Gå til innhold

Klage på parkeringsbot?


lysestaken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Bilen min sto parkert på gresset som er rett ved inngangen til leiligheten.
Vi hadde vært på IKEA og derfor hadde vi parkert rett ved VÅR leilighet mens vi lastet inn varer.

Vi brukte litt tid fordi vi pakket ut av embalasjen for å kunne bære dette ut med en gang.

 

Så kommer det en parkeringsvakt og jeg løper ut og beklager at bilen står der, og sier at jeg kan flytte den med en gang, men at den hadde stått der for å laste ut/inn av bilen.
Vi hadde parkert den sånn at den ikke sperret for andre når de skulle inn/ut av veien, og man kunne tydelig se at den ikke sto "parkert" fordi bagasjen var åpen, så man kunne se vi holdt på å lasse.

 

Parkeringsvakten, (som forresten var veldig ubehagelig) nektet plent å høre på meg, og skrev ut en bot fordi noen av naboene hadde klaget på at bilen sto der.

Først sa han at jeg måtte ta kontakt med de som hadde klaget for å få de til å ringe inn til dere. Det kunne jeg jo ikke, fordi jeg ikke vet hvem disse naboene er, og de ikke var tilstede.

Etter det sa han at det var greit hvis jeg flyttet bilen, men at han trengte et bildebevis på at den var blitt flyttet, så jeg lot han ta et bilde av at bilen sto der, og TROR DU IKKE HAN SKREV EN BOT PÅ DET! Så han løy altså!

Så sto han fysisk og sperret meg fra å flytte bilen. Og jeg ble drit forbannet fordi han var en voksen mann som ikke snakket helt rent norsk, og ble veldig truende og begynte å liksom gå hardt mot meg og jeg ble faktisk redd! Så ut som han skulle angripe meg!
 

Når han dro slang han en kommentar og sa at jeg bare fikk sende en mail og klage på boten. Da viste han meg faktisk også fingern fordi jeg ble drit forbannet når han løy.

Jeg flyttet jo selvfølgelig bilen med en gang. 

 

Jeg vil klage på dette fordi det ikke på noen måte var slik at jeg lot bilen min bli stående ulovlig parkert, men heller for å laste ut/inn av bilen, og den sto ikke i veien.
Føler også det var veldig stygt å ikke la meg få sjansen til å flytte bilen når jeg hadde stått der såpass kort tid og faktisk BOR der, og samtidig som vi lastet så passet vi på at bilen ikke sto i veien for noen.
Selvfølgelig skal ikke bilen bli stående ved gresset over lengere tid, men vi holdt på å laste inn og ut av bilen.

 

 

Selvfølgelig skjønner jeg at folk må få gjøre jobben sin og det er greit, men når jeg kom rett ut til han og sa jeg kunne flytte den med en gang og prøvde å forklare, og han svarer med at han MÅ bøtelegge meg fordi «naboene ser på» syntes jeg dette var dårlig kundebehandling.

 

Jeg vil at de skal stryke boten, så skal jeg la saken ligge. Ellers vil jeg definitivt gå videre med det. Både fordi parkeringsvakten var direkte ufin, og fordi jeg hadde såpass oversikt over at bilen MIDLERTIDIG sto ute (her var det virkelig ikke snakk om lang tid) og jeg derfor kunne komme ut og tilby meg helt fint å flytte bilen. 
Parkeringsvakten nektet meg det altså fordi naboene kunne se det, og det føltes vel ydmykende for han.

 

Hvordan går jeg frem her? Er dette en gyldig bot? Hadde parkeringsvakten oppført seg ordentlig og i det minste vært høflig så hadde jeg nok sett litt annerledes på det, men når han var SÅ ekkel og fæl så vil jeg ikke bare ha boten strøket, men også at han får konsekvenser.

 

jeg jobber selv i en jobb hvor jeg får mye dritt (altså, kundebehandler) så jeg vet REGLENE som skal følges med kundebehandling. Det er IKKE lov å lyve eller å være direkte truende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off da. Etter min erfaring er private parkeringsvakter det laveste og mest udugelige menneskeheten har å by på. Har mange tilsvarende historier sjøl...

Du bør absolutt klage! De kommer til å gi avslag på første klage (vanlig prosedyre i åleverdenen) og så klager du en gang til. Du kan eventuelt true med presse eller advokat. Så får du som regel klagen innvilget og boten slettet.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skal kunne gi deg noen fornuftig og sqklig info om klage må du nesyen opplyse om hvordan reglene er der du har parkert. Det er forskjell på å parkere på gresset i et borettslag eller mellom vei/fortau og husvegg på offentlig gate/vei.

Forøvrig får du ingen sympati verken fra meg eller parkeringsselskapet ved å bli personlig mot parkeringsvakten.

Saklighet er første bud når du skal klage på noe, men det vet vel du som er kundebehandler?

Anonymous poster hash: 401a0...aff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble vel ikke usaklig der og da? Synes også at uansett regler lokalt så bør naboer med ryggrad snakke direkte med henne og ikke ringe p-selskap/-vakt først. Har aldri skjønt hvorfor så mange foretrekker å snakke bak ryggen til folk fremfor til ansiktet på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...