Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #1 Skrevet 11. september 2004 Hei! Jeg har lyst til å ta høyere utdanning, gå sykepleien. Fra før av har jeg ikke generell studiekompetanse, jeg er utdannet fotterapeut, hudterapeut og medisinsk sekretær, så jeg har jo hatt en del av de almenne fagene fra før av. Har skjønt det sånn at det går ann å få en vurdering av hva man har av fag/utdanning, og hva man eventuellt trenger for å kunne søke høyskole. Jeg fyller alle kravene bortsett fra at jeg jo har fullført utdannelser fra før av...Kan jeg likevel få en slik realkompetansevurdering? Hvor henvender jeg meg for å få en slik en? -Og er det noen her som har tatt sykepleiestudiet på deltid, samtidig med at de har barn? Takknemmelig for svar
Mackenzie* Skrevet 11. september 2004 #2 Skrevet 11. september 2004 http://www.vox.no/realkompetanse/
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #3 Skrevet 11. september 2004 Jeg kjenner en familie der hvor moren bestemte seg for å ta sykepleien, selv om hun hadde 3 barn (i barnehage og skole) og ektemann (han jobbet fullt). Hun ble den beste i sitt kull og er i dag sykepleier i psykiatrien. Men hun hadde ikke klart det hvis det ikke var for at mannen hennes stilte opp med barna og rengjøring av hus/lage middagene. Hun behøvde ro til å studere og lese- mannens oppgave ble derfor å organisere dagene for resten av familien ved siden av sin egen jobb. Uten et samarbeidsvillig og flink ektemann og god organisering funker det ikke så bra, tror jeg. Har du en familie som støtter deg- også praktisk- kommer dette til å gå fint!
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #4 Skrevet 11. september 2004 Det var jeg som svarte over her: det kan jo hende at du er en alene-mor uten en mann i ditt liv? Isåfall kan det vel gå greit likevel: dersom barna er i skole/barnehage/besteforeldre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå