AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 -Hvor høyt må blodsukkeret være for at insulin må tilføres kroppen? -Hvor lavt må blodsukkeret være for at sukker/karbohydrater må tilføres kroppen? -Fører høyt og lavt blodsukker til vektendringer? Jeg håper noen kan ta seg tid til å svare meg, kort og godt Jeg synes dette er veldig forvirrende og google gjør meg bare enda mer forvirret Anonymous poster hash: 27a47...ce3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 1. Over 10 2. Under 4 3. Nei, det fører ikke til vektendringer Anonymous poster hash: 8d4bc...e01
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 1. Over 10 2. Under 4 3. Nei, det fører ikke til vektendringer Anonymous poster hash: 8d4bc...e01 Tusen takk! Anonymous poster hash: 27a47...ce3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 -Fører høyt og lavt blodsukker til vektendringer? Anonymous poster hash: 27a47...ce3 Høyt blodsukker over tid (ubehandlet/underbehandlet diabetes) fører ofte til vektnedgang, og en del andre negative konsekvenser for kroppen. (Dårlig sårheling, nedsatt syn/blindhet, nyreskader, økt risiko for hjerte/kar-sykdommer osv) Men for korte tidsrom har det liten betydning for vekten. Anonymous poster hash: 76cca...efa
sonush Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Høyt blodsukker over tid (ubehandlet/underbehandlet diabetes) fører ofte til vektnedgang, og en del andre negative konsekvenser for kroppen. (Dårlig sårheling, nedsatt syn/blindhet, nyreskader, økt risiko for hjerte/kar-sykdommer osv) Men for korte tidsrom har det liten betydning for vekten.Anonymous poster hash: 76cca...efa Enig med deg. Høy BS er en betydende med for lite insulin inntak. Når kroppen ikke får energi I form av glukose begynner den å forbrenne fett og dermed fører til vekt nedgang. Dessverre er det enkelte (spesielt i ungdomstid), som aktivt bruker det som slanke metode, uten å tenke på langtids konsekvenser, slik du også nevner.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Enig med deg. Høy BS er en betydende med for lite insulin inntak. Når kroppen ikke får energi I form av glukose begynner den å forbrenne fett og dermed fører til vekt nedgang. Dessverre er det enkelte (spesielt i ungdomstid), som aktivt bruker det som slanke metode, uten å tenke på langtids konsekvenser, slik du også nevner. Og lavt blodsukker (for mye insulin) kan føre til vektøkning? Vet iallfall at insulin er et "fettlagringshormon". Anonymous poster hash: 27a47...ce3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Enig med deg. Høy BS er en betydende med for lite insulin inntak. Når kroppen ikke får energi I form av glukose begynner den å forbrenne fett og dermed fører til vekt nedgang. Dessverre er det enkelte (spesielt i ungdomstid), som aktivt bruker det som slanke metode, uten å tenke på langtids konsekvenser, slik du også nevner. Ja, "diabulimi" er dessverre vanlig blant unge diabetikere som fokuserer på vekt foran helse. Og lavt blodsukker (for mye insulin) kan føre til vektøkning? Vet iallfall at insulin er et "fettlagringshormon". Anonymous poster hash: 27a47...ce3 Ja, for mye insulin over tid kan føre til en vond sirkel som fører til vektøkning. Anonymous poster hash: 76cca...efa
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Ja, "diabulimi" er dessverre vanlig blant unge diabetikere som fokuserer på vekt foran helse. Ja, for mye insulin over tid kan føre til en vond sirkel som fører til vektøkning. Anonymous poster hash: 76cca...efa Jeg hadde diabulimi da jeg var ung. Det har forårsaket en mengde senkomplikasjoner samt at jeg ikke kan få barn fordi kroppen ikke vil tåle det. Anonymous poster hash: 8d4bc...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå