Gå til innhold

Forslag til grunt skap til bad?

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7
Skrevet

Vi har for tiden et lavt Billy-skap (ca 120 høyt og 80 bredt) på badet til flasker og kremer etc. Problemet er at det er akkurat litt for dypt så det tar litt mye av gulvplassen, tror det er 28 cm dypt. ønsker meg noe i samme gata bare grunnere, f.eks rundt 20 cm. 

Men altså ikke høyskap! Der har jeg funnet noe på ikea. På denne veggen funker et lavere skap best, der toppen kan brukes som hylle også. 

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har for tiden et lavt Billy-skap (ca 120 høyt og 80 bredt) på badet til flasker og kremer etc. Problemet er at det er akkurat litt for dypt så det tar litt mye av gulvplassen, tror det er 28 cm dypt. ønsker meg noe i samme gata bare grunnere, f.eks rundt 20 cm. 

Men altså ikke høyskap! Der har jeg funnet noe på ikea. På denne veggen funker et lavere skap best, der toppen kan brukes som hylle også. 

Takk for svar!

Kan du bruke slike? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60247409/

(disse kan også monteres på vegg for å frigjøre gulvplass)

Eller finne noe her: http://www.ikea.com/no/no/search/?query=dybde+20+cm

(Jeg søkte på Dybde 20 cm) Kanskje du kan sette skapdører på en av disse?

Anonymous poster hash: 0d883...184

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Kan et skoskap (dybde 17 cm) være en løsning? :

http://www.ikea.com/no/no/search/?query=skoskap

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20169559/

Eller evt en svært grunn hylle som du evt kan sette skapdører eller skyvdører på?

Vet ikke om det finnes kommoder/ vanlige skap som er så grunne som 20 cm

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Kan du bruke slike? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60247409/

(disse kan også monteres på vegg for å frigjøre gulvplass)

Eller finne noe her: http://www.ikea.com/no/no/search/?query=dybde+20+cm

(Jeg søkte på Dybde 20 cm) Kanskje du kan sette skapdører på en av disse?

Wow, tusen takk for lurt svar (og føler meg nå temmelig kort som ikke søkte på dybde 20 selv ;))! :) Jeg ser at Bestå faktisk har noen slike hyller som er 128 høye, og det vil være omtrent passe til å også bruke toppen som "benk" til småtterier. det eneste som er dumt er at det ikke følger hylleplater og hull til det med, samt skapdører, men det går det sikkert an å sette på.. Ser at det er noe som heter Bestå innredning som kan passe til den hylla ihvertfall. :)

Ja- jeg tenkte også tanken på skoskap, men tror de dessverre bare har "skuffer" som slår ut i en halvsirkel, altså som ikke kan dras ut.. men jeg skal se mer på Bestå! :) takk!

Endret av Gemini7
AnonymBruker
Skrevet

Wow, tusen takk for lurt svar (og føler meg nå temmelig kort som ikke søkte på dybde 20 selv ;))! :) Jeg ser at Bestå faktisk har noen slike hyller som er 128 høye, og det vil være omtrent passe til å også bruke toppen som "benk" til småtterier. det eneste som er dumt er at det ikke følger hylleplater og hull til det med, samt skapdører, men det går det sikkert an å sette på.. Ser at det er noe som heter Bestå innredning som kan passe til den hylla ihvertfall. :)

Ja- jeg tenkte også tanken på skoskap, men tror de dessverre bare har "skuffer" som slår ut i en halvsirkel, altså som ikke kan dras ut.. men jeg skal se mer på Bestå! :) takk!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :blomst:

Lykke til! :)

Gjest Gemini7
Skrevet

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :blomst:

Lykke til! :)

:)

Oppdaget nå at Bestå dessverre hadde 40 cm  dybde på de som var 128 høy, og 20 cm kun på de som var 60 cm høye. men de blir nok litt lave.. Det var dumt, for de var jo fine ellers.. men skal undersøke alternative løsninger.  

Hemnes skoskap hadde egentlig hatt passe størrelse hvis det bare hadde hatt "normale" skuffer. Men siden de er beregnet til sko, kan de ikke dras ut, bare "vippes". Og det blir jo bare rot å ha flaskene i slike ;) Men takk for at du tok deg tid til å finne gode forslag!

AnonymBruker
Skrevet

Veggskap med målene:

40x21x64 cm (Litt lavere enn du ønsker, men du kan jo sette ben på det?

AnonymBruker
Skrevet

:)

Oppdaget nå at Bestå dessverre hadde 40 cm  dybde på de som var 128 høy, og 20 cm kun på de som var 60 cm høye. men de blir nok litt lave.. Det var dumt, for de var jo fine ellers.. men skal undersøke alternative løsninger.  

Hemnes skoskap hadde egentlig hatt passe størrelse hvis det bare hadde hatt "normale" skuffer. Men siden de er beregnet til sko, kan de ikke dras ut, bare "vippes". Og det blir jo bare rot å ha flaskene i slike ;) Men takk for at du tok deg tid til å finne gode forslag!

Kan du ikke sette 2 av disse oppå hverandre?

Gjest Gemini7
Skrevet

Kan du ikke sette 2 av disse oppå hverandre?

Jo, var inne på tanken men jeg er redd det blir litt "vaklevorent", spesielt siden det bare er 20 cm dypt (så det ikke står så stødig) og jeg har unger i huset. Ikke så lett å tjore fast skap i flislagte vegger heller ;)

Men jeg kan jo sette på ben, som du sier. må måle litt og se hvor lavt det da vil bli. 80 cm er nok også litt lavt og lengre ben vil kanskje se litt snodig ut? men jeg skal definitivt undersøke nærmere! takk igjen :):blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Om du kjøper hyller som ikke har tilhørende dører/ skyvdører, kan du sikkert finne noen dører som kan skjæres til om de ikke passer akkurat.( Evt i billigkroken på Ikea dersom du bor nærme en Ikea-butikk)

3 stk av denne (Bestå stamme) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60247409/

(Bredde: 60 cm
Dybde: 20 cm
Høyde: 38 cm)

blir tilsammen 114 cm høyt.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, var inne på tanken men jeg er redd det blir litt "vaklevorent", spesielt siden det bare er 20 cm dypt (så det ikke står så stødig) og jeg har unger i huset. Ikke så lett å tjore fast skap i flislagte vegger heller ;)

Men jeg kan jo sette på ben, som du sier. må måle litt og se hvor lavt det da vil bli. 80 cm er nok også litt lavt og lengre ben vil kanskje se litt snodig ut? men jeg skal definitivt undersøke nærmere! takk igjen :):blomst:

Kan du ikke undersøke angående om det går an å lime noen sikkerhetsfester fra skapet og fast på flisene med en type lim som ikke skader flisene og som kan fjernes/løses opp med et middel dersom dere senere ønsker å fjerne festene far flisene, om det finnes?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke undersøke angående om det går an å lime noen sikkerhetsfester fra skapet og fast på flisene med en type lim som ikke skader flisene og som kan fjernes/løses opp med et middel dersom dere senere ønsker å fjerne festene far fra flisene, om det finnes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...