AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #1 Del Skrevet 5. august 2015 Hjelpes, da var dagen her! I dag skal jeg kjøre opp for førerkort klasse B! Riktignok med automatgir, men det har tatt meg lang tid å komme hit, og jeg er så utrolig nervøs. Jeg er redd for absolutt alt som kan gå galt, og sitter for øyeblikket og ni-pugger de tekniske spørsmålene man får før selve kjøringen starter. Jeg er livredd for å stryke, mye på grunn av kostnadene det medfører å kjøre opp på nytt, og mye på grunn av at jeg vet hvor skuffende det ville vært for meg selv og foreldre... Noen som har noen tips? Tar imot alt! Både for å roe nervene, og gjerne også for selve oppkjøringen. Som tittelen sier vil den foregå ved Billingstad trafikkstasjon, så om noen har erfaring med dette området og vet om spesifikke ruter, spesielle vikeplikter osv. man må se opp for, er det supert! Anonymous poster hash: 03cd0...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #2 Del Skrevet 5. august 2015 ...hjelp? Hvordan gikk din egen oppkjøring? Hva gjorde du for å holde nervene i sjakk, slik at du faktisk kunne fokusere på kjøringen? Anonymous poster hash: 03cd0...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #3 Del Skrevet 5. august 2015 Gir dette et siste forsøk.. er så desperat akkurat nå, hva som helst hjelper! Anonymous poster hash: 03cd0...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Del Skrevet 5. august 2015 Gir dette et siste forsøk.. er så desperat akkurat nå, hva som helst hjelper! Anonymous poster hash: 03cd0...50c Senk skuldrene og pust med magen. Smil og vær blid mot sensor og vær ydmyk. Påpeker vedkommende en feil så ikke nekt for det og forsvar deg. Vær enig og si; Ja det har du rett i eller noe lignende. Det er ingen krise å gjøre noen feil, men begynner du å kværulere så er løpet kjørt. Lykke til! Det går nok bra .Anonymous poster hash: 250ff...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 5. august 2015 #5 Del Skrevet 5. august 2015 Kan du kjøre? Om så, da er det ingenting å bekymre seg over. Du skal rett og slett vise at du kan beherske en bil, trafikkreglene og det som følger med. De som jobber på billingstad er supre folk, men rettferdige (egen erfaring, far jobber som sensor på billingstad) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6 Del Skrevet 5. august 2015 Tusen takk folkens! Ja, jeg kan jo egentlig det, ihvertfall med automaten. Har prøvd manuellgir lenge, uten å våge å kjøre opp, men innså til slutt at det var et dødt løp. Er mest redd fordi jeg er så nervøs, og det føles som om så mye står på spill, at jeg er redd nervene skal ta overhånd slik at jeg går glipp av noe viktig skilting eller oppmerking og driter meg ut... at farten glir for høyt eller what ever... at jeg driter meg ut på den tekniske prøven først og da går jo alt til helvete, sånn rent mentalt... Når jeg øvelseskjører med min egen pappa har jeg ingen problemer med noe som helst. Men selv når jeg kjører med kjørelærer, klarer jeg ikke å ta det med ro. Hvordan i huleste skal da dette gå bra, med en sensor i bilen hvis eneste jobb er å dømme hver eneste ting jeg gjør imens jeg kjører? Og så er det jo tåke i tillegg, jeg har ikke trengt å bruke de lysene en eneste gang! Tenk om jeg glemmer hvor de sitter? Anonymous poster hash: 03cd0...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Del Skrevet 11. august 2015 Hjelpes, da var dagen her! I dag skal jeg kjøre opp for førerkort klasse B! Riktignok med automatgir, men det har tatt meg lang tid å komme hit, og jeg er så utrolig nervøs. Jeg er redd for absolutt alt som kan gå galt, og sitter for øyeblikket og ni-pugger de tekniske spørsmålene man får før selve kjøringen starter. Jeg er livredd for å stryke, mye på grunn av kostnadene det medfører å kjøre opp på nytt, og mye på grunn av at jeg vet hvor skuffende det ville vært for meg selv og foreldre... Noen som har noen tips? Tar imot alt! Både for å roe nervene, og gjerne også for selve oppkjøringen. Som tittelen sier vil den foregå ved Billingstad trafikkstasjon, så om noen har erfaring med dette området og vet om spesifikke ruter, spesielle vikeplikter osv. man må se opp for, er det supert! Anonymous poster hash: 03cd0...50c Hvordan gikk det med deg?Anonymous poster hash: 9cfbe...