AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Hvordan skaffer man egentlig besøksforbud? Får personen det på vandelen? Eller er det bare en advarsel fra politiet om at han skal holde seg unna dersom ikke får det konsekvenser? Tilslutt lurer jeg på om hva politiet synes er gjyldig grunn må det d bevises at jeg har grunn til å få det? På forhånd takk :-)Anonymous poster hash: dbbca...bdf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Politiet går til Tingretten og krever besøksforbud ved dom når en person har opptrådt lovstridig i forhold til fornærmede. Om Tingretten er enig med politiet så ilegges personen besøksforbud. Det er et papir i form av en dom som kan ankes til Lagmannsretten. Blir det ikke anket og Tingretten gir politiet medhold, får personen forbud mot å oppsøke eller kontakte fornærmede. Ved gjentatte brudd på besøksforbud og en person som er til fare for den han har besøksforbud i forhold til, kan fengsling bli aktuelt. Hva politiet vurderer som god nok grunn, må politiet svare på etter at det foreligger en anmeldelse. Eller dersom politiet blir tilkaldt til en episode og selv oppretter sak på forholdet. Snakk med politiet. Anonymous poster hash: e0425...c85
GammelKaktus Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Eventuelt kan du snakke med en advokat. Mange av de som fikser et besøksforbud relativt raskt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Politiet går til Tingretten og krever besøksforbud ved dom når en person har opptrådt lovstridig i forhold til fornærmede. Om Tingretten er enig med politiet så ilegges personen besøksforbud. Det er et papir i form av en dom som kan ankes til Lagmannsretten. Blir det ikke anket og Tingretten gir politiet medhold, får personen forbud mot å oppsøke eller kontakte fornærmede. Ved gjentatte brudd på besøksforbud og en person som er til fare for den han har besøksforbud i forhold til, kan fengsling bli aktuelt. Hva politiet vurderer som god nok grunn, må politiet svare på etter at det foreligger en anmeldelse. Eller dersom politiet blir tilkaldt til en episode og selv oppretter sak på forholdet. Snakk med politiet. Anonymous poster hash: e0425...c85 Flott :-) du har peiling. Hvor lang tid tar det tror du og vil det ta kortere tid gjennom advokat som frøkenmånestråle nevner?Anonymous poster hash: dbbca...bdf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Flott :-) du har peiling. Hvor lang tid tar det tror du og vil det ta kortere tid gjennom advokat som frøkenmånestråle nevner?Anonymous poster hash: dbbca...bdf Advokater ordner ikke besøksforbud, det hører hjemme hos politiet. Advokat kan hjelpe klienten i prosessen. Ved vold og anmeldelse kan man i noen tilfeller ha rett på gratis bistandsadvokat, politiet orienterer. Besøksforbud får en ved dom fra Tingretten som skissert over. Advokater eller politiet kan ikke ilegge noen besøskforbud. Hvor lang tid det tar kommer an på sak og kapasitet hos politiet, statsadvokaten og retten. En ukes tid vil jeg tro på en opplagt sak. Anonymous poster hash: e0425...c85
GammelKaktus Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 En god advokat kan fort fikse et besøksforbud, selvfølgelig gjennom politiet. Men en advokat vet hva han skal gjøre for å få det for unnagjort. Da jeg var innom en advokat så diskuterte vi besøksforbud, da hun mente at det kanskje var nødvendig og da sa hun at det kunne vi fikse på dagen om jeg ville det. Verre var det ikke. Men nå spørs det jo kanskje på omstendighetene og da. Det vet ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Tror du jeg ødelegger for en anmeldelse dersom jeg "bare" vil ha besøksforbud nå? Anonymous poster hash: dbbca...bdf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå