AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 noen med peiling på briller, innfatning styrke osv? Er det noen restriksjoner på hva slags innfatning man kan ha ift styrke? Jeg har minus 4-4 1/2, progressiv. Tenker på å få en plastinnfatning. Den jeg har sett på har ingen sånn ekstra fjæring eller hva det er langs stanga. Håper ikke det er noe problem? Anonymous poster hash: a934d...bbb
Maleficenta Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 noen med peiling på briller, innfatning styrke osv? Er det noen restriksjoner på hva slags innfatning man kan ha ift styrke? Jeg har minus 4-4 1/2, progressiv. Tenker på å få en plastinnfatning. Den jeg har sett på har ingen sånn ekstra fjæring eller hva det er langs stanga. Håper ikke det er noe problem?Anonymous poster hash: a934d...bbb Gå innom en brillebutikk og spør. De pleier å være veldig hjelpsomme 1
estrella Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 I utgangspunktet ikke. Man skal ha veldig høy styrke for at det ikke skal bli anbefalt. Men din styrke i en plastinnfatning? Null stress. Husk å velg gode glass Det eneste jeg automatisk ikke ville anbefalt er en person som har over 5-6 og garnityrbrille (kun glass og stenger, uten ramme). Det blir ikke pent. Selvfølgelig, folk kan kjøpe det, men ja. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Hva med innfatning uten fjæring i stangA? Er det dumt?Anonymous poster hash: a934d...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Hva med innfatning uten fjæring i stangA? Er det dumt?Anonymous poster hash: a934d...bbb Fjæring på stangen er jo bare en ekstra luksus, uten å ha noe som helst med brillekomfort å gjøre. Jeg har det på en av mine briller, de tre andre brillene jeg bruker har det ikke. Jeg merker ingen forskjell med/uten fjæring. Anonymous poster hash: 07a8c...d13
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 noen med peiling på briller, innfatning styrke osv? Er det noen restriksjoner på hva slags innfatning man kan ha ift styrke? Jeg har minus 4-4 1/2, progressiv. Tenker på å få en plastinnfatning. Den jeg har sett på har ingen sånn ekstra fjæring eller hva det er langs stanga. Håper ikke det er noe problem? Anonymous poster hash: a934d...bbb Det er ingen restriksjoner på hva slags innfatning du kan ha ift styrke, men det anbefales at du betaler for en litt lettere type brilleglass, slik at brillene ikke blir for tunge. Når du skal ha progressive briller anbefales det at du har en viss størrelse på innfatningen, og ikke tar de smaleste variantene. Anonymous poster hash: b2aa7...c00
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Fjæring på stangen er jo bare en ekstra luksus, uten å ha noe som helst med brillekomfort å gjøre. Jeg har det på en av mine briller, de tre andre brillene jeg bruker har det ikke. Jeg merker ingen forskjell med/uten fjæring.Anonymous poster hash: 07a8c...d13 ok:) Tenkte litt at stanga virker mykere og mer fleksibel når det er fjæring der og litt redd for at kvaliteten er dårligere uten. Bruker briller alltid nemlig. Anonymous poster hash: a934d...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 ok:) Tenkte litt at stanga virker mykere og mer fleksibel når det er fjæring der og litt redd for at kvaliteten er dårligere uten. Bruker briller alltid nemlig. Anonymous poster hash: a934d...bbb Jeg ser ingenting uten briller. Fjæringen er en nymotens oppfinnelse enkelte merker legger til. Det har ingenting å si, spør du meg, for komforten ved brillebruken. Det viktigste er at brillen sitter som den skal.Anonymous poster hash: 07a8c...d13
Cata Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Fjæring i stanga? Aldri hørt om en gang. For øvrig så er optikeren (eller rettere sagt noen som jobber hos en optiker) best å spørre. De kan briller. Den eneste restriksjonen jeg kommer på er at med kraftig nærsynthet så er det lurt med små briller. Glassene er som kjent slipt slik at de blir tykkere ut mot innfatningen og dermed vil de se veldig tykke ut om man velger en stor innfatning. Men selvsagt er det mulig å velge stor innfatning også om man er nærsynt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Fjæring i stanga? Aldri hørt om en gang. For øvrig så er optikeren (eller rettere sagt noen som jobber hos en optiker) best å spørre. De kan briller. Den eneste restriksjonen jeg kommer på er at med kraftig nærsynthet så er det lurt med små briller. Glassene er som kjent slipt slik at de blir tykkere ut mot innfatningen og dermed vil de se veldig tykke ut om man velger en stor innfatning. Men selvsagt er det mulig å velge stor innfatning også om man er nærsynt. kanskje det ikke heter fjæring i stanga..? Det jeg mener er når det er et slags "hengsel" litt oppover på innsiden av stangen. Altså ikke bare i hjørnet Syns det er veldig få briller som ikke har det. Anonymous poster hash: a934d...bbb
Cata Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 kanskje det ikke heter fjæring i stanga..? Det jeg mener er når det er et slags "hengsel" litt oppover på innsiden av stangen. Altså ikke bare i hjørnet Syns det er veldig få briller som ikke har det. Anonymous poster hash: a934d...bbb Fremdeles aldri sett. Muligens litt lenge siden jeg kjøpte mine siste briller, ettersom jeg bruker linser til daglig. (Ble nesten så nysgjerrig at jeg må en tur til optikeren for å se nå )
petterm Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 kanskje det ikke heter fjæring i stanga..? Det jeg mener er når det er et slags "hengsel" litt oppover på innsiden av stangen. Altså ikke bare i hjørnet Syns det er veldig få briller som ikke har det.Anonymous poster hash: a934d...bbb Fjæring i stanga har vært mulig de siste 20 åra i alle fall. Gjør at brillene holder formen lettere. Hvis man drar stenger uten fjæring ut vil metallet etter hvert gi etter og stengene sitter ikke så tett inntil hodet.
Arianna Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Har jobbet med briller i mange år nå, og det er overhodet ingen problemer med det du beskriver i alle fall. Så lenge innfatningen ikke er så alt for smal, skal det gå uten problemer. Men velg for guds skyld en litt dyrere variant, og få tynnere glass. Har ikke telling på hvor mange som har vært misfornøyd fordi de ville spare noen kroner. Det lønner seg så absolutt i det lange løp
Severus Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Dyrere glass har også bedre lesefelt, det er smart det også.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Har jobbet med briller i mange år nå, og det er overhodet ingen problemer med det du beskriver i alle fall. Så lenge innfatningen ikke er så alt for smal, skal det gå uten problemer. Men velg for guds skyld en litt dyrere variant, og få tynnere glass. Har ikke telling på hvor mange som har vært misfornøyd fordi de ville spare noen kroner. Det lønner seg så absolutt i det lange løp Dyrere glass eller dyrere innfatning? Går absolutt for det beste når det gjelder glass. Men når det gjelder innfatning er det mer at den skal passe til fjeset som er viktig. Om den koster 300 eller 2000 er nesten helt irrelevant 😜Anonymous poster hash: a934d...bbb
Arianna Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Dyrere glass eller dyrere innfatning? Går absolutt for det beste når det gjelder glass. Men når det gjelder innfatning er det mer at den skal passe til fjeset som er viktig. Om den koster 300 eller 2000 er nesten helt irrelevant 😜Anonymous poster hash: a934d...bbb Mente selvsagt dyrere glass
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå