Gå til innhold

Han valgte og ta sitt eget liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min valgte og henge seg med alt for mye alkahol i blodet. Han ville snakke med meg om natten og va så desperat. Men jeg var trøtt og ville ikke. Får en ekkel følelse etter en stund å går å leter etter han. Fant han etter kort tid hengende i et tau. Jeg fikk han raskt ned og startet førstehjelp på han med hjelp fra 113. Holdt på i 20 minutter før helikopter og ambulanse kom. Fikk beskjed etter 2 min at han var i livet og at jeg hadde berget han.

Han er nå etter 4 døgn nesten 100% bra, men har ikke kortidsminne på plass og husker ikke selve hendelsen. Han nekter og tro det når legene forteller hva han har gjort. Han ble tvangsinnlagt I går på psykiatrisk og skal være dær med profesjonell hjelp.

Jeg er så glad for at han er i livet, men jeg sørger over det valget han tok, jeg kan ikke forstå at det kunne skje så fort og at han ikke tenkte mer på meg og barna. Men noen sier at hadde han ville hadde han hoppet. Det hær var nok et rop om hjelp.

Er enda I sjokk og vet ikke helt hva jeg vil med dette. Håper vel bare noen dær ute kan gi meg litt styrke vidre på veien.

Anonymous poster hash: a2600...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Jeg forstår godt at dette er tungt å forholde seg til. Men dette er ikke din skyld. Det er et valg han tok, og det er mulig det er som du skriver, et rop om hjelp. Jeg håper dere får hjelp og støtte framover alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp, løp for livet, løp for barnas skyld, og aldri se deg tilbake!



Anonymous poster hash: d47a3...879
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får god hjelp alle sammen. Er et team på barna.

Løpe fra hva? En mann som handlet i desperasjon over å miste sin egen kontroll? Nei så feig er jeg ikke. Han skal bli frisk og jeg skal støtte han hver en dag ❤

Han er ingen gal person, han er en fantastisk familiefar som elsker meg og barna høyere en ALT annet!

Ts

Anonymous poster hash: a2600...5c6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

To tråder om denne?

Anonymous poster hash: 17681...553

 

Det var min tanke og

Anonymous poster hash: 3ae55...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som henger seg, mener det. At han trengte gjenopplivning viste også at han gjorde alvor av det. Tvangsinnleggelse er det også strenge kriterier for. Det kan ha vært en impulshandling i fylla, men akkurat der og da mente han det. Han er utrolig heldig som har deg! Håper han får god hjelp og bedre mestringsstrategier for vanskelige perioder i fremtiden. Når ting blir nattsvart er det mange som mister vurderingsevnen og tenker at de nærmeste vil få det bedre om en var borte. Slik kan et så forferdelig valg bli en realitet selv for en som elsker familien sin.

Anonymous poster hash: 6efbc...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får god hjelp alle sammen. Er et team på barna.

Løpe fra hva? En mann som handlet i desperasjon over å miste sin egen kontroll? Nei så feig er jeg ikke. Han skal bli frisk og jeg skal støtte han hver en dag ❤

Han er ingen gal person, han er en fantastisk familiefar som elsker meg og barna høyere en ALT annet!

Ts

Anonymous poster hash: a2600...5c6

 

Så heldig samboeren din er som har deg i sitt liv. <3 

 

Forhåpentligvis har han fått en oppvåkning nå, og ser hva han selv kan gjøre for å selv få et bedre liv. Det du kan gjøre for han er å være der, støtte han ( ikke på bekostning av deg selv.) og være kjærlig. 

Det kan ta tid, men dere kommer dere gjennom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

 

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kommet hjem og han er seg selv. Sliter med det han har gjort, men det er mye kjærlighet og omsorg rundt han fra åss nermeste. Kan fortelle samme tingene 5 ganger i løpe av dagen og husker ikke han har fortalt der. MEN det er bagateller og vi tar museskritt. Snakker MYE om hendelsen og han vil vite alt i detaljer så jeg skal slippe bære det bildet alene. Han har store smerter I brystet og jeg har bristet et bein under førstehjelpa. Så vi spøker litt med det, han lurer på om jeg har brukt slegge på han. Men det går bra og vi har hevet hodet. Vi begynner med blanke ark og livet er ikke en selvfølge lengre ❤

Anonymous poster hash: a2600...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det går fremover, og at dere støtter hverandre. Jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at han hadde hoppet hvis han mente det, hoppe han ikke? Og han mistet et bein sier du? Er han i rullestol fra nå av?

 

klem



Anonymous poster hash: 92c07...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener du med at han hadde hoppet hvis han mente det, hoppe han ikke? Og han mistet et bein sier du? Er han i rullestol fra nå av? klem Anonymous poster hash: 92c07...ba4

Jeg tror det stod at han hadde bristet ett bein. Ribberein.

Anonymous poster hash: 311e5...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det stod at han hadde bristet ett bein. Ribberein.

Anonymous poster hash: 311e5...dc7

 

Takk, leste mistet ikke bristet, takk for oppklaringen.

Anonymous poster hash: 92c07...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, så innmari vondt å lese. Å skulle være den som er ALT for noen og likevel være så hjelpesløs. For en smerte å måtte bære dersom det hadde gått galt :(

Tydelig at det er noe han sliter med og som han ville snakke med deg om.. Og man bør være forsiktig med å avvise noen som har det så vondt. Likevel virker du som en sterk person som har folk rundt deg og står med ei strak hånd for å hjelpe.

Tenker på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...