Gå til innhold

Invitert samme dag.


Gift84

Anbefalte innlegg

Veldig folk tar av da. Vi har snakket og det var ikke no problem. Skal faktisk på kino i kveld med han og et par til. Han hadde lagt planner men syns det var ålreit at jeg faktisk ringte. Det min andre kompis sa var vare fyllerør sent på natten. Og selvfølgelig ringte jeg ikke 22 på kvelden for å be han 23. Jeg ringte han 10 og festen startet 23. Det hadde jo vært midt i min egen bryllupsmiddag. Men er nok siste gang jeg spørr eller i det hele tatt er her på dette forumet. for så mye rør i svar har jeg aldri sett maken til. Flere referrer til bryllup og ikke festen det er 2 forskjellige ting ihvertfall hvor jeg bor. Også er jeg brugdom og ikke brud. Lær dere å les alt før dere svarer også Spurte jeg om hva folk syntes jeg skulle gjøre ikke om det var feil. Jeg selv syns at det var en ålreit gest og det syns kompisen min og. Handler ikke bare om skikk og bruk men også om skjønn slikt som dette. Takk for de som ga et fornftig og relevant svar.

Endret av Gift84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig folk tar av da. Vi har snakket og det var ikke no problem. Skal faktisk på kino i kveld med han og et par til. Han hadde lagt planner men syns det var ålreit at jeg faktisk ringte. Det min andre kompis sa var vare fyllerør sent på natten. Og selvfølgelig ringte jeg ikke 22 på kvelden for å be han 23. Jeg ringte han 10 og festen startet 23. Det hadde jo vært midt i min egen bryllupsmiddag. Men er nok siste gang jeg spørr eller i det hele tatt er her på dette forumet. for så mye rør i svar har jeg aldri sett maken til. Flere referrer til bryllup og ikke festen det er 2 forskjellige ting ihvertfall hvor jeg bor. Også er jeg brugdom og ikke brud. Lær dere å les alt før dere svarer også Spurte jeg om hva folk syntes jeg skulle gjøre ikke om det var feil. Jeg selv syns at det var en ålreit gest og det syns kompisen min og. Handler ikke bare om skikk og bruk men også om skjønn slikt som dette. Takk for de som ga et fornftig og relevant svar.

Kanskje du skulle skrevet ting tydligere også? Da får man gjerne bedre svar..

Anonymous poster hash: 285f6...116

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunktet sier jo seg selv og det er jo helt urelevant om jeg er brud brugdomm eller et troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kompiser sier det er fyller, så gjør man det ikke slik.

Du er den dårligste vert jeg har hørt om

Anonymous poster hash: 82344...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunktet sier jo seg selv og det er jo helt urelevant om jeg er brud brugdomm eller et troll

Jeg skjønte ikke tidspunktet, jeg trodde faktisk du ringte kl 10 for å få han til å være der kl 11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser brudgommen har takket for seg, men jeg hadde i alle fall aldri dukket opp i et bryllup jeg hade blitt invitert til samme dag når det var invitert NITTIFEM andre gjester. Haha da står du langt nede på vennelisten da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ville blitt såret jeg også... 

Man er ikke god nok for en invitasjon til hele bryllupet, man er ikke god nok for en invitasjon kun til festen i god tid, men man er god nok som etterpåsleng fordi det tilfeldigvis var noen plasser ledig...

Nei takk, da blir jeg heller hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten helt vanlig å bli bedt bare til festen altså. Vært i mange bryllup rundt selv og sett folk komme etter middagen. Men jeg stopper her fortsett om dere vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten helt vanlig å bli bedt bare til festen altså. Vært i mange bryllup rundt selv og sett folk komme etter middagen. Men jeg stopper her fortsett om dere vil

Det er det jo ingen som har sagt noe i mot? selv om det noen steder er sett på som skikkelig frekt vet de fleste at det finnes kaffegjestet ja

Anonymous poster hash: 285f6...116

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten helt vanlig å bli bedt bare til festen altså. Vært i mange bryllup rundt selv og sett folk komme etter middagen. Men jeg stopper her fortsett om dere vil

Som AnonymBruker i innlegg #30 sier vet de fleste at det finnes kaffegjester (gjester som kun er bedt på festen etter at middagen er over).  Personlig er jeg ikke en tilhenger av kaffegjester i bryllup, men det jeg reagerer på er at du ba vedkommende samme dag som bryllupet var. Det er tidspunktet du inviterte kameraten din på som er problemet, ikke at du ba ham kun til festen.

 

 

Redigert for å rette opp skrivefeil.

Endret av Christiane_W
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å bare bli invittert til (kun) den siste festen. Helt vanlig trad mange steder her i landet. Det er invitasjonstidspunktet det er snakk om her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. TS spør om råd fordi gjesten følte det ikke var greit å bli bedt i siste liten. Mange svarer at de er enige med gjesten (meg inkludert), og TS blir sur. Kan man ikke bare innrømme at man har driti på draget da?



Anonymous poster hash: 73ff5...518
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Hei jeg giftet meg 1.8 og fikk en litt urovekkende beskjed fra en venn. Samme dag vi skulle gifte oss (95 gjester) inviterte vi noen siste venner til festen etter middagen. Har vært en super stressende tid og det ble i siste liten. Den ene som ble invitert er en venn av meg. Men ikke så god venn siden han aldri har vært på besøk eller ringt de 10 siste årene og vi har i tilleg fått 2 barn på den tiden. Jeg var mye sammen med han lenge før jeg møtte kona. Når jeg ringte han tidlig den dagen sa han at han hadde planer for kvelden og vi ønsket hverandre en fin kveld.

Senere på kvelden når festen var godt i gang snakket jeg med en annen kamerat av meg som hadde snakket med han. Hvorpå hn hadde tatt seg nær av invitasjonen og kondludert med at han hadde blitt en reserveløsnings invitasjon og jeg på en måte hadde sagt fook off til han. Jg fikk selvfølgelig dårlig følelse ang det, men har tenkt mye nå og det føles ikke feil. Min intensjon var jo bare at jeg ville ha han med på festen slik at han kunne få være med på en del av dagen. Jeg snakker jo sjelden med han for tiden så jeg lurer på hva jeg faktisk skal Gjøre nå. Burde jeg ringe han og fortelle min intensjon og si at jeg ikke følte han var en reserveplan ?? Vi er jo i samme vennekrets og er støtt sammen i pokerkvelder:(

 

 

Vi henger ikke sammen... vi har for over 10 år siden og på den tiden siden jeg har fått barn sett han kanskje 6-7 ganger på vors eller poker kveld. Vi snakker jo om en bryllupsfest og ikke selve bryllupet her. Hadde du sagt nei til en fest hos en kamerat? Bare fordi han ringer deg samme dag.

 

Dere henger ikke sammen, er ikke gode venner, har ikke besøkt hverandre på 10 år, men du inviterte han i ditt bryllup samme dagen som du giftet deg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...