Gjest Spock Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hei! Jeg har et lite problem, og håper noen her har noen gode løsninger 😊 Det har seg sånn at for økonomiske grunner (prøver å spare opp til å kjøpe hus) så bor jeg for tiden sammen med min lillebror (han er 24) og samboeren min. Problemet mitt er at broren min konstant snylter på meg og samboeren med tanke på mat og andre husholdningsting (vaskemiddel, dopapir osv). Og det har vi egentlig innfunnet oss litt med, og har gitt opp den kampen. Men, i dag tok syns jeg han faktisk trådte over en grense da han spurte om han kunne låne vår bil. Jeg sa greit, du kan få låne den, men da fyller du bensin ( Han sitter ofte på med oss når vi skal på familiebesøk og sånne ting og betaler aldri for bensin, og jeg har heller aldri forlangt det), men når han kommer tilbake fra kompisen sin, så presterer han å gi meg kvitteringen for bensinen og forventet at jeg skulle gi han tilbake penger for dette! Er det bare jeg som er snål som reagerer på dette, eller er broren min helt på jordet? Må legges til at broren min har ikke akkurat verdens beste sosiale antenner, så er ikke så lett å prate med eller til han. Noen som har vært borti noe sånt før?
Gjest imperio Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Stå på ditt. Uhørt at han ikke skal betale bensin! Når han bruker bilen din gratis, så må han betale bensin. Rett skal være rett.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Når han er 24 år, så er han ikke lillebror lengre, så slutt å behandle han som lillebror, han er voksen selv om han er din yngre/yngste bror. Han svarer vel bare på måten dere omtaler og behandler han på? Han må begynne å betale for seg, både mht bensin, mat og husholdningsartikler eller finne seg noen andre som godtar å forsørge han, helt eller delvis. Så nei, denne typen oppførsel er ikke greit. Anonymous poster hash: 5a83b...242 2
Gjest Spock Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Det er jo det jeg syns også! Men han har denne uvanen med alle! Tilogmed hvis vi er bedt opp til foreldrene våres på middag og mamma har glemt å kjøpe rømme til tacoen, så skal han ha penger tilbake hvis han drar på butikken for henne. Problemet oppstår når vi prøver å snakke til han (foreldrene mine har gitt opp), han blir så sinna at jeg er redd for han. Har så lyst til å be han skjerpe seg, han er faktisk 24 år og voksen. Vet bare ikke hvordan jeg skal si det til han uten å få en helvetes masse kjeft og ei dør i ansiktet.
Gjest Spock Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Det er jo det jeg syns også! Men han har denne uvanen med alle! Tilogmed hvis vi er bedt opp til foreldrene våres på middag og mamma har glemt å kjøpe rømme til tacoen, så skal han ha penger tilbake hvis han drar på butikken for henne. Problemet oppstår når vi prøver å snakke til han (foreldrene mine har gitt opp), han blir så sinna at jeg er redd for han. Har så lyst til å be han skjerpe seg, han er faktisk 24 år og voksen. Vet bare ikke hvordan jeg skal si det til han uten å få en helvetes masse kjeft og ei dør i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Begynn neste gang dere skal ut på noe. Si i fra når invitasjonen kommer, at han får ta seg dit på egenhånd, for å se hva det koster. Du må være som Supernanny, bestemt og ikke vike en millimeter. Er han misfornøyd, bråker og lager et sant H. så får han få beskjed om at han faktisk er voksen og får oppføre seg deretter. Du vil heller ikke ha han i hus om han oppfører seg slik, med bråk og tull og tøys, så han får få en mnd på seg til å finne noe annet og flytte. Bråker han mer av dette, så bråker han i håp om å få deg til å endre beslutning, og hvem vinner, igjen, da? Anonymous poster hash: 5a83b...242
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Bor dere hos lillebroren din gratis? Anonymous poster hash: fdf39...77d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Bor dere hos lillebroren din gratis? Anonymous poster hash: fdf39...77d Hvordan kom du fram til denne konklusjonen?Anonymous poster hash: fe539...0d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå