Gjest Virvar Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Jeg lurer på en ting. Når noen skifter nick, eller startet opp igjen som ny bruker med nytt nick, kjenner dere de igjen da? Er det noen som har opplevd at de en dag tenker "Ah, NÅ vet jeg hvem det er" ? Jeg synes det er veldig mange nick, mange brukere. Noen kommer, noen går. Noen endrer avatar, noen endrer nick. Noen kringkaster det, andre ikke. Men jeg har ikke ennå opplevd å kjenne igjen noen som en annen bruker tidligere. For det er vel ikke så lett? En annen ting er vel at dersom man starter opp igjen som "ny" bruker, så ønsker man vel heller ikke å bli koblet til noen annen, og at man derfor prøver å fremstille seg annerledes enn tidligere. Jeg må si jeg har ikke peiling på hvem noen er lenger nesten, for det skjer så mye forandringer *ler*, og jeg er her heller ikke så mye.
Gjest Embla s Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Når noen skifter nick er det jo ikke så vanskelig å "avsløre" hvis det er personer man har hatt litt med å gjøre. (men disse går vel heller ikke inn for å skjule hvem de var før). Når det gjelder gamle brukere som har slettet seg og begynt på nytt, syns jeg det er dumt å spekulere i dette. Man kan jo allikevel ikke vite om det er en gammel-ny bruker (og at det virkelig er den man tror)! Jeg syns man skal respektere de som registrerer seg på nytt og la fortid være fortid!
Gjest Virvar Skrevet 12. september 2004 #3 Skrevet 12. september 2004 Det er jeg helt enig i! Men det er jo dumt da om man tror at man har startet opp med blanke ark, og så vet kanskje halve KG egentlig hvem man er. (Eller TROR de vet det). Man vet jo ikke hva som hviskes om i krokene.
Melissa Gioberti Skrevet 12. september 2004 #4 Skrevet 12. september 2004 Jeg er den samme hele tiden- men bytter på avataren i perioder.
Gjest care Skrevet 12. september 2004 #5 Skrevet 12. september 2004 Jeg tror det er lettere for dem som er her mye å oppdage dette. Samtidig er jeg enig i at de som ønsker en ny start må få dette. Jeg ville aldri klarer å oppdage noe slikt, kanskje ville jeg klare det før da jeg "bodde" her inne, men nå ikke- ikke av interesse heller.
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 12. september 2004 #6 Skrevet 12. september 2004 Det er jeg helt enig i! Men det er jo dumt da om man tror at man har startet opp med blanke ark, og så vet kanskje halve KG egentlig hvem man er. (Eller TROR de vet det). Man vet jo ikke hva som hviskes om i krokene. Er det noen spesielle du sikter til siden du snakker om å begynne med blanke ark? Er det snakk om folk som er såpass mislikt at de føler de vil skape en ny profil? Er det noen som bryr seg? Jeg tenker ikke over hvem folk er, bare leser det som fenger. Hviskes det virkelig så mye i krokene på et forum der få kjenner hverandre IRL? (Eller kjenner mange hverandre her?) Hvem bryr seg om sånt da?
Gjest Virvar Skrevet 12. september 2004 #7 Skrevet 12. september 2004 Bare en tanke, tenker ikke på noen spesielle eller noe spesielt. Det er jo liten vits i å skape seg et nytt nick, hvis likevel alle forstår hvem man er ut fra hva eller hvordan man skriver. Jeg klarer ikke å kjenne i gjen noen slik. Håper heller ikke noen går inn for det. Man bør jo kunne begynne på nytt liksom
Gjest 1111 Skrevet 12. september 2004 #8 Skrevet 12. september 2004 Jeg sa ifra når jeg byttet avatar/nick, i og med at jeg gjerne vil bli gjenkjent som den brukeren jeg var før. Derimot så kan jeg forstå at det kan bli vanskelig for de som vil slette seg helt og begynne med nye ark, i og med at det er lett å kjenne folk igjen på både meninger, skrivemåte osv.
