Gå til innhold

Nabofamilie - ustabilt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i en liten periode bodd ved siden av et ungt par med et barn som nå er halvannet/to år. Paret har siden jeg flyttet inn kranglet omtrent daglig, det virker som at de ikke evner å ha en vanlig samtale. De hyler og skriker til hverandre og til barnet. Dette er forferdelig ubehagelig for meg å høre på så jeg kan bare tenke meg hvor utrygg barnet må føle seg når det blir skreket (altså skjærende skrik) til daglig. Jeg har aldri sett eller hørt tegn til fysisk vold, men tenker det må være en enorm psykisk belastning for dette barnet. Jeg kan godt høre hva de skriker om så jeg vet at mannen i forholdet har slitt psykisk og flere ganger har sagt at hvis hun drar så kommer han til å ta livet av seg.

Er det nok for å sende en bekymringsmelding til barnevernet? Regner med at de eventuelt skjønner hvem som har gjort det da jeg ikke tror det er noen andre som kan høre det. 

Anonymous poster hash: bd32d...16b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send bekymringsmelding. 

Anonymous poster hash: 1b4d8...66a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor ikke? De burde tross alt tenke seg om med all den ropinga å hylinga si, at de er ikke alene i verden :) så er klart folk/du vil høre det å det burde de ha tenkt på!

Så si ifra til barnevernet, eller så kan du jo kanskje ta en tur å besøke dem. Vet det ikke er pent å blande seg inn, men når de selv er så høylytte så blir du uansett "blandet litt inn" og det er jo ikke koselig for deg, så det er jo på tide du sier ifra selv, eller til barnevernet. For dette burde ikke fortsette. Synes veldig synd på ungen, er nok en fare for at den vil slite psykisk som eldre.

Anonymous poster hash: c5458...e76
Skrevet

Jeg har i en liten periode bodd ved siden av et ungt par med et barn som nå er halvannet/to år. Paret har siden jeg flyttet inn kranglet omtrent daglig, det virker som at de ikke evner å ha en vanlig samtale. De hyler og skriker til hverandre og til barnet. Dette er forferdelig ubehagelig for meg å høre på så jeg kan bare tenke meg hvor utrygg barnet må føle seg når det blir skreket (altså skjærende skrik) til daglig. Jeg har aldri sett eller hørt tegn til fysisk vold, men tenker det må være en enorm psykisk belastning for dette barnet. Jeg kan godt høre hva de skriker om så jeg vet at mannen i forholdet har slitt psykisk og flere ganger har sagt at hvis hun drar så kommer han til å ta livet av seg.

Er det nok for å sende en bekymringsmelding til barnevernet? Regner med at de eventuelt skjønner hvem som har gjort det da jeg ikke tror det er noen andre som kan høre det.

Helt klart noe å kontakte barnevernet om. Alle par krangler fra tid til annen, men konstant skriking og hyling til hverandre og barnet er ikke bra.

• Liker 2
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet og meld bekymring. Psykisk vold er like skadelig som fysisk vold. Ingen barn skal måtte behøve å vokse opp slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg gjøre det med en gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du bryr deg :)

Anonymous poster hash: 1b4d8...66a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er bra at du bryr deg!

(Bare reagerer litt på at det var en annen tråd her inne om naboer som kranglet og bråkte og hadde gjenteipede vinduer og fratrekte gardiner, og da lurte TS på om hun burde melde til bv. Hun fikk veldig mange reaksjoner på at hun burde passe sine egne saker og ikke stikke nesa si borti det naboene gjør..... Litt tilfeldig hva slags svar man får på KG, gitt!)

Anonymous poster hash: 96a1a...d8b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er bra at du bryr deg!

(Bare reagerer litt på at det var en annen tråd her inne om naboer som kranglet og bråkte og hadde gjenteipede vinduer og fratrekte gardiner, og da lurte TS på om hun burde melde til bv. Hun fikk veldig mange reaksjoner på at hun burde passe sine egne saker og ikke stikke nesa si borti det naboene gjør..... Litt tilfeldig hva slags svar man får på KG, gitt!)

Anonymous poster hash: 96a1a...d8b

Jeg så også den tråden, men stod det noe der om at de kranglet og bråkte? Fikk bare med meg det med vinduer og gardiner.

Skrevet

Flott 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...