AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg er barnevakt av og til for et barn. Han har tidligere blitt slått (frem til han var 5 år) av faren hans som nå har totalt besøksforbud mot barnet. Barnet bor hos mor og en stepappa. Hans stepappa er en mann som er svært sjalu, fort sint osv. Moren til barnet kan f.eks ikke være på besøk hos meg når jeg har besøk av en mann. Jeg og barnet snakket om roboter her om dagen. Jeg fortalte barnet at roboter ikke kan tenke slik som oss og de har ikke egen personlighet. De bare gjør som vi sier sa jeg. Da spurte han "kan roboter komme inn til meg på natta når jeg sover og skade meg?" Det kan være helt tilfeldig, men hva om det ikke er tilfeldig? Og hva kan jeg evt gjøre? Skal jeg snakke med min venninne som da er barnemor? Hva om hun blir sint på meg? Anonymous poster hash: cb8d9...d7c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Vanskelig spørsmål. Ville ikke latt det bare passere ihvertfall, men litt usikker på om det er lurt å ta det opp med barneskole mor. ...Anonymous poster hash: e4534...f79
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Vanskelig spørsmål. Ville ikke latt det bare passere ihvertfall, men litt usikker på om det er lurt å ta det opp med barneskole mor. ...Anonymous poster hash: e4534...f79 *barnemor - autocorrect, sorry. Anonymous poster hash: e4534...f79
GammelKaktus Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Moren virker jo litt kuet av denne mannen med tanke på at hun ikke kan komme på besøk hvis det er menn i huset. Og det at han blir fort sint osv. gjør jo at han ikke virker som det beste "stefar" emnet. Så jeg tror nesten jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet, det er sjelden jeg mener det er det beste. Men akkurat i denne situasjonen så tror jeg det er best for å være sikker på at barnet blir ivaretatt, og at denne mannen, hvis han nå har gjort noe galt, blir tatt og ikke snakker moren rundt. Virker jo litt som om han har kontrollen over henne. Men selvfølgelig, hvis du kan prate med denne venninnen din, og at du vet at hun vil ta deg seriøst så er jo ingenting bedre. Vil hun ivareta barnet, før mannen?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Unger kommer i en alder der de er redd for ting under senga, i skapet, at noen skal komme inn om natta i mørket etc. uten at det trenger å være noe galt. Skjønner ikke helt hvor overgrepstanken oppsto? Moren, derimot...hun virker tafatt med svært dårlig bedømmelse av menn. Anonymous poster hash: f0224...337 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Min datter var livredd for roboter fra hun var 3 til 7, så akkurat det spørsmålet syns jeg ikke er bekumringsfult. Det er av og til skumle roboter på barnetv. Anonymous poster hash: 11c78...15a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå