AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Del Skrevet 5. august 2015 Har psoriasis artritt og psoriasis på kropp + hodebunn. Har tenkt å prøve noe annet enn sol, omega 3 og kortisonkremer, da det ikke fungerer over lengre tid.. Er 26 år, men nysingel og venter ikke noen barn p en stund! Men allikevel lurer jeg på om noen med barn har brukt dette medikamentet, og erfaringer rundt det.. Hvor lenge før man prøver må man slutte? Hvor lenge før man får effekt? Hvordan effekt? Hvor lenge etter man har sluttet kommer det tilbake? Bivirkninger? Tusen takk for svar Anonymous poster hash: aa9a3...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 6. august 2015 #2 Del Skrevet 6. august 2015 Jeg skal ikke dele mine erfaringer, men på generelt grunnlag er det veldig mange som har hatt god hjelp av Methotrexate. Virkningen kommer vanligvis i løpet av kort tid (2-3 uker), og blir gradvis sterkere i løpet av behandlingstiden. Hvor raskt symptomene kommer tilbake etter avsluttet behandling varierer fra noen måneder til flere år, avhengig av effekt. Bivirkninger - noen får noen av dem, noen får mange, andre får ingen. Kvalme er vanlig, men det hjelper godt hvis du tar Folsyre i dagene før og etter inntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Del Skrevet 6. august 2015 Takk. Hvorfor vil du ikke dele dine erfaringer om jeg kan spørre? Noen andre der ute med personlige erfaringer? Eller med andre medikamenter mot samme plager? Anonymous poster hash: aa9a3...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 6. august 2015 #4 Del Skrevet 6. august 2015 Takk. Hvorfor vil du ikke dele dine erfaringer om jeg kan spørre? Noen andre der ute med personlige erfaringer? Eller med andre medikamenter mot samme plager?Anonymous poster hash: aa9a3...f79 Fordi jeg personlig har veldig dårlig med denne behandlingen, men vet at den har hjulpet mange andre veldig godt. Jeg vil derfor ikke skremme noen fra å prøve noe som kan gjøre livet lettere for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #5 Del Skrevet 7. august 2015 Noen flere..? Vær så snill? Anonymous poster hash: aa9a3...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacint Skrevet 8. august 2015 #6 Del Skrevet 8. august 2015 Hei! Jeg har brukt Methotrexate i 4 år, og har fått et nytt liv etter at jeg startet med dem. Har leddgikt, og vært inn og ut av sykehus med store plager. Virkningen kom ca 3 uker etter oppstart, og eneste bivirkning jeg har, er at jeg blir bittelitt kvalm morgenen etter inntak.(Methotrexate inntas på kvelden slik at du "sover av deg" kvalmen) Tablettene skal tas fast en dag i uken,og Folsyre tar man hver dag,bortsett fra den dagen du tar Methotrexate. For meg har denne medisinen betydd alt; at jeg kunne begynne og jobbe igjen, og at jeg har overskudd til hus,mann og barn😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Del Skrevet 9. august 2015 Fantastisk å høre! Godt for deg ) tusen takk for svar. Jeg er redd for å miste håret, og så kommer jeg ikke til å klare å føle meg "smådårlig" hele tiden.. Har siden jeg ble tilbudt å prøve det som 15åring vært veldig imot, men vurderer sterkt å prøve det nå som 27åring. Jeg har utslett som aldri går bort, og leddgikt som hindrer meg å gjøre ting jeg savner såå masse. Kunne gjerne tenkt meg å høre fler erfaringer, gode og dårlige.. Anonymous poster hash: aa9a3...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå