Gå til innhold

Sår hals , redd for hivsmitte...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en utenlandsk mann i ett år. Han er fra en av de nærmeste nordiske landene. Han virket ganske så merkelig i oppførsel tilslutt. Og fikk inntrykk av at han holdt på med en annen dame... Nå er det to uker siden jeg hadde sex med han sist, og jeg har fått veldig vondt i tungen og halsen de siste dagene. Fryser og koker om en annen og. Så jeg er livredd for at jeg kan ha fått hiv.... Synes det er pinlig å gå til legen for jeg har testet meg hos legen før pga redsel for smitte. Altså før jeg traff han. Legen kan jo tro at jeg er helt uforsiktig. Men jeg er urolig så det er nok best å bare gå å teste seg. Noen som kan gi meg noen oppmuntrende ord? Det kan jo være en vanlig halsirritasjon men jeg er ikke forkjølet. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: e30bc...887

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kuttet ut hypokonderiet.

Anonymous poster hash: 0754b...187
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok bare snue...

Anonymous poster hash: 7c5f6...bed
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er redd, gå og sjekk deg. Drit i at det er flaut. En utro partner er alt som skal til. Med HIV er det viktig at behandlingen starter så tidlig som mulig, så du taper uansett ingenting ved å bare gå og sjekke deg.

Anonymous poster hash: 3a8eb...56d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er redd, gå og sjekk deg. Drit i at det er flaut. En utro partner er alt som skal til. Med HIV er det viktig at behandlingen starter så tidlig som mulig, så du taper uansett ingenting ved å bare gå og sjekke deg.

Men jeg vil påpeke at sår hals og litt feber ikke umiddelbart høres ut som noe annet enn en forkjølelse, HIV markerer seg som oftest med en kraftig influensa.

AnonymBruker
Skrevet

Gå og sjekk deg,så får du dette ut av verden.

Legene blir bare glad om folk sjekker seg,fordi det viser at pasienten er fornuftig.

Jeg fikk klamydia i halsen da jeg var i England.Det var samme symptomer du nevner,med halsvondt. Så pass på,og få legen til å sjekke deg for alt.

Anonymous poster hash: cdd81...ae5
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen, vær ærlig med hvorfor du er redd for smitte, ta HIV-test og bakterieprøve fra halsen (dyrkning av klamydia). Sannsynligvis er det en vanlig forkjølelse, men greit å slippe å tvile.

Dette er ikke noe uvanlig. Og heller ikke noe legen løfter et øyebryn for.

Anonymous poster hash: f5570...2a4
Skrevet

Vær så snill, gå til legen og sjekk deg! Har du HIV burde behandlingen bli satt i gang så raskt som mulig. Legen din kan bare tenke det han vil, det skal ikke du bekymre deg for. Han synes uansett mest sannsynlig at det er fint at folk bryr seg om sin egen helse.

AnonymBruker
Skrevet

Og husk på at det å ha HIV idag er noe helt annet enn for 20 år siden.Det finnes gode medisiner å få,og HIV-smittede lever ofte et helt liv på vanlig måte,uten å få forkortet levealder :)

Anonymous poster hash: cdd81...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...