Gå til innhold

Kreft?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og god "natt".

Jeg vet at dere ikke er leger og kan diagnostisere meg over nett, men jeg prøver likevel å fortelle min historie.

I ca. 8-9 år har jeg hatt to klumper på halsen. Undersøkte de den gang, og fikk beskjed om at de ikke var farlige. De har ikke forsvunnet, er harde, runde, og kan "rives" løs fra huden, mellom fingrene mine. Det er ikke spesielt vondt å klemme på de. Har merket flere små kuler (kanskje 03-05 cm) i samme området på halsen. Jeg har også de siste 9 månedene vært plaget med svimmelhet som kommer ved hodebevegelser eller bevegelse av øynene. Det gynger konstant. Tatt blodprøve hos legen for å sjekke div. stoffskifte, leukocytter ol., eneste som "utslo" på prøven var mild jernmangel. Lå på 13,8. Jeg har forresten ikke gått ned i vekt, heller bare opp...

Alt tatt i betraktning er jeg sikker på diagnosen min. Jeg vet jeg har lymfekreft, men tørr ikke gå til legen. Det er rett og slett av den "dumme" grunn at jeg ikke vil igjennom cellegift, da jeg er livredd (!!!) for å kaste opp. Jeg mener at det faktisk er så ille at jeg frykter oppkast mer enn døden. Høres helt psyko ut, jeg er fullstendig klar over det..

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, - få noen støttende ord kanskje? Noen som har opplevd lignende og vil dele sin historie? Jeg setter pris på det!

Anonymous poster hash: 57e62...f11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke kreft, hadde du hatt det i 9 år hadde du ikke vært med oss lenger. Lymfekreft ses på blodprøver, dine var fine. Ikke all kreft behandles med cellegift. Kontakt legen din. 

Anonymous poster hash: 5272e...9cf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far hadde lymfekreft. Ikke samme symptomer som deg.

Dersom klumpene plager deg tar du det på ny opp med legen. Kanskje de kan fjernes?

Anonymous poster hash: 2a0c5...85a
AnonymBruker
Skrevet

Mandlene? Jeg kjenner to kuler på hver side av halsen på skrått nedenfor kjeven og på hver side av strupehodet. Det kalles mandler;)

Anonymous poster hash: 99943...6ea

Skrevet

Disse kulene ville vel også ha faktisk kjentes ruglete/ujevne ut og at de faktisk "sitter fast", om de hadde vært ondartet.

Mest sannsynlig fettkuler eller lymfekjertler.

Ta deg en tur til legen, mulig det også vil hjelpe på uroen din å få konstantert at det ikke er noe å være redd for?

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke symptomer på lymfekreft iallefall.

Og 13.8 er ikke en anemisk lav blodprosent. Jeg gir blod, og har jeg over 12 så er det høyt nok til å donere blod..

Anonymous poster hash: 24a8f...9a3
Skrevet

Jeg ville ha tippet at det var vanlige lymfekjertler og krystallsyken. Gå til legen, det trenger absolutt ikke å være kreft.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville og tippet på krystallsyken utifra det du beskriver. Det kan en lege fort sjekke. Det er en ufarlig men ubehagelig tilstand. Og det finnes faktisk behandling for det uten medisiner.

Anonymous poster hash: b6179...f4e
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke hvor på halsen, og forstår ikke hva du mener med rive løs.

Jeg tenkte på struma. Det er to "kuler" på halsen.

Bytt lege om du er så redd. Dra til privatklinikk.

Anonymous poster hash: 2a688...112

Skrevet

For øvrig finnes det kvalmestillende midler og man kan tilrettelegge kosthold så oppkast blir mye mindre sannsynlig. Men du har nok ikke kreft.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke symptomer på lymfekreft iallefall.

Og 13.8 er ikke en anemisk lav blodprosent. Jeg gir blod, og har jeg over 12 så er det høyt nok til å donere blod..

Jernverdier er ikke det samme som blodprosent.

Anonymous poster hash: da63c...e12

AnonymBruker
Skrevet

Jernverdier er ikke det samme som blodprosent.

Anonymous poster hash: da63c...e12

Jeg vet det.

Men når ts skriver 13.8 så går jeg ut i fra at hun mener blodprosenten (som omtales/skrives sånn). 13.8 er ikke jernlager (da er de i såfallt horribelt lave, og alarmklokkene ville ha klirret til legen). Hadde hun hatt 13.8 i jernlager/verdi så hadde lageret hennes vært nesten tomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen her kan si verken om du har kreft eller ikke har kreft, men for meg høres det mer ut som helseangst enn kreft, i alle fall. Du vil neppe kunne gå i så mange år med kreft uten å bli betydelig mye sykere. 

Jeg har selv nettopp fått konstatert kreft, og jeg har emetofobi (angst for oppkast). Jeg er mer redd for den videre behandlingen jeg skal gjennom enn jeg er for å dø. Jeg vet fremdeles ikke om jeg skal ha cellegift. 

Anonymous poster hash: 71799...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...