AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Vi har ei vidunderlig jente på 4 år, men vi har et problem og det er at hun stadig avbryter samtaler. Hun får beskjed hver eneste gang hun avbryter at hun må vente. Noen ganger venter hun, andre ganger fortsetter hun å mase og vi må bli sinte før hun gir seg. Hver gang vi blir sinte så snakker vi om det etterpå, og hvorfor hun må vente. Dette er noe vi har jobbet med lenge, men ser ikke ut til å bli bedre. Kan belønningssystem være lurt å bruke her?Anonymous poster hash: 1af45...d3d
Gjest Magnifiq Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Hva gjør dere annet enn å si at hun må vente? Vi slet med det samme, og vi måtte si at du må vente, så fortsette å snakke oss ferdige. Hun fortsatte ofte å snakke mens vi pratet, men da bare overså vi det, og spurte henne om hva hun ville se når vi var ferdige.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Hva gjør dere annet enn å si at hun må vente? Vi slet med det samme, og vi måtte si at du må vente, så fortsette å snakke oss ferdige. Hun fortsatte ofte å snakke mens vi pratet, men da bare overså vi det, og spurte henne om hva hun ville se når vi var ferdige. Vi fortsetter etter vi har sagt hun må vente, men jeg blir jo gal av å høre hun fortsetter å mase. Enkelte ganger slutter de jeg prater med å snakke, for å la henne snakke. Gikk det over etterhvert med dere?Anonymous poster hash: 1af45...d3d
Gjest Magnifiq Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Vi fortsetter etter vi har sagt hun må vente, men jeg blir jo gal av å høre hun fortsetter å mase. Enkelte ganger slutter de jeg prater med å snakke, for å la henne snakke. Gikk det over etterhvert med dere?Anonymous poster hash: 1af45...d3d Ja, man blir gal. Det har gått over for det meste 😉
minister-mio Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Jeg ville ikke brukt belønningssystem. Hun må nesten lære å vente, og ikke forvente å få noe for det annet enn å bli hørt. Det er veldig vanlig at barn bruker tid på å klare å vente på tur når noen snakker. Jeg syntes dere skal fortsette å være konsekvente å minne henne på å vente, ikke sette igang belønningsystemer eller annet styr 1
Silfen Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 En fireåring stiller i snitt 400 spørsmål pr dag. Hvorfor i all verden skal du sette himmel og jord i bevegelse for å sperre for dette? De spør. Dere ber henne vente. Ferdig. Det går seg til. 3
daemonia Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Vi har ei vidunderlig jente på 4 år, men vi har et problem og det er at hun stadig avbryter samtaler. Hun får beskjed hver eneste gang hun avbryter at hun må vente. Noen ganger venter hun, andre ganger fortsetter hun å mase og vi må bli sinte før hun gir seg. Hver gang vi blir sinte så snakker vi om det etterpå, og hvorfor hun må vente. Dette er noe vi har jobbet med lenge, men ser ikke ut til å bli bedre. Kan belønningssystem være lurt å bruke her?Anonymous poster hash: 1af45...d3d Det hjelper i hvert fall ikke å bli sint! I stedet for å ta det i det hun gjør det, så snakk med henne generelt om det å avbryte andre når hun faktisk er i modus for å høre på dere i stedet for når hun har hundre spørsmål hun vil ha svar på med en gang. Da er det ikke veldig rart at dere ikke ser bedring. Det føles veldig negativt og urettferdig for et barn å ikke bli tatt på alvor og bli sett. Alt handler om hvordan dere velger å takle situasjonen. Hvis dere møter henne med en god tone og respekt i stedet for å bli sint så vil det komme resultater fortere. Dette er helt normalt for en 4 åring, og ikke noe man skal kjefte for. 1
LilleBallerina Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Si at hun må vente og overse henne til det er "hennes tur". En eller annen gang lærer hun
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå