Gå til innhold

Når verkstedet utfører arbeid vi ikke har bedt om


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt campingvognen på årlig service. Når de ringte å sa at den var ferdig, fortalte de også at de hadde byttet en del vi har bestilt.

Vi har aldri bedt om at de skal bytte delen og de krever 2500 kr for arbeidet. Er vi nødt til å betale dette? Eller kan vi stå på vårt om å ikke betale.

Anonymous poster hash: e50e9...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt campingvognen på årlig service. Når de ringte å sa at den var ferdig, fortalte de også at de hadde byttet en del vi har bestilt.

Vi har aldri bedt om at de skal bytte delen og de krever 2500 kr for arbeidet. Er vi nødt til å betale dette? Eller kan vi stå på vårt om å ikke betale.

Anonymous poster hash: e50e9...77b

 

Verkstedet skal alltid innhente tillatelse fra eier før de begynner med utskiftning/reparasjon av ting. Hvis du ikke har fått spørsmål om det, vil jeg tro de ligger tynt an. Hvis det heller ikke foreligger skriftlig avtale, blir det ord mot ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet skal alltid innhente tillatelse fra eier før de begynner med utskiftning/reparasjon av ting. Hvis du ikke har fått spørsmål om det, vil jeg tro de ligger tynt an. Hvis det heller ikke foreligger skriftlig avtale, blir det ord mot ord.

Nei, ikke alltid. Trenger ikke gi beskjed om beløpet stiger med maks 500kr..

Anonymous poster hash: e36dc...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, ikke alltid. Trenger ikke gi beskjed om beløpet stiger med maks 500kr..

Anonymous poster hash: e36dc...f19

 

 

Det er sikkert riktig, men det er jo småpenger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd meg en gang også (med bil da men..)

De klarte til og med å si at de hadde ringt meg og snakket med meg om det og jeg hadde sagt at de skulle bytte, noe som overhodet ikke stemte!

 

Regelen er vel i grunn at de ikke kan overstige et pristilbud med mer enn 15% (mener jeg det er) uten å ta kontakt med deg og avtale videre. 

 

Jeg sto på mitt og til slutt så sa verkstedet seg villig til å ta kostnaden for jobb og delen selv fordi de ikke ønsket noe dårlig rykte, dette var jo på et lite tettsted så det var sikkert lurt. Jeg fikk beholde delen også så jeg ble fornøyd tilslutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, denne årlige servicen er ikke dyre greiene da de kun har gjort akkurat det som må gjøres for at vi skal få beholde garantien. Så prisstigningen er på hvertfall 100%.

Håper de gir seg raskt. Hvis ikke skal jeg passe på å fortelle om servicen de gir sine kunder i hver eneste anledning som dukker opp. Når det er sagt kjøpte vi vogna ny der for 1,5 år siden. Og vi har allerede hatt mye tull med dem. Vi vet ihvertfall hvor vi aldri skal handle igjen...

Anonymous poster hash: e50e9...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...