Gjest Virvel Skrevet 12. september 2004 #9 Skrevet 12. september 2004 Ja, jeg har "avslørt" én, og det er bare fordi jeg kjenner henne svært godt i virkeligheten. Hun prøvde da vel heller ikke å legge skjul på at hun var den samme personen. :-) Jeg har forresten byttet nick selv. Da jeg først registrerte meg her inne kalte jeg meg kitchenwitch, men endret det til Virvel for en god stund siden. Jeg hadde "tidligere kitchenwitch" i signaturen min en stund etterpå i tilfelle noen skulle lure, men de fleste er vel ikke så opptatt av sånt. Jeg er det i hvert fall ikke, og jeg har ikke så god oversikt over de enkeltes skrivestil og saker de brenner for at jeg kunne gjenkjenne noen om de byttet navn. Er enig i at det burde være mulig å få en ny start dersom man ønsker det.
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2004 #10 Skrevet 12. september 2004 Jeg har kjent igjen flere, men legger meg ikke noe opp i det. Gjør meg ingenting at folk bytter nick/profil.
Gjest Xavia Skrevet 12. september 2004 #11 Skrevet 12. september 2004 Jeg har nylig skiftet navn, men beholdt avataren, for da regner jeg med folk husker meg. Byttet navn, fordi det første jeg registrerte meg med, ikke var så gjennomtenkt. Avatar bytter jeg også innimellom. Men beholder nok "The Icon" en stund til.
Shagya Skrevet 13. september 2004 #12 Skrevet 13. september 2004 Jeg er helt med på at man gjerne må starte med blanke ark om man ønsker det, men man legger seg gjerne til en skrivestil som ofte er lett å gjennomskue.
Gjest Eir Skrevet 13. september 2004 #13 Skrevet 13. september 2004 Jeg har nok neppe vært her lenge nok til å gjenkjenne folk, men har gjort det på andre forum. Noen ganger tar jeg dem på skrivestil, men de fleste avsløres på de sære detaljene, feks en litt spesiell interesse de har ol.
Nick Etmitt Skrevet 14. september 2004 #14 Skrevet 14. september 2004 En liten test for dere? Hvem er jeg egentlig? :evil:
Suzy Skrevet 14. september 2004 #15 Skrevet 14. september 2004 En liten test for dere? Hvem er jeg egentlig? :evil: Etter trådene du har startet hittil i dag å dømme - en dust... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #16 Skrevet 14. september 2004 En liten test for dere? Hvem er jeg egentlig? :evil: Venstremenn kjennes på lukta. Old Spice har ufortjent høy status i partiet deres!
Nick Etmitt Skrevet 14. september 2004 #18 Skrevet 14. september 2004 Venstremenn kjennes på lukta. Old Spice har ufortjent høy status i partiet deres! ?
aline Skrevet 14. september 2004 #19 Skrevet 14. september 2004 jeg er her til tider mye, og jeg er vel av dem som "burde" kjenne igjen folk med nye nick... men det gjør jeg aldri! Selv ikke når det nesten er åpenbart.... (som matias og alle hans kloner..... ) jeg tar nye nick som nye debattanter jeg, og dersom de er tidligere brukere som ØNSKER å bli gjenkjent og linket til det de skrev som forrige nick, så regner jeg med at de sier ifra om det. Skifter man nick og avatar uten å si ifra, og uten å legge opp til at man skal kjenne igjen vedkommende, så synes jeg det er totalt uvesentlig hvem de var tidligere uansett.
Gjest Liljedugg Skrevet 14. september 2004 #20 Skrevet 14. september 2004 Ja og nei. Da jeg var her ganske mye (under et annet nick), kunne jeg se f.eks. på samliv, hvem som skrev anonymt igjen og igjen. Uten å vite hvem det var i virkeligheten (hvilket nick). Nå tror jeg noen ganger jeg kjenner den anonyme bak, men er ikke sikker og ønsker ikke spekulere. Og vet jeg hvem det er, og har pm-kontakt, så spør jeg. Jeg har selv byttet nick. Det er ikke så interessant, siden ingen kjenner meg i virkeligheten. Men jeg prøver ikke unngå å være ærlig, for at ingen skal kjenne meg igjen. Jeg har ikke noe å skjule, men jeg var blitt gjenkjent. Så enkelt var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå