AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Usikker på om dette er riktig underforum, moderator må gjerne flytte tråden hvis det er feil. Saken: jeg er så fryktelig husredd! Det er selvfølgelig verst når jeg er hjemme alene, men jeg kan også være redd med samboer og hund i hus. Og selvfølgelig om kvelden helst. Da kan jeg bli livredd om jeg hører en lyd, om et vindu smeller igjen, etc, og tenker selvfølgelig det verste. Jeg er like redd for uvedkommende mennesker som for "spøkelser", og mye av dette skyldes nok at jeg som ung så veldig mange skrekkfilmer. Dette hemmer meg så mye at jeg er nødt til å få hjelp, men hvordan? Er det psykologer som hjelper med dette?Anonymous poster hash: 2ff6c...698
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Jeg er alltid husredd i nye hus fordi jeg ikke kjenner lydene som kommer. Det går over så fort jeg skjønner at de samme lydene kommer hver dag/kveld. Har du brukt tid på å virkelig slappe av og prøve å kjenne igjen lydene? Anonymous poster hash: a6548...b4d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Jeg var selv skikkelig skvetten før, gikk aldri ned i kjelleren på kvelden. Sov med lyset på i gangen. Lå alltid med ansiktet inn mot veggen slik at jeg ikke ville se noe gå forbi døra eller komme inn i rommet. Så tok jeg en realfagsutanning i voksen alder med mye fysikk og mattematikk og nå er all slik frykt borte. Jeg har fått et helt annet syn på verden og tenker fundamentalt anderledes. Før var jeg åpen for at det kunne være mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet, slik ser jeg ikke på verden lenger. Hvis det var noe rundt oss ville noen ha sett det og det ville vært en almenn sannhet. Er stadig veldig var og redd for lyder men nå er det mer som, var det en vannlekkasje? gnister det i ledningene? er det mus som spiser bæringen i huset? er vaskemaskinen i ferd med å dø? Anonymous poster hash: aa5c4...5fb
Christiania_Oslo Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Jeg er også litt husredd og har opplevd å være alene hjemme når alt lyset gikk, Tv-en plutselig "klikket",en taklampe begynte å blinke,og noen dunket på verandadøra samt at døra til soverommet åpnet seg selv(ikke alt på en gang da) Lyset gikk:helt normalt sånt skjer Tv-en klikket:bikkja lå på fjernkontrollen Taklampe blinket: dagen etter var det ikke lys,sannsynligvis gåen Noen dunket på verandadøra: en fugl krasjet Døra åpna seg: vindtrekk fodi jeg åpnet et vindu Så alt i alt så er det meste naturlig, der og da ble jeg jo redd,spesielt da "noen"dunket på verandadøra,men MÅTTE jo sjekke da. Det er jo svært så lite sannsynli at et spøkelse eller noen skal komme inn i huset/leiligheten så du må bare forholde deg rasjonelt til ting. Begynner ovnen å pipe så er det ingen fra andre siden som tar kontakt, det er bare ovnen som er ødelagt. Blåses lys ut så er det pga vind osv. Personlig har jeg stor skrekk for kirkegårder. Bodde nær vår frelsers gravlund og var noen ganger jeg gikk igjennom, da forestilte jeg meg døde mennesker som sto opp,zombier osv så jeg løp men dette er bare dumme tanker og ikke realiteten.
Hmmmmmm Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Jeg har hatt inntrenger to ganger, den ene gangen her i Norge. Jeg trodde jeg hadde klart å låst meg selv inn, men det visste seg at jeg hadde låst meg inne med han. Dette skjedde da jeg bodde i et stort gammelt hus, tidligere et jentehjem. Unngå store hus sier jeg. Så jeg skjønner deg godt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Utfordre angsten. Det blir verre og verre dette med å være husredd. Jeg måtte gjøre noe,for er mye hjemme alene. Eks før det ble mørkt,så lukket jeg vinduet,låste dør. Om jeg hørte en lyd,så tvang jeg meg selv til å gå mot lyden. Gang etter gang. Etter å ha fortalt meg selv at jeg er alene, dør er låst og vinduer lukket,så hva er dette. Det var ikke lettmen klarte detAnonymous poster hash: dc533...6c2
ClosedParadise Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Jeg er også veldig husredd! Vi bor rett ved en skog, og er da derfor ganske ekkelt når det er mørkt syns jeg. Vært endel tyver som har kjørt forbi her, for å sjekke om folk er hjemme. Vi har også mange store vinduer, som jeg også syns er ekkelt på kvelden. Er mange rare lyder og blir innimellom ganske redd 😄.. grusomt å slite med dette, ikke noe gøy! Håper det blir bedre for deg ts
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Tusen takk for svar! Jeg var så redd dere bare skulle le eller be meg "skjerpe meg", så det er "godt" å lese at jeg ikke er alene om å ha det slik! Jeg skal virkelig utfordre meg selv med å sjekke opp lyder og liknende, uansett hvor redd jeg må være. Og til Christiania_Oslo: takk for et langt og godt svar! Jeg vet så godt at det aller meste har en naturlig forklaring, og det har aldri skjedd noe "overnaturlig" rundt meg, så jeg har ingen grunn til å frykte noe. Men jeg tar til meg alle tips og råd, og håper det blir bedre Anonymous poster hash: 2ff6c...698
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå