Gå til innhold

Laktoseintoleranse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste tiden har jeg slitt med mye magesmerter, og jeg prøver å isolere hva jeg reagerer på. Jeg har i alle år drukket en del melk uten problemer, men lurer på om man plutselig kan utvikle laktoseintoleranse i voksen alder? Jeg er 35 nå. 

Jeg tror muligens at problemene blir verre etter jeg har drukket melk, men det er veldig vanskelig å si. Smertene kommer ca en time etter måltider, og varer et par timer. Akkurat som om fordøyelsen min ikke funker lenger og all mat passerer gjennom systemet med smerter på veien  :frown:

Anonymous poster hash: 70dfb...333
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale at du drar til lege og tar blodprøver framfor å gjette deg fram til hva det kan være og kutte ut enkelte matvarer. Feks med gluten kan det være utslagsgivende på tester. Det er fort gjort og du får svar fort. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror de har fått egentest for dette på apoteket, men jeg så en test ved siden av test for UVI og graviditet...vet ikke hvor godt de fungerer da...

Anonymous poster hash: ab0e0...ea2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk laktoseintoleranse som voksen. Smertene mine kommer normalt 1/2-2 timer etter inntak av laktose, det kommer litt an på hvor mye jeg har inntatt.

Du må være uten laktose i 2 uker for å være sikker på resultatet, og det er mye som inneholder melk/laktose som man ikke tenker over. Så les bakpå produktet.

Det kan tas blodprøver, men det er ikke alltid de slår ut selv om man har laktoseintoleranse. Og behandlingen er å holde seg unna, så du kan fint teste det ut selv ved å ikke spise/drikke laktose produkter. 

Anonymous poster hash: 4c3ca...e85
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har laktoseintoleranse og han merker at han har fått i seg laktose bare kort tid etter måltidet. Da buldrer det i magen hans og han må brått på do. Men folk reagerer forkjellig. Få det sjekka hos lege så slipper du å gå rundt og lure.

Anonymous poster hash: 49635...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...