Gå til innhold

Bilforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Volvo v70 fra 1997. Delkasko, 12000 km i året. Jeg er 24 år og har 30% bonus.

Jeg betaler litt over 7000 kr i året. Syns det er mye når jeg ser andre med dyrere biler betaler langt mindre..

Anonymous poster hash: 1d88d...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du delkasko på en så gammel bil?

Forsikring er dyrt med lav bonus, derfor er det lurt å begynne med en gammel bil som man kan ha bare ansvarsforsikring på de første årene til bonusen har vokst.

Anonymous poster hash: 4dcb2...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte lite som skiller ansvar og delkasko, så jeg personlig anbefaler alltid delkasko som ett minimum.

Det er ikke spesielt dyrt, med tanke på type bil, og bonus. Bil typen er gjerne mer kostbar enn andre da dette er typisk råne og ungdomsbil.

Du har også en kjørelengde på 12.000 son er med på å øker kostnaden. Dette er ikke spesielt dyrt, i din situasjon, men skader aldri å ta en årlig runde for å sjekke andre tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Gammel dyr bil. Jeg synes ikke det var mye. Jeg hadde ca 8000 i året med en 2008 passat. Har kun ansvar på den nå. Det er jo ikke vits å ha kasko om du er en god sjafør som kjører pent og om bilen din maks er verdt 60-70.000 så lønner det seg i hvert fall ikke bruke forsikring om den ryker. Så hva skalm du med kasko da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket på finansportalen sin nettside? For meg var det i hvertfall store prisforskjeller.

Har selv delkasko på 10 år gammel bil. Er ikke så stor prisforskjell og greit å få dekket steinsprut og redning.

Anonymous poster hash: 9879b...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket på finansportalen sin nettside? For meg var det i hvertfall store prisforskjeller.

Har selv delkasko på 10 år gammel bil. Er ikke så stor prisforskjell og greit å få dekket steinsprut og redning.

Anonymous poster hash: 9879b...037

Redning har man jo i NAF-medlemsskapet uansett.

Anonymous poster hash: 4dcb2...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...