folk bare godta at homofili bare er en legning, som heterofili. Det angår ingen andre enn dem selv. Menn kysser menn, damer kysser damer. Fatter ikke hva som er problemet..

Psykisk lidelse? Prøv igjen takk

Anonymous poster hash: 96abb...06e

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil forresten virkelig ikke bli kurert om det skulle vært en lidelse. Jeg trives utmerket godt som homo med min kjære og da får jeg heller være sjuk! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil forresten virkelig ikke bli kurert om det skulle vært en lidelse. Jeg trives utmerket godt som homo med min kjære og da får jeg heller være sjuk! :)

Så du er sjuk........t forelsket? :P

• Liker 2
Skrevet

Så du er sjuk........t forelsket? :P

:fnise: Noe sånt! 

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, denne tråden har ikke noe med å utøve hat ovenfor andre. Trist at jeg måtte si dette men folk har faktisk gått etter meg for å stille lignende spørsmål før (ikke på dette forumet da).

Mange seriøse forskere og psykologer har hevdet at homofili er en mental lidelse. Hvorfor vil media og de "sosiale krigerne" da gjøre homofili til en normalitet. Det blir sagt at homofili er normalt fordi det finnes blant mange raser og dyrearter. Men homofili setter faktisk en stopper for befolkningsvekst, en av de viktigste omdrådene for at vi mennesker skal bli sterkere og ekspandere. Og ikke minst overleve som en art. Vi ser også nå at i vesten og land som har blitt påvirket mye av vesten (Japan) har sett en nedgang i befolkningsvekst. Det er også disse landene som har prøvd å normalisere homofili og andre "alternative" seksuelle grupper. Nedgangen er ikke direkte knyttet til homofili (handler mer om økonomi og sosiale utviklinger), men det er selvfølgelig en faktor å ta hensyn til.

Hva mener dere om dette, er homofili en lidelse?

Men det er mange ting i verden som stopper befolkningsvekst, som ikke er en mental lidelse.

Anonymous poster hash: 70267...7df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...