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oscar-g Skrevet 11. august 2015 #8 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Hjelpes, da var dagen her! I dag skal jeg kjøre opp for førerkort klasse B! Riktignok med automatgir, men det har tatt meg lang tid å komme hit, og jeg er så utrolig nervøs. Jeg er redd for absolutt alt som kan gå galt, og sitter for øyeblikket og ni-pugger de tekniske spørsmålene man får før selve kjøringen starter. Jeg er livredd for å stryke, mye på grunn av kostnadene det medfører å kjøre opp på nytt, og mye på grunn av at jeg vet hvor skuffende det ville vært for meg selv og foreldre... Noen som har noen tips? Tar imot alt! Både for å roe nervene, og gjerne også for selve oppkjøringen. Som tittelen sier vil den foregå ved Billingstad trafikkstasjon, så om noen har erfaring med dette området og vet om spesifikke ruter, spesielle vikeplikter osv. man må se opp for, er det supert! Anonymous poster hash: 03cd0...50c Hei kan du pliss beskrive detaljert så mulig kjøreruten som du kjørte? Endret 11. august 2015 av Oscar-g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #9 Del Skrevet 12. august 2015 Hei kan du pliss beskrive detaljert så mulig kjøreruten som du kjørte? Hvorfor er du så sykelig opptatt av kjøreruten? Hvis du er klar til å kjøre opp så spiller det ingen rolle hvor ruten går, for da skal du beherske alle veier, situasjoner og ruter.Anonymous poster hash: 250ff...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oscar-g Skrevet 12. august 2015 #10 Del Skrevet 12. august 2015 Kan du kjøre? Om så, da er det ingenting å bekymre seg over. Du skal rett og slett vise at du kan beherske en bil, trafikkreglene og det som følger med. De som jobber på billingstad er supre folk, men rettferdige (egen erfaring, far jobber som sensor på billingstad) Hei jeg har oppkjøring på billingstad 18 august 9:30. Kan du gi meg noen tips om hvilken steder jeg sannsynlig må kjøre til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 12. august 2015 #11 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Hei jeg har oppkjøring på billingstad 18 august 9:30. Kan du gi meg noen tips om hvilken steder jeg sannsynlig må kjøre til? Alt fra Bærum og Asker, nesten til grensen til Drammen. De forandrer ruter veldig ofte, så selv om jeg kjørte en relativt enkel (er lommekjent i Bærum, skal nevnes) så er det ikke sikkert du får den. Jeg fikk Bærum, bror fikk Asker/Drammen og søster fikk Oslo. Mulighetene er mange. 9.30 er det fare for at du får Oslo, da rushen er ferdig. Får man tidlig eller sent er Oslo utelukket grunnet rush. edit: iphone autokorrekt rettelse. Endret 13. august 2015 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oscar-g Skrevet 13. august 2015 #12 Del Skrevet 13. august 2015 Alt fra Bærum og Asker, nesten til grensen til Drammen. De forandrer ruter veldig ofte, så selv om jeg kjørte en relativt enkel (er lommebøkene i Bærum, skal nevnes) så er det ikke sikkert du får den. Jeg fikk Bærum, bror fikk Asker/Drammen og søster fikk Oslo. Mulighetene er mange. 9.30 er det fare for at du får Oslo, da rushen er ferdig. Får man tidlig eller sent er Oslo utelukket grunnet rush. Er det mulig om du kan beskrive detaljert kjøreruten som du fikk og den som søsteren din fikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 13. august 2015 #13 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Er det mulig om du kan beskrive detaljert kjøreruten som du fikk og den som søsteren din fikk? Nei. Det finnes 24 ruter, de jeg og søsteren min hadde er ikke lenger med. Kan du kjøre så driter du i hvilken rute du får. Om du ikke gir deg med dette, er det ikke noe problem å oppgi datoen og tid du har oppkjøring og med navnet ditt (Oscar?) slik at de gir deg en vanskelig rute. Kan du kjøre? Slutt å fokuser på rutene, gutt. edit: skrivefeil. Endret 13. august 2015 av dillyduzit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oscar-g Skrevet 13. august 2015 #14 Del Skrevet 13. august 2015 Nei. Det finnes 24 ruter, de jeg og søsteren min hadde er ikke lenger med. Kan du kjøre så driter du i hvilken rute du får. Om du ikke gir deg med dette, er det ikke noe problem å oppgi datoen og tid du har oppkjøring og med navnet ditt (Oscar?) slik at de gir deg en vanskelig rute. Kan du kjøre? Slutt å fokuser på rutene, gutt. edit: skrivefeil. Hvordan vet du at det er 24 ruter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 13. august 2015 #15 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Hvordan vet du at det er 24 ruter? Fordi jeg har en far som er sensor på billingstad, som jeg også tilfeldigvis ringte. Kan være glad han er på ferie, for han er streng. Og jeg siterer pappa: "Om han skal lære seg alle 24 rutene, må han begynne å øvelseskjøre nå. Er han mer opptatt av ruten enn at han faktisk kan kjøre, så er dette noe som heldigvis vil komme fort fram og noe vi merker veldig fort" Endret 13. august 2015 av dillyduzit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oscar-g Skrevet 18. august 2015 #16 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Fordi jeg har en far som er sensor på billingstad, som jeg også tilfeldigvis ringte. Kan være glad han er på ferie, for han er streng. Og jeg siterer pappa: "Om han skal lære seg alle 24 rutene, må han begynne å øvelseskjøre nå. Er han mer opptatt av ruten enn at han faktisk kan kjøre, så er dette noe som heldigvis vil komme fort fram og noe vi merker veldig fort" Hva heter faren din og når er det han kommer tilbake fra ferien? jeg har byttet oppkjøringstimen til 25 august klokka 9:30. Endret 18. august 2015 av Oscar-g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yupyup Skrevet 18. august 2015 #17 Del Skrevet 18. august 2015 Hva heter faren din og når er det han kommer tilbake fra ferien? jeg har byttet oppkjøringstimen til 25 august klokka 9:30. Hva er galt med deg!? Kan du ikke kjøre, så kan du ikke kjøre, det spiller ingen rolle om du kan ruta eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #18 Del Skrevet 10. september 2015 BEKLAGER sen respons her! Oppkjøringen gikk kjempegreit. Jeg kjørte feil to ganger - ble så stressa at jeg ikke fikk med meg retningsskilt, men sensor (en superhyggelig kar som het Bjørn) sa at det ikke var noe stress, at han så at jeg kunne kjøre, at han følte seg trygg med meg foran rattet. Han var veldig forståelsesfull ovenfor det at jeg var såpass nervøs, det er jo ikke mange som kjører opp i min alder (24), og presset blir noe økt for å skulle få det til på første forsøk. Jeg bestod, og nå har jeg førerkortet. HURRA og tusen takk til alle her inne for gode og beroligende ord! Anonymous poster hash: 03cd0...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #19 Del Skrevet 11. september 2015 BEKLAGER sen respons her! Oppkjøringen gikk kjempegreit. Jeg kjørte feil to ganger - ble så stressa at jeg ikke fikk med meg retningsskilt, men sensor (en superhyggelig kar som het Bjørn) sa at det ikke var noe stress, at han så at jeg kunne kjøre, at han følte seg trygg med meg foran rattet. Han var veldig forståelsesfull ovenfor det at jeg var såpass nervøs, det er jo ikke mange som kjører opp i min alder (24), og presset blir noe økt for å skulle få det til på første forsøk. Jeg bestod, og nå har jeg førerkortet. HURRA og tusen takk til alle her inne for gode og beroligende ord! Anonymous poster hash: 03cd0...50c Bjørn er sjefen;)Anonymous poster hash: 4ea10...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå