Gå til innhold

Noen andre her inne med invisalign?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig satt på invisalign og jeg har brukt den første tiden til å angre. Jeg kan ikke snu nå som jeg har startet prosessen så jeg må finne en måte å holde ut på. Noen andre som føler det slik?

Anonymous poster hash: 6ac65...7b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det for flere år siden.

Jeg var sååå glad da jeg begynte, hadde riktignok litt startproblemer med at jeg følte den var veldig synlig, at jeg pratet litt rart og så fikk jeg vondt i hodet av at den klemte sånn. Men jeg hadde ligget hver kveld før jeg fikk det og bare ønsket at jeg hadde hatt noe som klemte tennene mine på plass, og nå hadde jeg det!

Du er i gang med prosessen, kjenn litt på hvor bra det er:) Jeg gikk flere år med komplekser for tennene, når har jeg gått flere år med nydelige tenner og får komplimenter for dem hele tiden, og den tiden jeg prøvde å ikke smile på bilder er bare et fjernt minne. Har aldri angret!

Tiden med invisalign går så ekstremt fort, og du får igjen så utrolig mange år uten komplekser for tennene etterpå. 

I tillegg kom jeg ut på andre siden noen kilo ned og med mye hvitere og sunnere tenner, sikkert fordi det blir litt mindre spising og mye mer pussing og tanntråd når man må ta den av seg og pusse tennene hver gang man skal ta seg en snack.

Invisalign er fantastisk, første perioden er kanskje den verste, og da er det også lengst til mål, men du blir fort vant med det. 

Anonymous poster hash: b2987...cef
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det for flere år siden. Jeg var sååå glad da jeg begynte, hadde riktignok litt startproblemer med at jeg følte den var veldig synlig, at jeg pratet litt rart og så fikk jeg vondt i hodet av at den klemte sånn. Men jeg hadde ligget hver kveld før jeg fikk det og bare ønsket at jeg hadde hatt noe som klemte tennene mine på plass, og nå hadde jeg det!Du er i gang med prosessen, kjenn litt på hvor bra det er:) Jeg gikk flere år med komplekser for tennene, når har jeg gått flere år med nydelige tenner og får komplimenter for dem hele tiden, og den tiden jeg prøvde å ikke smile på bilder er bare et fjernt minne. Har aldri angret! Tiden med invisalign går så ekstremt fort, og du får igjen så utrolig mange år uten komplekser for tennene etterpå.  I tillegg kom jeg ut på andre siden noen kilo ned og med mye hvitere og sunnere tenner, sikkert fordi det blir litt mindre spising og mye mer pussing og tanntråd når man må ta den av seg og pusse tennene hver gang man skal ta seg en snack. Invisalign er fantastisk, første perioden er kanskje den verste, og da er det også lengst til mål, men du blir fort vant med det.  Anonymous poster hash: b2987...cef

Tuuusen takk for dette fine svaret. Det er godt å høre at du har hatt en så fin opplevelse med invisalign. Jeg har også hatt komplekser med tennen mine. Nå skal det endelig bli slutt på det. Jeg var ikke forberedt på hvor ubehagelig og vondt det skulle være men det hjelper å høre at du aldri har angret og kan legge den tiden med kompleksene bak deg. Gleder meg til det heler er over. Nok en gang takk for svaret det hjalp veldig.

AnonymBruker
Skrevet

bare nysgjerrig: hvorfor valgte dere dette og ikke vanlig reggis/evt gjennomsiktig? Jeg har sett folk med invisalign og det ER jo ikke usynlig så man kunne kanskje valgt hvit tannreg i stedet? det går vel både raskere og er rimeligere, så vidt jeg har skjønt. Må det sitte på hele døgnet? 

jeg hadde regulering som ungdom og fikk pene tenner men fortennene mine har gått littegrann frem etterpå og jeg kunne tenke meg å dytte dem bak igjen. kanskje dette kunne være en løsning om jeg slapp å ha det på på jobb..

Anonymous poster hash: 49624...e03
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte dette alternativet fordi det var lite synlig, mer behagelig i forhold til mat og at det er mulig å ta det av to timer i løpet av en dag. I tillegg slipper man mange av tannlegebesøkene fordi man får med seg plastskinnene hjem i steden for å dra til tannlegen å stramme dem i tide og utide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...