AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Del Skrevet 4. august 2015 få mykt og fint hår igjen?:-) Er flink med kur og alt, men akkurat nå kjenner jeg håret trenger noe mer. Hva vil en Olaplex kurbehandling gjøre for mitt hår? Var innom en AdamoEva salong, frisøren klarte ikke forklare og fikk bare ett overfladisk svar. Om den liksom ikke gjør noe med enn redken Extremekuren jeg allerede bruker er det jo unødvendig. Er det noen steder dere anbefaler i Oslo? Og Ca pris? (har langt hår). Er det forskjell på fargebehandling med Olaplex og kur? Skjønte ikke frisøren. jeg ønsker ikke å farge/bleke det igjen, bare kur. Anonymous poster hash: ec7a7...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg har brukt Redken Extreme serien før. Og de siste to gangene jeg bleket håret brukte frisøren Oleoplex på håret mitt, og det er som natt og dag. Håret mitt blir ikke lenger slitt av bleking, og er så mykt og glansfullt når jeg reiser fra frisøren. Og før kunne håret gjerne være litt tørt, slitt og trått etter noen runde med bleking/striping o.l. Men ikke når frisøren bruker Oleoplex. Så neste gang jeg skal til frisøren skal jeg kjøpe med meg Oleoplex kur å bruke hjemme imellom frisørtimer. Frisøren har en type Oleoplex de bruker når de farger/bleker hår, og det er også en egen kur du kan kjøpe til hjemmebruk. Min frisør anbefalte begge deler for å bedre håret. Og hun er ikke den type frisør som prøver å prakke på meg ting jeg ikke trenger, da hun er en nær venninne jeg har kjent i mange år. Anonymous poster hash: 0c599...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg har brukt Redken Extreme serien før. Og de siste to gangene jeg bleket håret brukte frisøren Oleoplex på håret mitt, og det er som natt og dag. Håret mitt blir ikke lenger slitt av bleking, og er så mykt og glansfullt når jeg reiser fra frisøren. Og før kunne håret gjerne være litt tørt, slitt og trått etter noen runde med bleking/striping o.l. Men ikke når frisøren bruker Oleoplex. Så neste gang jeg skal til frisøren skal jeg kjøpe med meg Oleoplex kur å bruke hjemme imellom frisørtimer. Frisøren har en type Oleoplex de bruker når de farger/bleker hår, og det er også en egen kur du kan kjøpe til hjemmebruk. Min frisør anbefalte begge deler for å bedre håret. Og hun er ikke den type frisør som prøver å prakke på meg ting jeg ikke trenger, da hun er en nær venninne jeg har kjent i mange år. Anonymous poster hash: 0c599...fd6 Oh takk for så utfyllende svar. Så jeg kan ta en olaplex "Kur" behandling hos frisøren også? Eller vil det være den samme jeg kan kjøpe med meg hjem? Er frisøren din i Oslo, vet du sånn ca pris så jeg har ett utgangspunkt? Anonymous poster hash: ec7a7...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Del Skrevet 4. august 2015 Oh takk for så utfyllende svar. Så jeg kan ta en olaplex "Kur" behandling hos frisøren også? Eller vil det være den samme jeg kan kjøpe med meg hjem? Er frisøren din i Oslo, vet du sånn ca pris så jeg har ett utgangspunkt? Anonymous poster hash: ec7a7...4c4 Nei frisøren min er ikke i Oslo, og er nok billigere enn de fleste salonger i Oslo. Men jeg får litt rabatter da hun er ei venninne, så pris er jeg ikke sikker på. Du kan helt fint kjøpe deg kur som du tar hjemme. Den er like så grei tror jeg, når du ikke skal farge eller bleke håret. Den frisøren bruker i kombinasjon med farging/bleking er nok beregnet på det tror jeg, men skal ikke si det for sikkert. Men slik jeg har forstått det er det to kurer. En til bruk sammen med farging/bleking og en du kan ta utenom farging/bleking. Vil jo tro det er mye mer økonomisk å kjøpe med en du kan bruke flere ganger hjemme enn å bare ta selve kuren hos frisøren. Anonymous poster hash: 0c599...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Del Skrevet 4. august 2015 Ja så lenge hjemmekuren er mer effektiv enn vanlig hårkur:)takk for svarAnonymous poster hash: ec7a7...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banks Skrevet 4. august 2015 #6 Del Skrevet 4. august 2015 Du har noe i håret ditt som heter SS-bindinger. Disse bindingene holder håret ditt sammen til ett hårstrå. Det er disse bindingene som blir ødelagte når man bleker, farger, retter, krøller osv. Se for deg at hårstrået ditt er ett hus, og i alle hus finnes det bjelker. SS-bindingene er bjelkene i huset ditt. Olaplex beskytter bjelkene dine under en stygg storm (hvis du feks bleker håret) eller bygger opp bjelkene dine hvis du ikke brukte olaplex og beskyttet huset (håret) ditt. Bjelkene vil også bli slitte og ødelagte når huset blir gammelt, så selv om man ikke blir utsatt for storm (farger, bleker, krøller osv) vil huset få slitasje om huset er gammelt (langt hår). Derfor er alltid en salongbehandling å anbefale. Siden olaplex IKKE er en kur, men en gjennoppbyggende behandling fra innsiden vil man fortsatt måtte vedlikeholde huset sitt med maling utenpå. "Malingen" er proteiner og fuktighet! Uten dette vil håret fortsatt bli tørt og slitt. Olaplex linker rett og slett sammen SS-bindingene i håret som er ødelagte eller dårlige. Håper du ble litt klokere over svaret mitt! Når det kommer til hvordan den brukes har du 2 alternativer; 1; bruke den i bleking/farge når du er hos frisør. Da beskytter olaplex'en håret og reduserer skadene veldig! 2; ta den som oppbyggende behandling hos frisør. Dette kaller noen frisører for olaplexkur og noen olaplexbehandling. (Det er opp til hver enkel salong hva de kaller det) Det anbefales at du ALLTID tar med deg hjemmekuren etter en olaplexbehandling (både som kurbehanding og etter du har bleking/farget det) denne kalles for Nr.3 (olaplex nr 3) Ekspertene sier at det ikke har så stor virkning på håret å bruke nr 3 med mindre man har brukt olaplex på håret i en frisørsalong først. Når det kommer til pris er det også opp til salongen, men veiledende utsalgspris fra leverandør er 490kr for salongbehandling. (Noen tar mer, noen tar mindre) I farge/bleking kommer det helt ann på hvilken jobb som skal utføres, men dette kan du spørre frisøren om på forhånd om en ca pris. Pris på nr 3 (hjemmekuren) er 249kr hos de fleste frisørene. Olaplex er ingen mirakelkur som lar deg herje fritt med masse blekejobber etterhverandre uten å gi konsekvenser for håret, men at det funker å er helt amazing er helt sikkert! Jeg anbefaler det til alle mine kunder med langt hår eller som sparer! De fleste salonger i Oslo har også olaplex👍🏻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Del Skrevet 4. august 2015 få mykt og fint hår igjen?:-) Er flink med kur og alt, men akkurat nå kjenner jeg håret trenger noe mer. Hva vil en Olaplex kurbehandling gjøre for mitt hår? Var innom en AdamoEva salong, frisøren klarte ikke forklare og fikk bare ett overfladisk svar. Om den liksom ikke gjør noe med enn redken Extremekuren jeg allerede bruker er det jo unødvendig. Er det noen steder dere anbefaler i Oslo? Og Ca pris? (har langt hår). Er det forskjell på fargebehandling med Olaplex og kur? Skjønte ikke frisøren. jeg ønsker ikke å farge/bleke det igjen, bare kur.Anonymous poster hash: ec7a7...4c4 Perfect hair på Frogner er virkelig å anbefale!!Anonymous poster hash: c1c2e...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #8 Del Skrevet 4. august 2015 Du har noe i håret ditt som heter SS-bindinger. Disse bindingene holder håret ditt sammen til ett hårstrå. Det er disse bindingene som blir ødelagte når man bleker, farger, retter, krøller osv. Se for deg at hårstrået ditt er ett hus, og i alle hus finnes det bjelker. SS-bindingene er bjelkene i huset ditt. Olaplex beskytter bjelkene dine under en stygg storm (hvis du feks bleker håret) eller bygger opp bjelkene dine hvis du ikke brukte olaplex og beskyttet huset (håret) ditt. Bjelkene vil også bli slitte og ødelagte når huset blir gammelt, så selv om man ikke blir utsatt for storm (farger, bleker, krøller osv) vil huset få slitasje om huset er gammelt (langt hår). Derfor er alltid en salongbehandling å anbefale. Siden olaplex IKKE er en kur, men en gjennoppbyggende behandling fra innsiden vil man fortsatt måtte vedlikeholde huset sitt med maling utenpå. "Malingen" er proteiner og fuktighet! Uten dette vil håret fortsatt bli tørt og slitt. Olaplex linker rett og slett sammen SS-bindingene i håret som er ødelagte eller dårlige. Håper du ble litt klokere over svaret mitt! Når det kommer til hvordan den brukes har du 2 alternativer; 1; bruke den i bleking/farge når du er hos frisør. Da beskytter olaplex'en håret og reduserer skadene veldig! 2; ta den som oppbyggende behandling hos frisør. Dette kaller noen frisører for olaplexkur og noen olaplexbehandling. (Det er opp til hver enkel salong hva de kaller det) Det anbefales at du ALLTID tar med deg hjemmekuren etter en olaplexbehandling (både som kurbehanding og etter du har bleking/farget det) denne kalles for Nr.3 (olaplex nr 3) Ekspertene sier at det ikke har så stor virkning på håret å bruke nr 3 med mindre man har brukt olaplex på håret i en frisørsalong først. Når det kommer til pris er det også opp til salongen, men veiledende utsalgspris fra leverandør er 490kr for salongbehandling. (Noen tar mer, noen tar mindre) I farge/bleking kommer det helt ann på hvilken jobb som skal utføres, men dette kan du spørre frisøren om på forhånd om en ca pris. Pris på nr 3 (hjemmekuren) er 249kr hos de fleste frisørene. Olaplex er ingen mirakelkur som lar deg herje fritt med masse blekejobber etterhverandre uten å gi konsekvenser for håret, men at det funker å er helt amazing er helt sikkert! Jeg anbefaler det til alle mine kunder med langt hår eller som sparer! De fleste salonger i Oslo har også olaplex Tusentakk for ett godt forklarende svar:) Ble faktisk mye klokere nå! Jeg har ingen planer om å farge det igjen..så tror det blir med den ene gangen med bleking. Har bare lyst til å ta behandlingen og tror jeg skal gi det en sjanse:) Takk! Anonymous poster hash: ec7a7...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå