AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Er 100% alenemamma til en gutt på 3år. Den siste mnd har han virkelig kommet i trassalder, eller selvstendighetsalder som det nå så fint heter. Han har egentlig alltid vært en blid og fornøyd unge, men nå er det hyling hele dagen. Feil pålegg, skjært opp brødet feil, feil kopp, vil ikke legge seg, feil sko, feil jakke, iPad'n er tom for strøm, får ikke brus osv, osv.. ALT er feil. Selv om han først ofte fikk velge selv hva han ville ha. Og da hyler han for full hals så høyt at jeg nesten blir redd hva naboene tror. Han slår meg også. Selv om jeg vet det er alderen så blir jeg så utrolig lei meg. Det har alltid vært bare oss to, så det er litt sårt når han nå er sint på meg hele tiden føles det sånn. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men.. Hvor lenge varte "trass-alderen hos dere? Noen råd for å stoppe hylingen? Jeg pleier å si at det ikke er lov å slå og at mamma får vondt, men det hjelper ikke. Han bare slår og hyler videre, går jeg ut av rommet så holder han fortsatt på en god stund før det gir seg. Anonymous poster hash: ab11e...733
Sunnfjording Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Høres kjent ut om det overhodet hjelper. 1
Stinelin Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Har også en treåring som er veldig utprøvende og konstant i opposisjon for tiden. Eller han har i hvert fall ekstreme humørsvigninger og det skal ingenting til før noe blir feil. Vi ser at det har veldig mye å si at han får sove nok. Blir det en sen kveld blir neste dag mye verre. Han legger seg ca 19.30 og våkner 06.30-7.00, det fungerer greit. Leggetid nærmere kl.21 blir et mareritt dagen etter. Det er slitsomt med trass, har du noen som kan avlaste deg? For oss hjelper det å komme seg ut og litt fra hverandre, tror vi kan gå hverandre litt på nervene av og til. Og vi prøver å tenke færrest mulig regler, men det vi sagt er vi konsekvente på. Så får han gjøre mest mulig selv uten at vi blander oss, og vi velger kampene våre.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Sånn kan sønnen min og være av og til Jeg pleier å si at han kan gå på rommet sitt å brøle ferdig så kan han komme å snakke skikkelig til meg etterpå, da tar det ikke lange tiden før han er sitt rolige jeg igjen. Slår han meg så sier jeg det er ikke lov å slå, da blir mamma lei seg. Pleier å vente til han er rolig og ikke sint før jeg prater med han om at det ikke er lov å slå for da får jeg vondt og blir veldig lei meg og at det er viktig at vi forteller til hverandre hvorfor vi blir lei, sint osv. Det er han faktisk blitt veldig flink til, nå sier han at han ble lei seg fordi jeg kuttet bananen opp på feil måte, jeg måtte jo selvfølgelig gjøre det på den andre måten Han har ikke så mange utbrudd, han gjør som regel det han får beskjed om, men hvis han har planlagt noe, og jeg ber han om å gjøre noe annet, da kan det bli system overload for han, han vil jo helst gjøre det han tenkte først Har egentlig ikke noen gode råd, virker som om du og gjør det du kan, er bare å vente det går nok over. Men forstår at du blir litt lei deg da du føler han er sint på deg hele tiden, men sånn er det når vi er alene, da er det vi som tar støyten. Men så får vi nå dobbelt opp med kos og klem så da går det opp i opp Jeg synes for øvrig det er ganske gøy nå når han har begynt å diskutere med meg, og skal ha fram meiningene sine og vil ha ting på sin måte. Kjekt å møte seg selv i døra Anonymous poster hash: 40cb1...a5c
GammelKaktus Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Der ble jeg anonym av en uviss grunn, begynner kanskje å bli litt sent ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå