skruf Skrevet 8. august 2015 #21 Skrevet 8. august 2015 Skal i bryllup til ei venninne om ikke lenge, invitert sammen med mannen min. Kommer til å gi 1000kr i gave (de ønsker seg bare penger), i tillegg har jeg blitt spurt om å bake to kaker til bryllupet (jeg betaler ingrediensene selv). Dette er et bryllup der de har invitert veldig mange gjester, lager maten selv og har kjøpt inn alkohol selv (men vi må betale likevel for drikke etter middagen), så jeg tror 1000kr i tillegg til kakene er nok. Kanskje? Eller er det for lite?
Gjest O.G. Skrevet 8. august 2015 #22 Skrevet 8. august 2015 Skal i bryllup til ei venninne om ikke lenge, invitert sammen med mannen min. Kommer til å gi 1000kr i gave (de ønsker seg bare penger), i tillegg har jeg blitt spurt om å bake to kaker til bryllupet (jeg betaler ingrediensene selv). Dette er et bryllup der de har invitert veldig mange gjester, lager maten selv og har kjøpt inn alkohol selv (men vi må betale likevel for drikke etter middagen), så jeg tror 1000kr i tillegg til kakene er nok. Kanskje? Eller er det for lite? Jeg synes kakene er gave nok i seg selv jeg da.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #23 Skrevet 8. august 2015 Hadde gitt 500,- enten jeg var alene eller par.(Kjæresten min ville jo ikke vært invitert hvis ikke det var for meg, derfor er det heller ikke riktig at han skulle betalt gaven. )Anonymous poster hash: 79f5e...aae Det var da et merkelig svar Anonymous poster hash: d8a7c...00a 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #24 Skrevet 8. august 2015 Hadde gitt 500,- enten jeg var alene eller par.(Kjæresten min ville jo ikke vært invitert hvis ikke det var for meg, derfor er det heller ikke riktig at han skulle betalt gaven. )Anonymous poster hash: 79f5e...aae Hva har det med saken å gjøre? Han er invitert og han kommer da bør dere gi en større gave enn om det bare er deg. Anonymous poster hash: 24f26...4db
LoveMessage Skrevet 10. august 2015 #25 Skrevet 10. august 2015 Ja tror de fleste tenker sånn! Samfunnet har jo forandret seg mye de siste år, vi gifter oss senere og senere i livet, og har som regel ting "mer på stell" før vi går til alters. De fleste av oss har allerede servise, kasseroller og sengetøy (som var veldig vanlige bryllupsgaver før..) De fleste nygifte har jo i tillegg bodd sammen mange år før vi gifter oss. Har i løpet av de siste 2 årene vært i 6 bryllup, og få av de har ønsket seg "gaver", de fleste har ønsket seg penger, og stort sett fått det. Det koster som regel fra 100-300 000 kr å arrangere ett bryllup, og å få nok i gaver til å dekke utgiften ved bryllupet har nok vært målet for de brudeparene jeg har vært i bryllup til.
LoveMessage Skrevet 10. august 2015 #26 Skrevet 10. august 2015 Det var da et merkelig svar Anonymous poster hash: d8a7c...00a Jeg synes kakene er gave nok i seg selv jeg da. 1000 kr er nok helt innafor ja
Angelheart2 Skrevet 12. august 2015 #27 Skrevet 12. august 2015 Jeg tenkte faktisk på denne tråden da jeg var i bryllup nå i helgen, så jeg tok en ekstra titt på gavebordet. Brudeparet ønsket seg penger, så det var forholdsvis enkelt å se verdien på de forskjellige gavene. Venner der paret var invitert: 1000 - 1200,- Venner som var enslige: 500- 800,- Forlovere: 1500 - 2000,- Søskenbarn: 500 - 1000,- Tanter, onkler og andre i slekten: 1000,- fra paret. Ei venninne hadde laget bryllupskaken (hun er konditor) og de hadde ingen gave i tillegg.
malicious Skrevet 12. august 2015 Forfatter #28 Skrevet 12. august 2015 Vi endte med 1000,- da vi var et par som ble invitert
Gjest O.G. Skrevet 13. august 2015 #29 Skrevet 13. august 2015 (endret) Vi endte med 1000,- da vi var et par som ble invitert Veldig generøst. Endret 13. august 2015 av O.G.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå