Gå til innhold

Isotretinoin orifarm.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser det er en del tråder om dette allerede, men starter en likevel.

Jeg ønsker å få andres erfaringer med Isotretinoin orifarm, da jeg skal starte på den selv i morgen. Har utsatt noen dager, da jeg gruer meg litt. Men har nå bestemt meg.

-Noen som holder på med denne kuren selv som vi skrive litt om deres erfaring.

-Ønsker også å vite litt om hvordan de første dagene og gjerne ukene oppleves. Tar gjerne imot gode tips og råd som dere har erfart. Så kommer jeg nok med flere spørsmål etterhvert.  

Mona  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på disse noen mnd for ca 1,5 år siden. Fungerte veldig bra, men dessverre kom kvisene tilbake nesten med en gang etter at jeg avsluttet kuren. Bivirkningene, som tørr hud, øyne og nese, var også litt ubehagelige, men det var absolutt gjennomførbart uansett. Etter dette begynte jeg på Epiduo (krem). Denne hadde ikke fungert tidligere, men jeg ville gi det et forsøk til. Den fungerte, jeg brukte den i 1 år og avsluttet bruken for ca 3 mnd siden. Har sjelden eller aldri kviser lenger. Herlig!

Det var vel ikke helt dette svaret du ville ha, men dette er i hvert fall min erfaring ;-) Kommer nok sikkert an på hvor mye kviser man har også. Jeg hadde "bare" på haka og litt i pannen.

Anonymous poster hash: 7ec09...b9d

Skrevet

Tusen takk for svar. Spennende å høre at du opplever at Epiduo har fungert for deg etter behandlingen. Jeg har selv prøvd den uten at det ble noe bedre. Veldig kjekt at det har vært til hjelp for deg.

-Husker du noe om hvordan de første dagene på kuren var? Er veldig spent på hva jeg har i vente de neste dagene.

-Når tok du kuren? Til frokost?

Mona

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Spennende å høre at du opplever at Epiduo har fungert for deg etter behandlingen. Jeg har selv prøvd den uten at det ble noe bedre. Veldig kjekt at det har vært til hjelp for deg.

-Husker du noe om hvordan de første dagene på kuren var? Er veldig spent på hva jeg har i vente de neste dagene.

-Når tok du kuren? Til frokost?

Mona

Kan ikke huske noe negativt. Tørrheten kom vel litt etterhvert. Var ikke noe plagsomt egentlig, men litt ubehagelig med tørre øyne. Men det ordnet seg med dråper.

Jeg tok den til frokost, ja. Husker ikke om det er sånn at den skal tas til mat? Men mener å huske jeg tok den da jeg spiste.

:)

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke huske noe negativt. Tørrheten kom vel litt etterhvert. Var ikke noe plagsomt egentlig, men litt ubehagelig med tørre øyne. Men det ordnet seg med dråper.

Jeg tok den til frokost, ja. Husker ikke om det er sånn at den skal tas til mat? Men mener å huske jeg tok den da jeg spiste.

:)

Takk for svar.

Det skal tas med mat ja. Når har jeg tatt første dosen, så nå får vi se.  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det skal tas med mat ja. Når har jeg tatt første dosen, så nå får vi se.

Lykke til, og håper det virker for deg! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skal begynne på disse veldig snart. Hvordan har det gått for deg hittil?

Anonymous poster hash: 64004...b3c

Skrevet

Har gått på det i to uker nå, de første dagene merket jeg ingen ting, bortsett fra lett hodepine og noen kviser som tittet frem. 
Etter første uke kom det flere kviser, men de var små og ikke noe plagsomme, forsvant fort igjen. 
Nå er jeg tørr i huden, ikke sånn at det gjør vondt, men flasser litt, så ikke forvent at sminken blir så lekker utover dagen. 
Hodebunnen min er tørr, jeg flasser  vel der og. 
Begynte med leppepomade fra første pille, gjort det til en vane å smøre leppene med en gang produktet forsvinner. - Så de er ikke krisetørre, men litt. 

Det jeg syntes er det kjipe hittil er røde øyne, så har noen øyedråper liggende på lur. 

Det er vel det egentlig, men forventer at det blir verre utover. 
Venter egentlig på det " store kviseutbruddet" jeg har hørt så mye om 

Forresten, allerede etter 4-5 dager kjente jeg at huden ble helt glatt, jevnere. opptur :biggrin:

Anonymous poster hash: bf370...7ca
Skrevet

Så spennende, takk for oppdatering 😊 Får håpe du slipper et stort kviseutbrudd før det blir bedre, krysser fingrene for det selv! Gleder meg til å slippe den fete olje huden der sminken bare renner av iløpet av dagen!

Skrevet

Så spennende, takk for oppdatering Får håpe du slipper et stort kviseutbrudd før det blir bedre, krysser fingrene for det selv! Gleder meg til å slippe den fete olje huden der sminken bare renner av iløpet av dagen!

Det er fatisk utrolig deilig å slippe den fete huden, selvom det sikkert bare er under kuren. 

Sminken sitter på hele dagen, kontra slik det pleide, da jeg alltid måtte ha med kost og pudder for å matte ned i løpet av dagen.

Håper du ikke får alt for mange bivirkninger selv!

Anonymous poster hash: bf370...7ca

Skrevet

Gikk på denne kuren i noen måneder for noen år siden (fullførte ikke, tok de i 3 måneder istedet for 5).

Gikk på veggen i denne tiden, derfor jeg ikke klarte å fullføre.

Husker øynene var tørre, måtte ha tårevæske på nattbordet for å få opp øynene om morgenen (klistret sammen!!), blødde mye neseblod pga tørr i nesa, ekstremt tørre lepper (vaselin hjelper mye mot dette). Og litt tørr hud, men det var ingenting iforhold til resten over :)

Jeg tok mine 3 kapsler til middag, var det legen anbefalte, å ta de til største måltidet så det ble mindre bivirkninger.

Ellers så ble jeg så og si kvisefri 2-3 uker inn i kuren, og jeg var kvisefri i nesten 2 år når jeg sluttet :)

Vurderer å ta en kur til og fullføre den denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...