Gå til innhold

Hvordan kommer seg til Prekestolen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har veldig lyst til å ta meg en tur til Prekestolen før sommeren er over, er det noen som har god erfaring fra denne turen? Reiser fra Oslo tidlig på morgenen tenkte jeg. Er denne turen noe man rekker på en dag? Hvordan kommer man seg dit raskest og billigst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dag fra Oslo? Hvordan har du tenkt å komme deg til Stavanger? Har du egen bil? 

Vi var der i juni, tok da ferge fra Stavanger og buss fra fergekaia til DNTs turisthytte og gikk derfra. Dagstur, er du vant med å gå i fjellet tar det et par timer hver vei (mye folk så du må belage deg på å gå i kø innimellom). Fin tur, men alt for mye folk, jeg liker å være "alene" i fjellet!

• Liker 1
Skrevet

Båt fra Stavanger, buss fra fergekaia også er det bare å gå. Det er vel sånn de fleste kommer seg dit:) Det er en lett tur som de aller fleste kan gå:)

Lurer også på hva du mener med dagstur. Mener du om det er en dagstur fra Oslo eller mener du selve fjellturen? Selve fjellturen tar jo ikke mange timer. Men om du skal reise fra oslo til stavanger, dra til prekestolen også tilbake til Oslo igjen blir det vanskelig på en dag, hvertfall hvis du kjører:)

AnonymBruker
Skrevet

50 min med fly, halvtime inn til ferja. 40 min med ferja, halvtime ( tror jeg med buss fra ferja), to timer opp, x 2 for returen. Går fint på en dag med morgen og kveldsfly 😄

Anonymous poster hash: 18229...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...