Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få høyere lønn enn "minstelønna" for adjunkter? Har ansiennitet på 6 år og får det laveste lønnstrinnet som er beregnet for med min ansiennitet, altså lønnstrinn 32. Har jeg krav på høyere lønn? Eller er det noe poeng for meg å prøve på dette i hele tatt? Har 30 stp i tilpasset opplæring.

Dette er Oslo, forresten. 

Anonymous poster hash: 999ea...9eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må ha 60 stp. for å få høyere lønn. Da blir du adjunkt med tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må ha 60 stp. for å få høyere lønn. Da blir du adjunkt med tillegg.

Fæn. Takk for svar uansett, Vampen :)

Skrevet (endret)

Det kommer litt an på :)

Du jobber i Oslo, så jeg vet ikke helt hvordan det er der, men jeg jobber i en KS-kommune og her kan man kreve forhandling etter 4.A.4 i HTA (Tillitsvalgte går inn og forhandler for deg så det slipper du selv, med mindre du ikke er organisert da... men da gjelder jo egentlig ikke HTA for deg heller). Her får man  5 000 for 15 stp, 10 000 for 30 stp og 20 000 for 60 stp så sant det ikke gir annet opprykk. 

Jeg som deg har 30 stp ekstra utover adjunkt, så nå går jeg opp 10 000 i årslønn fra 1.aug pga det. Jeg skal også ta videreutdanning og få 30 stp til, da vil jeg ikke få noe av kommunen siden jeg blir adjunkt med opprykk. 

Endret av Marimba
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Oslo, og er adjunkt med tillegg, men fikk litt ekstra i det lokale lønnsoppgjøret fordi jeg tydeligvis har kompetanse som skolen har bruk for.

Dette gikk automatisk gjennom i fjor høst, så jeg vet ikke helt hvordan de kom fram til det eller hvem som bestemmer dette, men det dreier seg om andrespråkspedagogikk. Tror ikke at jeg hadde fått noe tillegg hvis det dreide seg om stp. i hva som helst.

Men i utgangspunktet har Vampen rett, altså. Tror ikke at det tillegget som jeg fikk er noe som man har rett på automatisk, men det kan jo hende at du kan forhandle deg frem til noe.

Anonymous poster hash: fe1e1...b9d
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ta tråden,men hva med de som har 60 SP? Kum 60 SP. Får de høyere lønn enn ufaglært?

Anonymous poster hash: 37163...813

AnonymBruker
Skrevet

Vampen hadde rett, gitt. Dessverre. Hørte med UDF i dag. Takk til dere som har svart. Til siste AB: mener du at du totalt har 60 stp eller 60 stp utenom de 240?

TS

Skrevet

Vampen hadde rett, gitt. Dessverre. Hørte med UDF i dag. Takk til dere som har svart. Til siste AB: mener du at du totalt har 60 stp eller 60 stp utenom de 240?

TS

Så dumt at det er sånn i Oslo, det skal jo lønne seg med mer kompetanse! Du får hive deg på videreutdanninga til kunnskapsministeren, så får du opprykk og da får du ihvertfall bedre betalt :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ta tråden,men hva med de som har 60 SP? Kum 60 SP. Får de høyere lønn enn ufaglært?

Anonymous poster hash: 37163...813

60 SP i et eller annet gir deg samme lønn som ufaglært.

Anonymous poster hash: d1f38...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...