Gå til innhold

SV - et muslimhater-parti?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Michel Houellebecqs siste roman inspirerer Bård Vegar Solhjell til å kjempe enda mer for politikken som en sekulær arena.
...
– Det jeg opplever at romanen beskriver, er en slags religionens tilbakekomst, der det viser seg at europeiske eliter og sentrumskrefter lett er i stand til å samarbeide med et moderat islam. Fra mitt ståsted er dette en utvikling det er ekstremt viktig å advare mot.

– Hvorfor det?

– Fordi hele opplysnings­tradisjonen representerer det viktigste framskrittet Vesten har gjort noensinne – den har erstattet religion med vitenskap som fundamentet for hva vi tror på i vår tid. Men selv om vi har gjort store framskritt, er det sterke krefter i dag som vil gjenreise religionens stilling i samfunnet, i skolen og i det offentlige rom. For meg representerer dette et av de farligste trekkene ved vår tid.
...
– Det er blitt litt moderne, det å vise stor forståelse for at religion er viktig. Nå står for eksempel nær sagt alle partilederne i de tradisjonelle partiene fram som troende kristne. Det er et fenomen som slett ikke er representativt for befolkningen. De fleste i Norge er sekulære – man er medlem av statskirka, uten selv å være aktiv kristen. Denne utviklingen synes jeg vi skal tenke over. Vi må selvsagt klare å mobilisere en respekt for hver enkelts tro, men ikke uten en absolutt avvisning av religion som noe som skal være med på å prege samfunnets sentrale institusjoner.

kilde: http://klassekampen.no/article/20150805/ARTICLE/150809901

Hva i alle dager?! Hva er skjedd? Er SV gått og blitt et muslimhaterparti? Hva synes du om SVs utspill?

Anonymous poster hash: 6996b...59a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om SV og venstre siden ikke er så begeistret for religion eller kvinne undertrykking, så er de så opptatt av at Norge skal ha høy innvandring og mange kulturer, at de likevel kjemper for eksempel hijab i uniformer.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sv/sv-sier-ja-til-politi-hijab/a/10114814/

SV er snart et irrelevant parti likevel

Anonymous poster hash: 7f346...3b3
AnonymBruker
Skrevet

SV står i spagaten så det holder.

70% av alle muslimske innvandrere som stemmer, stemmer til venstre. Det er endel av grunnfjellet i Sv og de må pleies med en øm hånd.

Samtidig skal de liksom være kritiske til religiøs makt?!

Så de skal kunne kritisere Islam uten å krenke eller støte fra seg muslimer.

Dette blir tøft.

Enkelt å kritisere kirke og biskoper. De representerer majoriteten og kan slås g bankes, det blir på en måte å slå oppover på.

Hvis Islam når 50% så kanskje de blir sterke nok til åt SV føler det er greit å være litt kritiske, da uten å støte , krenker eller på annen måte gjøre dem lei seg...

Anonymous poster hash: cbc59...0a9
Skrevet (endret)

Selv om SV og venstre siden ikke er så begeistret for religion eller kvinne undertrykking, så er de så opptatt av at Norge skal ha høy innvandring og mange kulturer, at de likevel kjemper for eksempel hijab i uniformer.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sv/sv-sier-ja-til-politi-hijab/a/10114814/

SV er snart et irrelevant parti likevel

Anonymous poster hash: 7f346...3b3

Hva man ser her, er i praksis en intern politisk utvikling innen sekularismen.  Som SV retter seg mot. 

Tidligere var ett av premissene for sekularismen en høy toleranse for religiøse uttrykk og fundamentert på høy grad av religionsfrihet. Innen dette kan man argumentere for bl.annet hijab til uniform.

Men dette premisset har fått mere og mere motbør ettersom år har gått og sekularismen har fått sitt eget verdiapparat. Hvis du hadde giddet å lese linken du linker til, hadde du fått med deg dette fra INGRESSEN!!! :

Det vedtok et knapt flertall på partiets landsmøte søndag. SV-ledelsen har vært splittet i denne saken, og helt frem til voteringen var det spenning rundt hvilken vel flertallet ville vippe."

Dette er over 2 år siden, og i mellomtiden har man aktivt begynt å røre på mye mere eksplosive religiøse symboler, som mannlig omskjæring og Kosher/Halal slakt. Det er derfor lite trolig at SV i dag ville gjort det samme vedtaket. Der det sekulære samfunnet skulle være en nærmest verdiløst grunnplattform der alle religioner skulle få sine sidestilte plasser og det store stridspunktet fra religiøst synspunkt var respekt mellom religioner, stiller det nye sekulære samfunnet harde minimumskrav til de religiøse trosrettningene med markante føringer for hva som er akseptable religiøse symbol. 

SV er ett grunnleggende naivt parti som grunnlegger INDIVIDUELL frihet og universelle rettigheter, Det betyr ikke at de er tilhenger av høy innvandring og multikultur, det betyr at de underkjenner at det finnes overordnede og styrende landegrenser og at underkjenner at det finnes en styrende gruppekultur.

De tror at hvis folk kommer hit og blir inkludert med mange nordmenn, vil de automatisk bytte ut mesteparten av sin kultur med vår og kun beholde sine personlige individuelle særpreg fordi vår sekulære sosialistiske kultur er så grunnleggende mye bedre enn alt annet i verden. Forklaringen deres på at de ikke i praksis gjør dette, forklares med klassemodellen (kast penger, hus og jobb på dem ) og økende norsk rasisme som segregerer dem. (slutt å se på dem som gruppen de indentifiserer seg som og møt dem som enkelt mennesker. Jepp, naive så det holder ) 

Og det er litt tidlig å avfeie dem som irrelevant; det er LENGE til neste stortingsvalg, og det er liten tvil om at Støre sin rimming av rasshølet til KrF kommer til å ha påvirkning på velgertilhørigheten på venstresiden, selv om jeg regner med at flesteparten av flykningene fra Ap går til Høyre. 

Endret av Druid
  • Liker 2
Skrevet

SV har slått seg sammen med FrP i sitt syn på muslimer :(

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article10061733.ece

Anonymous poster hash: 6996b...59a

Det sies at den politiske aksen ikke er lineær fra høyre til venstre men hesteskoformet. Slik at yttre høyre og yttre venstre egentlig  ligger nærme hverandre.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorisme/hesteskoteorien/a/23278151/

De er ikke bare hverandres gode fiende. De ekstreme motsetningene har på mange, helt sentrale punkter et sammenfallende verdenssyn og virkelighetsoppfatning. Og i ytterste konsekvens har de vist seg villige til å ta i bruk samme metoder.

Virker som det er noe i det...

Skrevet

Selv om SV og venstre siden ikke er så begeistret for religion eller kvinne undertrykking, så .......

Ja for alle andre på den andre siden, eventuelt i midten, er jo mer begeistret for religion eller kvinneundertrykking...... :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk sjokkert over disse utspillene og forslagene fra SV. Det hadd jeg ikke forventet meg fra et parti jeg pleide å støtte 100 %

Anonymous poster hash: 81a3e...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...