Gå til innhold

Underlivsplager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 12 år og har hatt kløe og svie i underlivet i snart et helt år. Jeg har hatt både mark og sopp tror jeg og lurte på hva jeg burde gjøre?

Er det noe jeg kan kjøpe reseptfritt på apoteket?

Jeg tør heller ikke å si det til mamma. Hva skal jeg si?

Og er det farlig?

Anonymous poster hash: 0823f...cd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så må du si det til moren din :) Hun kan helt sikkert hjelpe deg.
Hvis det er som du sier og du har hatt plager i et helt år så bør du dra til en lege, er ikke sikkert at reseptfrie hjelpemidler fungerer bra nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si det til moren min, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det eller hva jeg skal si:(

AnonymBruker
Skrevet

du kan gå på apoteket og spørre etter canesten, mot sopp som du mest sannsylig har. vennina mi hadde det av og på et helt år. Tror det ikke er så dyrt. Hvis det ikke funker ville jeg sagt det som det var til moren din. at du kanskje har sopp ellernoe annet siden det klør der nede, slik at hun kan bestille en legetime

Anonymous poster hash: 93e1c...95f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lest litt og har tenkt å prøve canesten og vivag vaginapiller, men kan jeg bruke det, eller er jeg for ung?

Skrevet

du kan gå på apoteket og spørre etter canesten, mot sopp som du mest sannsylig har. vennina mi hadde det av og på et helt år. Tror det ikke er så dyrt. Hvis det ikke funker ville jeg sagt det som det var til moren din. at du kanskje har sopp ellernoe annet siden det klør der nede, slik at hun kan bestille en legetime Anonymous poster hash: 93e1c...95f

Det står her at barn mellom 12-15 skal rådføre seg med lege.

http://www.apotek1.no/produkter/canesten-500mg-vaginaltablett-med-applikator-1stk-65332p

Si det til moren din, ts. Underlivsplager er veldig vanlig blant kvinner, så moren din har nok hatt det mange ganger selv, og vil nok heller at du skal si i fra, så du ikke går rundt og har ubehag og smerter. Da jeg var på din alder syns jeg det var fryktelig flaut å snakke med mamma om mensen, Underlivsplager osv, men nå som jeg er eldre, skjønner jeg ikke hvorfor det var så flaut. Mamma ville jo bare meg vel, og ville heller at jeg skulle si det. Nå snakker jeg med mamma om prevensjon o.l uten at det er flaut :) lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det står her at barn mellom 12-15 skal rådføre seg med lege.

http://www.apotek1.no/produkter/canesten-500mg-vaginaltablett-med-applikator-1stk-65332p

Si det til moren din, ts. Underlivsplager er veldig vanlig blant kvinner, så moren din har nok hatt det mange ganger selv, og vil nok heller at du skal si i fra, så du ikke går rundt og har ubehag og smerter. Da jeg var på din alder syns jeg det var fryktelig flaut å snakke med mamma om mensen, Underlivsplager osv, men nå som jeg er eldre, skjønner jeg ikke hvorfor det var så flaut. Mamma ville jo bare meg vel, og ville heller at jeg skulle si det. Nå snakker jeg med mamma om prevensjon o.l uten at det er flaut :) lykke til!

Hvordan skal jeg si det/få det frem?

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med moren din eller helsesøster på skolen , ikke farlig. Begge har nok vært mye borti lignende eller samme problem selv.

Anonymous poster hash: b4ece...ca4
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg si??

AnonymBruker
Skrevet

Mamma er lege, så derfor burde det jo ikke galt å si det til henne, men av en eller annen grunn, så tør jeg ikke? Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si:(

Skrevet

Mamma er lege, så derfor burde det jo ikke galt å si det til henne, men av en eller annen grunn, så tør jeg ikke? Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si:(Anonymous poster hash: 0823f...cd8

Moren min er også lege. Fordelen da er at hun kjenner til flere sykdommer det kan være. Du kan starte med "mamma, jeg må si deg noe.", også kan du si "det klør og svir i underlivet mitt. Det har gjort det en stund nå", så har du sagt det :) er nok ikke så veldig lenge til du får mensen heller, og da må du også si det, så dette er jo en liten øvelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...