AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hei! Denne våren begynte jeg på ppiller igjen etter ett års pause. Jeg har alltid brukt oralcon/microgynon, og har egentlig vært fornøyd med det, men da jeg startet på pillen igjen denne våren oppdaget jeg hvor mye det påvirker min mentale helse. Da jeg tidligere gikk på oralcon merket jeg naturligvis at jeg ble mer emosjonell og kanskje til og med irrasjonell før mensen, men det er ikke i nærheten av hva jeg opplever nå. Jeg føler ofte et ENORMT sinne ca en uke før mensen. Det føles altoppslukende, og jeg klarer nesten ikke kontrollere hva jeg sier og gjør. Ønsker bare å legge til at jeg aldri tidligere har hatt problemer med temperament eller lignende. I tillegg blir jeg veldig deppa, og klarer nesten ikke komme meg ut av sengen. De første tre månedene etter at jeg startet på pillen igjen var det så ille at jeg måtte konte alle eksamenene mine, rett og slett fordi jeg var så deprimert og engstelig at jeg ikke klarte å studere skikkelig i ukene før. Det tok en god stund før jeg koblet dette opp mot ppille-bruken min. Nå har det heldigvis stabilisert seg slik at disse enorme svingningene i humøret bare oppstår ca en uke før mensen, og varer til mensen er over. Mitt spørsmål er om noen av dere har opplevd lignenede? Har dere noen forslag til hva jeg bør gjøre? Bør jeg bytte til en ppille eller et prevensjonsmiddel med mindre hormoner? Anonymous poster hash: ad2eb...e26
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Er det virkelig ingen som har opplevd lignende? Er desperat etter gode råd Anonymous poster hash: ad2eb...e26
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Jeg opplevde det samme på p piller. Fucker helt opp den mentale helsen :/ tror mange opplever dette. Anonymous poster hash: 9153a...043
Gjest Valmuen Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Samme skjedde med meg på Microgynon. Bytta derfor til Cerazette, ble ikke like ille da
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Tusen takk for svar godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer slikt på ppiller! Trodde en liten stund at jeg begynte å blir gal 🙊 Leste nettopp at microgynon/oralcon inneholder ca dobbelt så mye hormoner som andre ppiller, og da er det kanskje ikke så rart at kroppen reagerer slik den gjør. Skjønner bare ikke hvorfor vi får så lite info om nettopp disse bivirkningene. Man hører jo nesten bare om vektoppgang og redusert sexlyst osv., og aldri noe om hvor alvorlig et slikt prevensjonsmiddel påvirker noen kvinners mentale helse... Frustrerende!! Anonymous poster hash: ad2eb...e26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå