AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Del Skrevet 3. august 2015 Før i år ble jeg gravid, så skjedde det utenkelige! Spontanabort. Dette har ført til komplikasjoner jeg må leve med, å denne komplikasjonen har jeg sakt til min mor er prolaps (komplikasjonen var ikke prolaps, men har brukt det som coverstory) Legen min har før sakt jeg har prolaps, så hver gang jeg har vert på legebesøk eller ultralyd så har jeg sakt til min mor att det er prolapsen. Nå har hun skaffet meg time på en privatklinikk som sier de må ha CT bildene jeg tok. Problemet er att jeg ikke har tatt noe CT, som jeg sa til hun jeg skulle ta en gang jeg var på ultralyd! Mamma trenger de bildene på cd, som hun sa jeg måtte ringe å få taki så jeg fikk ta de med til privatklinikken. Pappa hadde også ringt til legen isted, der han hadde spurt etter CT bildene mine, men de hadde ikke funnet noe. Jeg er da over 18, men vil ikke att foreldrene mine skal vite noe om graviditeten, for det var og er veldig vanskelig. Jeg har sluttet som lærling fordi komplikasjonen fra aborten var så jævlig att jeg måtte slutte, å dette har jeg sakt er prolaps! Jeg er nå arbeidsløs å har vert det siden januar, hva skal jeg si til min mor?? Eller hva skal jeg gjøre? Hilsen livredd jente.Anonymous poster hash: 45a03...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Del Skrevet 3. august 2015 Trenger du den privattimen? Hvis ja, ringer du de og forklarer situasjonen, og tar det derfra. Til dine foreldre sier du bare at du har ordnet det, bildene er oversendt etc. Hvis nei, avbestill timen og si til foreldrene dine at du setter pris på at de vil hjelpe, men at du nå er voksen og bestiller dine timer selv i samråd med fastlegen din. Anonymous poster hash: c29b8...ec4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Del Skrevet 3. august 2015 Du har bare to valg. Enten sier du til foreldrene dine at det ikke var en prolaps, men at de ikke har noe med hva det var eller så sier du hele sannheten. I begge tilfellene bør de få beskjed om at det er helt uholdbart å ringe legen din. Faktisk er jeg overrasket over at legekontoret ikke ga dem beskjed om dette. Bare det at de leita etter bilder fordi en annen person ringte, er ganske hårreisende. Det er hardt å være voksen. Anonymous poster hash: 550d0...cab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #4 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg ville ha sagt til foreldrene at det har vært noe annet som har plaget deg men at det er privat. Videre er også jeg sjokkert over at helsepersonell har sjekket gjennom dine papirer og formidlet info til andre. Man er faktisk helserettslig myndig fra man fyller 16, og foreldre har ikke innsyn i papirer fra den dagen med mindre du har gitt samtykke til det eller det er tvingende nødvendig for At de skal kunne ivareta deg. Anonymous poster hash: f04eb...c9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 3. august 2015 #5 Del Skrevet 3. august 2015 Hvorfor har du laget to tråder? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=958515#entry16819138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg har laget mange tråder ettersom jeg må finne ut ganske fort hva jeg burde gjøre.Anonymous poster hash: 84f9e...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. august 2015 #7 Del Skrevet 3. august 2015 Hvorfor har du laget to tråder? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=958515#entry16819138 Er det ikke lov å lage flere tråder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #8 Del Skrevet 3. august 2015 Ikke lag mange tråder, du får ikke fortere svar og hjelp fordet. Du har driti på draget, voks opp og fortell foreldrene dine at du har lyvd til de. Du trenger ikke å si hva sannheten er, men når de er redde for at "prolapsen" din skal utvikle seg og vil hjelpe deg ut igjen i jobb er det viktig at du får satt en stopper for det sånn at de ikke betaler dyre dommer for spesialisttimer som du selv vet at ikke vil finne noe uansett. Jeg tror det kan hjelpe deg mere psykisk å inngå et mer ærlig forhold med moren din og snakke om hva som faktisk skjedde og hvorfor du reagerte så kraftig på aborten (hun har trolig tatt abort selv, eller kjenner noen som har, og kan være støttende og forståelsesfull) enn det å vikle deg inn i en enda dypere spiral med løgner nå. Anonymous poster hash: 9a9dc...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 3. august 2015 #9 Del Skrevet 3. august 2015 Er det ikke lov å lage flere tråder? Jo, men nå er det snakk om nøyaktig samme tråd, to steder for å fortere svar. Det blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #10 Del Skrevet 3. august 2015 Jo, men nå er det snakk om nøyaktig samme tråd, to steder for å fortere svar. Det blir for dumt. Nå har jeg selv som har lagt ut disse trådene kommet fram til hva jeg skal gjøre ved hjelp av svarene på forskjellige tråder! Jeg fikk hjelp mye fortere å har nå kommet fram til hva jeg skal gjøre. Ver så snill å ikke plag deg over det, det blir ikke for dumt. Jeg var desperat å trengte svar fortest mulig! Jeg var og usikker på under hvilken kategori jeg skulle skrive under.Anonymous poster hash: 84f9e...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 3. august 2015 #11 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Bor du sammen med foreldrene dine? De høres veldig overbeskyttende ut. Jeg kommer også fra et hjem med foreldre som skal blande seg inn i alt. Du må bare sette foten ned her. Hvor lenge skal de behandle deg som mindreårige? Du fikser selvsagt time hos legen selv. Helsepersonell har taushetsplikt. Å dele informasjon om din helse er ulovlig. Ring kontoret og forklar situasjonen. Foreldrene dine får bare innfinne seg i at du er voksen. Du kjenner dine foreldre best. Graviditeten kan du gjerne ikke fortelle om. Det velger du selv. Men vet de at du har sluttet som lærling? Endret 3. august 2015 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #12 Del Skrevet 3. august 2015 Bor du sammen med foreldrene dine? De høres veldig overbeskyttende ut. Jeg kommer også fra et hjem med foreldre som skal blande seg inn i alt. Du må bare sette foten ned her. Hvor lenge skal de behandle deg som mindreårige? Du fikser selvsagt time hos legen selv. Helsepersonell har taushetsplikt. Å dele informasjon om din helse er ulovlig. Ring kontoret og forklar situasjonen. Foreldrene dine får bare innfinne seg i at du er voksen. Du kjenner dine foreldre best. Graviditeten kan du gjerne ikke fortelle om. Det velger du selv. Men vet de at du har sluttet som lærling? Ja jeg bor hjemme med de når typen min er på jobb (1 mnd borte og 1mnd hjemme) De vet jeg har sluttet som lærling på grunn av prolapsen! Men det er egentlig komplikasjonen fra aborten jeg har sluttet for.Anonymous poster hash: 84f9e...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #13 Del Skrevet 3. august 2015 Bor du sammen med foreldrene dine? De høres veldig overbeskyttende ut. Jeg kommer også fra et hjem med foreldre som skal blande seg inn i alt. Du må bare sette foten ned her. Hvor lenge skal de behandle deg som mindreårige? Du fikser selvsagt time hos legen selv. Helsepersonell har taushetsplikt. Å dele informasjon om din helse er ulovlig. Ring kontoret og forklar situasjonen. Foreldrene dine får bare innfinne seg i at du er voksen. Du kjenner dine foreldre best. Graviditeten kan du gjerne ikke fortelle om. Det velger du selv. Men vet de at du har sluttet som lærling? Ja jeg bor hjemme med de når typen min er på jobb (1 mnd borte og 1mnd hjemme) De vet jeg har sluttet som lærling på grunn av prolapsen! Men det er egentlig komplikasjonen fra aborten jeg har sluttet for.Anonymous poster hash: 84f9e...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 3. august 2015 #14 Del Skrevet 3. august 2015 Ja jeg bor hjemme med de når typen min er på jobb (1 mnd borte og 1mnd hjemme) De vet jeg har sluttet som lærling på grunn av prolapsen! Men det er egentlig komplikasjonen fra aborten jeg har sluttet for.Anonymous poster hash: 84f9e...493 Kan du ikke bare bo hos kjæresten din hele tiden? Du må snakke med helsepersonell om aborten, slik at du kan komme deg ut i arbeid og fullføre lærlingtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 3. august 2015 #15 Del Skrevet 3. august 2015 Nå har jeg selv som har lagt ut disse trådene kommet fram til hva jeg skal gjøre ved hjelp av svarene på forskjellige tråder! Jeg fikk hjelp mye fortere å har nå kommet fram til hva jeg skal gjøre. Ver så snill å ikke plag deg over det, det blir ikke for dumt. Jeg var desperat å trengte svar fortest mulig! Jeg var og usikker på under hvilken kategori jeg skulle skrive under.Anonymous poster hash: 84f9e...493 Jeg ser hva du vil fram til, for det tilhører jo både under kropp og helse, samtidig under samliv. Trekker tilbake det at det blir for dumt, når jeg leser nå at du har fått svar i begge som hjelper på forskjellige måter. Beklager. Men, igjen, så lurer jeg på hva du har tenkt å gjøre. Jeg håper du forteller sannheten, slik at du slipper å bære på enda en byrde som kan være like tung. Det å spontanabortere er utrolig tøft, og jeg mener at foreldrene dine burde få vite om det, slik at de kan støtte deg i det som skjer. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #16 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg skjønner at foreødrene dine er fortvilet. Du har gått hjemme i seks mnd grunnet "prolaps" og de ønsker selvfølgelig ikke at du skal falle utenfor arbeidslivet allerede nå og leve i relativ fattigdom resten av livet. Er det ikke mulig for deg å få hjelp/behandling for komplikasjonene etter denne spontanaborten? Tør jeg spørre hva komplikasjonen er? Det er svært få komplikasjoner etter en SA som man ikke kan få god og effektiv hjelp for. Klem til deg.Anonymous poster hash: a5e41...37b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå