Gå til innhold

Advarer mot spraysåpe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.arbeidstilsynet.no/binfil/download2.php?tid=250771

Dette gjelder selvsagt rengjøring i det private hjem også, mange bruker spray til alt av rengjøring, og bruker flere timer på det hver dag.

Så vær obs og kjøp heller andre typer rengjøringsmidler!

Anonymous poster hash: db4e4...51c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen i det private hjem som bruker flere timer på rengjøring hver dag? Såvidt jeg kan se handler artikkelen om profesjonelle rengjørere, og da er det selvsagt viktig å være oppmerksom på dette. Selv bruker jeg lite spray i hjemmet. Mikrofiberkluter kan brukes til støvtørking, men min erfaring er at ved rengjøring av bad, så bør man bruke vann og såpe eller klor (ikke i sprayform) for å få vekk bakteriebelegg. Også kjøkkengulv blir lett seigt og der er det nødvendig med vann og såpe innimellom. Jeg foretrekker å våtmobbe også stuegulv og soverom.

Anonymous poster hash: 3c937...bda

AnonymBruker
Skrevet

VåtmoPPe, skulle det selvsagt stått :P

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen i det private hjem som bruker flere timer på rengjøring hver dag? Såvidt jeg kan se handler artikkelen om profesjonelle rengjørere, og da er det selvsagt viktig å være oppmerksom på dette. Selv bruker jeg lite spray i hjemmet. Mikrofiberkluter kan brukes til støvtørking, men min erfaring er at ved rengjøring av bad, så bør man bruke vann og såpe eller klor (ikke i sprayform) for å få vekk bakteriebelegg. Også kjøkkengulv blir lett seigt og der er det nødvendig med vann og såpe innimellom. Jeg foretrekker å våtmobbe også stuegulv og soverom. Anonymous poster hash: 3c937...bda

Selvsagt er det det,men det holder faktisk med å bruke det litt hver dag, ikke timesvis engang.

Anonymous poster hash: db4e4...51c

Skrevet

Er det noen i det private hjem som bruker flere timer på rengjøring hver dag? Såvidt jeg kan se handler artikkelen om profesjonelle rengjørere, og da er det selvsagt viktig å være oppmerksom på dette. Selv bruker jeg lite spray i hjemmet. Mikrofiberkluter kan brukes til støvtørking, men min erfaring er at ved rengjøring av bad, så bør man bruke vann og såpe eller klor (ikke i sprayform) for å få vekk bakteriebelegg. Også kjøkkengulv blir lett seigt og der er det nødvendig med vann og såpe innimellom. Jeg foretrekker å våtmobbe også stuegulv og soverom.

Til det uthevede: se på "Støv på hjernen" på TLC, så får du noen eksempler på folk som bruker flere timer hver dag på vasking. Britisk program, men det finnes sikkert noen her i Norge som er like ekstrem som enkelte er i det programmet. 

Jeg synes det er litt ekkelt å tenke på at sprayen vil henge igjen i luften, og vi puster dette inn. Har ikke tenkt så mye på det før jeg leste om dette et annet sted, og merker selv at jeg bruker sprayflaskene mindre enn før. 

Skrevet

Hva skjedde med såpe og klut?

Skrevet

Jeg bruker mikrofiberklut og zalo på kjøkkenet. Blir ikke rent uten såpe, så de som vil ha et seigt fettlag liggende over alle flater på kjøkkenet kan jo bare det hvis de ønsker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til det uthevede: se på "Støv på hjernen" på TLC, så får du noen eksempler på folk som bruker flere timer hver dag på vasking. Britisk program, men det finnes sikkert noen her i Norge som er like ekstrem som enkelte er i det programmet. 

Jeg synes det er litt ekkelt å tenke på at sprayen vil henge igjen i luften, og vi puster dette inn. Har ikke tenkt så mye på det før jeg leste om dette et annet sted, og merker selv at jeg bruker sprayflaskene mindre enn før.

Hehe, skal sjekke ut det ;)

Det med sprayaerosoler i luften er litt skummelt, ja, så jeg også unngår det så mye som mulig. Men bruker klor/såpe og vann på steder med fett og/eller bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...