AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Jente - 28 år - 103kg - 165cm Mitt problem er at jeg ikke ser hvor tykk jeg er. Joda, jeg skjønner det jo når jeg : Prøver klær og XL ikke er nok. Takk og lov for "Stor avdeling" på flere og flere butikker. Spiser sjokolade hver dag Er større enn alle mine venninner og mor&far. Lista mi kunne fortsatt og fortsatt. Men over til det jeg sliter med. Jeg klarer ikke se at jeg er ei DUNDRE PÅ OVER 100 når jeg speiler meg. Ser at jeg er litt rund, men av og til ser jeg også meg selv som TYNN.. Hva er feil med meg? BMI'n min tørr jeg ikke en gang tenke på.. Hvordan skal jeg se og "skjønne" hvor farlig fet jeg er? Min tristeste episode som tykk ung jente var i vår.. Når jeg ikke fikk på meg en eneste bryllupskjole så bryllupet som skulle være i mai ble avlyst 😯 Håper noen kan hjelpe meg til å SE min egen kropp. ( Ps ; Har prøvd å ta bilder av meg selv, men ser det ikke uansett hvor mye jeg prøver. "Jo, lårene kan være store men gosh for noen slanke armer da du" <--- Der har du mine innerste tanker )Anonymous poster hash: 327ec...c18
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Legg ut bilde her da? Anonymous poster hash: a1a5b...a1f
annebanane Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 (endret) .. Endret 15. oktober 2022 av annebanane
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hei! ☺ Visst du prøver å legge bort litt den tanken med at du ikke ser at du selv er stor når du ser deg selv i speilet - prøv å finn ut hva bmi'en din er, dra til legen din å ta ulike tester(legen din blir garantert å ta opp om diabetes bla..) å snakk om dette. Tror Du at du selv ville skjønt alvoret da? Ikke alle trenger å være en strek for å være fornøyd , former er kjempeflott! ☺ men når du veier rundt 100 kg og er rundt 165 høy vil jeg tro bmi'en din er på vel 35 (det er fedme, og du ligger nok i faresonen for mange ulike sykdommer) Så er det jo om det ligger noe mere bak det at du er overvektig-det kan jo være en form for spiseforstyrrelse du har, eller kanskje det ligger ting i fortiden/opplevelser du har hatt som gjør at ting er slik det er idag. Mitt beste råd er å ta kontakt med legen å ta ting derifra ☺ lykke til!Anonymous poster hash: 9d852...ade
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Over 100 kg med din høyde er for mye. Men kanskje du bærer kiloene fint, og da trenger du ikke se ut som en dundre. MEN - så høy vekt er ikke sunt for deg. Du bør gå ned i hvert fall 20 kg, og det er fullt overkommelig. Begynn hos legen og be om støtte og hjelp der. Og bestem deg for at sjokoladen hver dag må ut, kanskje noe annet søtt du har for vane å spise/drikke også. Og så må du sikkert redusere mengden på hvert måltid, slik at du venner deg til å spise litt mindre. Jeg er like høy som deg, men veier 70 kg, og jeg føler meg ofte som en dundre... Ved siden av deg ser jeg antagelig slank ut, men føler selv at kroppen er småfeit og uproporsjonert. Vi har alle hvert vårt å stri med, men det viktigste er at kroppen er sunn og at du kan leve et godt liv med den. Anonymous poster hash: 13c85...541
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Jeg tror du har litt feil utgangspunkt. Motivasjonen til å spise sunnere trenger ikke komme fra et "å jeg ser så feit ut!" utgangspunkt. Du vet jo at du er alt for stor. Du vet vel at det er helsefarlig å være så stor. Du trenger ikke vente til du klarer å psykologisere deg selv til å se ei dundre i speilet for å gjøre noe med det. Sett i gang i dag! Min venninne har anoreksi. Hun så aldri det vi andre så; en avmagret, skremmende tynn jente. Hun valgte å jobbe for å bli frisk til tross for dette. Nå når hun nærmer seg normal vekt så klarer hun se hvor liten og skrapet hun engang var. Om du trives med å være stor vil du fortsatt være det om du tar av 20 kg. Men da vil helsen din bli så mye bedre og du vil kunne finne klær som passer. Du vil fortsatt være overvektig, men mye sunnere. Anonymous poster hash: fbb72...327 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå