AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Med store mener jeg ikke spedbarn, men ca 4-5-6 åringer. Har selv en 5-åring som jeg samsover med hver natt. Han har sovet på sitt eget rom i egen seng over lengre perioder før, men så har det blitt til at han kommer tilbake på mitt rom. Jeg har ingenting imot dette og tenker at dagen vil komme tidsnok når han absolutt ikke vil sove med mammaen sin lengre. Han er mitt eneste barn og kommer nok også til å forbli enebarn, iallefall fra min side. Han har lyst å sove med meg og synes dette er trygt og godt. Jeg synes også det. Hva synes du? Er forresten såkalt alenemor Anonymous poster hash: 05090...fe2 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Helt greit synes jeg. Koselig og trygt. En av fordelene ved å være alenemamma er jo at man bestemmer alle regler selv, og at man ofte får det veldig nært forhold til barna. Anonymous poster hash: 572b5...f0e 2
Gjest Magnifiq Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Så lenge dere får sove godt begge to, så er det vel bare å fortsette 😊
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Hadde jeg vært alenemor hadde jeg kanskje gjort det samme. Tror ikke det er noe skadelig for ham, men er jo viktig å bli litt selvstendig også hva med egen seng inne på ditt rom?Anonymous poster hash: 1aa17...8b6
Harlekin Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Så lenge begge får nok søvn, er det helt fint Men for meg hadde det ikke fungert, jeg sover dårlig med barn i sengen, og barnet mitt våkner oftere også. Men vi sover i samme seng ved sykdom der jeg trenger å ha kontroll på situasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Det høres koselig ut! Men jeg hadde nok prøvd å endre det ved barnets skolestart eller deromkring hvis ikke det har fadet ut til da. Etterhvert vil sikkert barnet ha med venner hjem eller dra på overnattingsbesøk, og det kan være litt flaut for barnet om andre hører at han sover hos mamma. Samtidig - om du får en kjæreste eller samboer er det nok også greit å avslutte samsovingen på en måte som ikke gjør at barnet får en opplevelse av å bli skviset ut av senga til fordel for en ny person. Anonymous poster hash: 58160...fc6 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Hadde jeg vært alene,hadde jeg gjort det samme! Kjempekoselig:)Anonymous poster hash: 00a60...9ce 1
Gjest Badebuksa Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Greit nok. Men slutt i god tid før konfirmasjonen
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Stebarnet sov hos far fra 6-årsalder starten av ungdomsskolen. I egen seng hos moren og andre. Samsovingen startet i forbindelse med at barnet var sykt, det hadde sovet på eget rom fra babyalder av egentlig. Slik samsoving er unødvendig, men uproblematisk og koselig på den andre siden. Barnet var fullt istand til å sove alene andre steder, bare helst ikke alenesoving hos far (fars hjem var også felleshjemmet før skilsmissen, så ikke nye omgivelser).Anonymous poster hash: 73a91...39a
^^Belle^^ Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 De nettene jeg ikke sover med en fot eller arm i øret, så synes jeg det er kjempekoselig. Jeg tenker også at den tiden kommer tidsnok at de ikke har lyst til å sove sammen med oss lengre. Vi har en regel om at de skal sovne i egen seng, men at det er helt greit at de kommer inn i vår seng på natten. Eldste kommer inn ca. annenhver natt, mens minsten sover fremdeles i sprinkelseng og kommer bare inn om hun våkner og ikke får sove igjen - kanskje en gang i uken. Ser for meg at det blir betydelig oftere når hun får stor seng hun også.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Fireåringen her har ikke hatt for vane å sove hos oss. Når faren er borte over natta, får hun sove hos meg. Fordi vi synes det er hyggelig. Nå er vi på vei fra hverandre, og jeg regner med at det blir en periode med samsoving i den forbindelse. For meg er barnets trygghet viktigere enn det meste annet. Anonymous poster hash: 84ca2...fa8
Gjest Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Jeg deler rom med et av barna mine. Han har egen seng på rommet, men sover stort sett med meg. Ingenting er kosligere enn å våkne av at han kryper bort og legger annsiktet ned ved siden av mitt og sier "Mamma, mamma" til jeg åpner øynene og ser verdens største smil
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Jeg har en snart 5-åring og vi sover sammen når vi kan. Anonymous poster hash: 37e7c...4e1 1
Gjest lipgloss Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Syns det hørtes koselig ut jeg,ser ikke at dette skal være noe problem,sov selv med mamma til jeg var ca 9 år gammel
GammelKaktus Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Vi samsover og har gjort det siden fødselen, har aldri hatt en søvnløs natt og nå er han 3.5 år. Er og alenemor 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Med store mener jeg ikke spedbarn, men ca 4-5-6 åringer. Har selv en 5-åring som jeg samsover med hver natt. Han har sovet på sitt eget rom i egen seng over lengre perioder før, men så har det blitt til at han kommer tilbake på mitt rom. Jeg har ingenting imot dette og tenker at dagen vil komme tidsnok når han absolutt ikke vil sove med mammaen sin lengre. Han er mitt eneste barn og kommer nok også til å forbli enebarn, iallefall fra min side. Han har lyst å sove med meg og synes dette er trygt og godt. Jeg synes også det. Hva synes du? Er forresten såkalt alenemor Anonymous poster hash: 05090...fe2 Ikke bra - litt incestiøst:https://m.youtube.com/watch?v=aYreAyEM2EAhttp://www.ovguide.com/mors-hus-9202a8c04000641f800000001fef1d40Anonymous poster hash: 4335e...689
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Greit nok. Men slutt i god tid før konfirmasjonen ??!!! Det er da incest?!!http://www.ovguide.com/mors-hus-9202a8c04000641f800000001fef1d40Anonymous poster hash: 4335e...689
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Før jeg fikk barn selv: Aldri i verden Da jeg satt med småbarn: Aldri i verden Nå? Sover med niåringen hver natt og synes det er så koselig! Alenemor og senga er stor, og barnet har lyst til det, så da er det jo ikke noe problem. Fikk vite at min søster gjorde det samme frem til 12års alderen. Barnet mitt sover alene når det er hos far/bestemor forresten, og har ikke noe problem med å sove i egen seng her heller om jeg ber om det. Anonymous poster hash: 990d8...825 2
Plengionika Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Selv kunne jeg aldri sovet sammen med min 3-åring, men det er fordi jeg våkner mange ganger om natten av den minste ting og det forstyrrer henne. Men det er veldig koselig om hun kommer opp i sengen min på morningen Ellers så syns jeg at alle skal få gjøre det de selv syns er koselig. Og om dere begge får sove godt så er det jo ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Jeg har ikke barn men synes det høres litt stress ut jeg. Jeg beveger meg mye og er redd for å skade det stakkars barnet Synes egentlig at det ikke skal samsoves så ofte etter skolealder. Anonymous poster hash: 8be70...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå