Gå til innhold

"Da gjør han meg vondt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare lufte tankene litt her...

Tok fly i dag og bak meg satt to barn som tydeligvis reise alene. Fant ut de reiste alene etter en kommentar en av dem sa. På slutten av flyreisen begynte de å diskutere litt. De diskuterte hva de skulle si de hadde gjort da de kom hjem. Ifølge det som kom fram så hadde disse to barna kranglet en del på turen. Noe som selvfølgelig er vanlig for søsken (antar de var søsken grunnet annen prat de to i mellom). Det ene barnet ramset opp hva de skulle si, at turen hadde gått fint osv. Mens det andre barnet var tydelig på at søskenet ikke måtte si til faren at han hadde sagt ting til henne (krangel. ut i fra alderen deres sikkert harmløs søskenkrangel). Og understreket dette med "for ellers gjør han meg vondt". På grunn av den setningen fulgte jeg ekstra nøye med i deres videre samtale. Men de sa ikke noe mer om det og til slutt fulgte jeg ikke med lengre.

Men jeg tenker fortsatt på hva denne gutten mente med "for ellers gjør han meg vondt". Det kan være sagt på en "feil" måte også. Og ikke vært ment slik jeg forstod det. Der og da, og i ettertid har jeg vært redd for at noen der hjemme hos dem faktisk gjør ham eller de vondt...

Anonymous poster hash: bb0f6...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger sier barn enkle ting på dramatiske måter :) "Vondt" kan være alt fra strengt blikk, mindre datatid til værre ting. Det er neppe noe du trenger å bekymre deg over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...